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Telephony Or Videophony for Isolated elDerly in Maine-Et-Loire 49 During COVID-19 (TOVID-49)

17. Juli 2020 aktualisiert von: University Hospital, Angers

The current health crisis at COVID-19 is forcing us to profoundly rethink our social organizations, especially towards our most fragile seniors. Prohibitions on visits to Nursing Homes and care services, although essential to control the epidemic, are also becoming a major source of social isolation and loneliness for these fragile populations. The only source of residual social ties during a period of confinement remains dematerialised communication via the various existing communication channels (in particular telephone calls or video telephony).

As soon as the COVID-19 crisis began and the first visiting restrictions were imposed on patients in the geriatric department of the Angers Univesity Hospital and the Retirement Home / long-term care unit, acute care geriatric unit of Angers offered patients and residents the opportunity to organize communication with their relatives via videophone calls. Initial feedback from the field shows us that, contrary to our intuition, patients and residents are not necessarily asking for communication to the outside world and, when they are, the preferred channel is not necessarily video telephony but often a simple phone call with relatives. Even though the vast majority of projects aimed at setting up communication aids for the elderly now rely on videophonic support, these initial observations in everyday care situations raise questions about the directions taken in this area. Also, the investigators ask themselves the following question: in the absence of a physical meeting, what is the preferred means of communication for elderly people in isolation in hospital or in Retirement Home? This study will make it possible to propose the most appropriate solutions for breaking isolation for the hospitalized or institutionalized geriatric population in order to limit as much as possible the increase in social isolation imposed by restrictions on movement during epidemics.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

132

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Angers, Frankreich, 49933
        • Angers University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

70 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients are recruited during their hospitalisation in acute care geriatric unit or institutionalization in St Nicolas during the isolation measures linked to the SARS-CoV-2 epidemic.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Hospitalisation in the acute care geriatric unit (Angers UH) or institutionalization in St Nicolas during the isolation measures linked to the SARS-CoV-2 epidemic.

Exclusion Criteria:

  • Refusal to participate.
  • Contraindication posed by the medical team to proposing dematerialized communication.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Preferred means of communication for elderly people in isolation, hospitalized in the acute care geriatric unit or residing at St Nicolas nursing home (Angers UH).
Zeitfenster: at baseline (day 0)
Choice between videophony, telephony or neither.
at baseline (day 0)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
proportion of elderly people with loss of functional independence to communicate with their relatives.
Zeitfenster: at baseline (day 0)
Aid received or not (by a caregiver) in connecting with the relative.
at baseline (day 0)
level of satisfaction of patients who have benefited from a telephone call.
Zeitfenster: at baseline (day 0)
The satisfaction will be assessed using a non-validated satisfaction questionnaire based on a forced choice Likert scale in 6 points from 1 to 6. Patients will be considered as satisfied if the mean score is over 4 on 6.
at baseline (day 0)
level of satisfaction of patients who have benefited from a videophone call.
Zeitfenster: at baseline (day 0)
The satisfaction will be assessed using a non-validated satisfaction questionnaire based on a forced choice Likert scale in 6 points from 1 to 6. Patients will be considered as satisfied if the mean score is over 4 on 6.
at baseline (day 0)
satisfaction level of older people according to the means of communication used.
Zeitfenster: at baseline (day 0)
The satisfaction averages of the two groups wishing to use a means of communication (telephony or videophony) will be compared by a Student t-test.
at baseline (day 0)
impact of age on the preferred means of communication.
Zeitfenster: at baseline (day 0)
at baseline (day 0)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

25. März 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

11. Mai 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

11. Mai 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. April 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. April 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

3. April 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. Juli 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Juli 2020

Zuletzt verifiziert

1. März 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2020/29

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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