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Study on the Feasibility of Community Doctors Guided by Specialists to Use Basic Insulin

11. September 2020 aktualisiert von: Shenzhen Second People's Hospital

Study on the Feasibility and Treatment Experience of Community Doctors in Shenzhen Guided by Specialists to Use Basic Insulin in the Treatment of Adult Type 2 Diabetes Mellitus

At present, one of the reasons for the low blood sugar control rate in China is related to the late use of basic insulin and insufficient dose adjustment. If the community hospital can actively treat the diabetic patients who need to use insulin and adjust the dose in time, it will certainly improve the blood sugar control rate. However, at present, community doctors basically do not take the initiative to start insulin treatment, but only passively use insulin that has been prescribed by specialists, and there is a lack of ability to adjust the dose of insulin and treatment inertia. Therefore, it is very necessary for community doctors to receive guidance from endocrine specialists to improve their ability to use insulin. This study intends to carry out a study of endocrine specialists guiding community doctors to use basic insulin in the treatment of adult type 2 diabetes in Shenzhen Community Hospital. Through this study to understand whether the effectiveness and safety of community doctors actively using basic insulin therapy under the guidance of specialists can reach the level of specialists.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The study consists of two parts: the screening period and the treatment follow-up period.

  1. Screening period (day 0): patients were screened according to the inclusion and exclusion criteria, and informed consent was completed.
  2. Treatment follow-up period (day 1-day 90): Day 1: (1)all patients in the group received diet and exercise education;(2)Collect patients' basic data (name, sex, age, height, weight, waist circumference, hip circumference, etc.), detect plasma FBG and HbA1c (sent to the central laboratory for testing);(3)Initial treatment: On the basis of the original oral medicine, the patient will initial basic insulin. The initial dose of basic insulin is 0.2U/kg/d.

Day 2-Day 89:

  1. Community patient group:The community doctor adjusts the dosage of insulin daily according to the patient's FBG: the dose is titrated by increments of 0.07U/kg daily until the fasting blood glucose (FBG)≤7 mmol / L, and if the FBG≤ 3.9mmol/L, the 0.07U/kg is reduced. Inpatient group:Endocrinologists in the in-patient department use the same basic insulin dose adjustment regimen to treat patients.
  2. It can be discontinued when the basic insulin is reduced to 8U and the fasting blood glucose reaches the standard for 3 days.

Day 90:Patients were re-examined the plasma FBG and HbA1c (sent to the central laboratory for testing), and community doctors filled in the treatment experience questionnaire.

Follow-up requirements: Patients use the complimentary blood glucose meter to monitor FPG every day, 2 hours postprandial blood glucose and night blood glucose are optional, and blood sugar is measured at any time if there are symptoms of hypoglycemia. The community doctor adjusted the insulin dose according to the blood glucose level every day, and the patients were followed up by telephone every week to collect the use of hypoglycemia, diet, exercise and other hypoglycemic drugs, and record the time when the FPG reached the standard, the total amount of insulin glargine, hypoglycemia and so on.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

150

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Diagnosis of T2DM (WHO1999 diabetes diagnostic criteria);
  2. The age is ≥ 18 and ≤ 65 years old;
  3. Continuous use of 2 or more oral hypoglycemic drugs for 1 month but HbA1c ≥ 8.0% and FPG ≥ 10mmol/L.

Exclusion Criteria:

  1. Severe abnormal liver and kidney function and cardiac insufficiency;
  2. Complicated with all kinds of acute and chronic infection or coronary heart disease, kidney disease, connective tissue disease, tumor, stroke and so on;
  3. There are acute metabolic disorders caused by stress and diseases affecting glucose metabolism, such as pheochromocytoma, acromegaly, Cushing syndrome, hyperthyroidism and so on.
  4. Acute complications of diabetes, such as diabetic ketoacidosis, hyperglycemic hyperosmotic coma or lactic acidosis, etc.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: community patient group
The community doctor adjusts the basic insulin dosage daily according to the fasting blood glucose of the patient under the guidance of the specialist.
  1. Initial dose of basic insulin: 0.2U/kg/d.
  2. Dose titration regimens: the dose is titrated by increments of 0.07U/kg daily until the fasting blood glucose(FBG)≤7 mmol / L, and if the FBG≤ 3.9mmol/L, the 0.07U/kg is reduced.
  3. Injection time: subcutaneous injection before going to bed every night.
Andere Namen:
  • Glargine 300U/3ml
Aktiver Komparator: inpatient group
Endocrinologists in the in-patient department use the same basic insulin dose adjustment regimen to treat patients.
  1. Initial dose of basic insulin: 0.2U/kg/d.
  2. Dose titration regimens: the dose is titrated by increments of 0.07U/kg daily until the fasting blood glucose(FBG)≤7 mmol / L, and if the FBG≤ 3.9mmol/L, the 0.07U/kg is reduced.
  3. Injection time: subcutaneous injection before going to bed every night.
Andere Namen:
  • Glargine 300U/3ml

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time to achieve target FBG
Zeitfenster: From the beginning of intervention to fasting blood glucose ≤ 7.0mmol/L,assessed up to 3 months.
Treatment days when FBG reached the standard (≤ 7.0mmol/L) after treatment with basal insulin.
From the beginning of intervention to fasting blood glucose ≤ 7.0mmol/L,assessed up to 3 months.
Decrease of HbA1c
Zeitfenster: At the end of 3 months of follow-up.
The change of HbA1c before and after treatment with basal insulin.
At the end of 3 months of follow-up.
Incidence of hypoglycemia
Zeitfenster: At the end of 3 months of follow-up.
The proportion of the occurrence of hypoglycemia to the number of total blood glucose monitoring.
At the end of 3 months of follow-up.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Daily doses of insulin at the study end point.
Zeitfenster: At the end of 3 months of follow-up.
The daily doses of insulin at the study end point.
At the end of 3 months of follow-up.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Dewen Yan, Shenzhen Second People's Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Dezember 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. März 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. September 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. September 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

17. September 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. September 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. September 2020

Zuletzt verifiziert

1. September 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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