- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03352349
Effect of Terlipressinum on the Portal Vein Pressure of Patients With Liver Tumor After Liver Resection
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Liver resection is a common treatment for liver tumors. But the incidence of postoperative liver failure after hepatectomy is as high as 9-18.6%, which results in relatively high mortality rate . Portal hypertension is considered as a contraindication for hepatectomy according to the guidelines of the European Society of Hepatology and the American Society of Hepatology. Recent studies found that patients with portal hypertension were more likely to have persistent liver failure and shorter long-term survival after liver resection operation, compared to patients without portal hypertension.
Most of liver cancer patients in China have disease backgroud including chronic hepatitis and cirrhosis. Among liver cancer patients, of which function is Child A or B and have indication for liver resection, 25% of them have portal hypertension.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
- Name: Hui-Chuan Sun, MD&PhD
- Telefonnummer: +86-021-64041990
- E-Mail: sun.huichuan@zs-hospital.sh.cn
Studienorte
-
-
Shanghai
-
Shanghai, Shanghai, China, 200032
- Rekrutierung
- Zhongshan Hospital
-
Kontakt:
- Hui-Chuan Sun, MD&PhD
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients who receives liver resection.
- PVP is more than 12mmHg in 5 minutes after liver resection.
Exclusion Criteria:
- Age: <18, >75;
- Portal vein tumor thrombus is confirmed by preoperative assays;
- Obstruction of biliary tract;
- Active hepatitis;
- Previous history of myocardial infarction;
- Previous history of chronic kidney disease;
- Severe arrhythmia;
- Any other contraindications of the Terlipressinum.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Terlipressinum
If the PVP is over 12 mmHg after hepatectomy, 1mg of Terlipressinum was given to patients intravenously.
If the portal vein pressure is decreased by 1 mmHg, then 2mg of Terlipressinum was continuously given every day in the next 4 days after liver resection.
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If the PVP is over 12 mmHg after hepatectomy, 1mg of Terlipressinum was given to patients intravenously.
If the portal vein pressure is decreased by 1 mmHg, then 2mg of Terlipressinum was continuously given every day in the next 4 days after liver resection.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Change of Portal vein pressure
Zeitfenster: 8 months
|
The change of the portal vein pressure before and after the use of Terlipressinum.
|
8 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Incidence of hepatic dysfunction after hepatectomy
Zeitfenster: 8 months
|
8 months
|
Incidence of acute renal dysfunction after hepatectomy
Zeitfenster: 8 months
|
8 months
|
Adverse effect of Terlipressurinum
Zeitfenster: 8 months
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8 months
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Jia Fan, MD&PhD, Fudan University
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Rahbari NN, Garden OJ, Padbury R, Brooke-Smith M, Crawford M, Adam R, Koch M, Makuuchi M, Dematteo RP, Christophi C, Banting S, Usatoff V, Nagino M, Maddern G, Hugh TJ, Vauthey JN, Greig P, Rees M, Yokoyama Y, Fan ST, Nimura Y, Figueras J, Capussotti L, Buchler MW, Weitz J. Posthepatectomy liver failure: a definition and grading by the International Study Group of Liver Surgery (ISGLS). Surgery. 2011 May;149(5):713-24. doi: 10.1016/j.surg.2010.10.001. Epub 2011 Jan 14.
- Chen X, Zhai J, Cai X, Zhang Y, Wei L, Shi L, Wu D, Shen F, Lau WY, Wu M. Severity of portal hypertension and prediction of postoperative liver failure after liver resection in patients with Child-Pugh grade A cirrhosis. Br J Surg. 2012 Dec;99(12):1701-10. doi: 10.1002/bjs.8951.
- Li XL, Zhu XD, Xiao N, Liu XF, Xu B, Shi GM, Huang C, Shen YH, Cai JB, Zhou J, Fan J, Sun HC. A prospective study of the effect of terlipressin on portal vein pressure and clinical outcomes after hepatectomy: A pilot study. Surgery. 2020 Jun;167(6):926-932. doi: 10.1016/j.surg.2020.01.013. Epub 2020 Feb 26.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- Terlipressinum PVP
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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