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Echocardiography as Risk-Assessment for Major Adverse Cardiac Events in Major Vascular Surgery Patients

5. April 2021 aktualisiert von: University of Virginia

Vascular Surgery Outcomes: Echocardiography as Risk-Assessment for Major Adverse Cardiac Events in Major Vascular Surgery Patients

Patient with coronary artery disease (CAD), heart failure and abnormal heart function undergoing major vascular surgery have a high associated high morbidity and mortality with myocardial infarction accounting for 33-50% of perioperative deaths. The prevalence of CAD in vascular surgery patients approaches 50%. Proper pre-procedure protocols to accurately assess patients and determine who may require further medical optimization prior to undergoing surgery help mitigate risk and improve outcomes. The investigators designed this study as a single center, retrospective cohort analysis to explore the association between ventricular (LV and RV function) and valvular (Aortic / Mitral / Tricuspid) function and expanded major adverse cardiac events (X-MACE).

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

800

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients who underwent major vascular surgery operations at the University of Virginia

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Major vascular surgery operation (e.g. CEA, open aortic repair, suprainguinal and infrainguinal bypasses, EVAR, TEVAR) captured in the UVA Vascular Quality Initiative database
  • Echocardiography within two years of index operation

Exclusion Criteria:

  • If patient had additional qualifying vascular procedure within 30 days of the index operation, this procedure was excluded

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Left ventricular function
  • Depressed LV function

    1. LV ejection fraction < 50%
    2. LV systolic function; defined as mild / mod / sev decreased
    3. LV diastolic function; defined as mild (g1 ) / mod (g2) / sev ( g3) decreased
  • Normal LV function
Right ventricular function
  • Depressed RV function

    a. RV systolic function defined as mild / mod / sev decreased

  • Normal RV function
Valvular lesions
  • Moderate or severe valvular lesions

    1. Aortic stenosis
    2. Aortic regurgitation
    3. Mitral stenosis
    4. Mitral regurgitation
    5. Tricuspid regurgitation
  • Clinically normal valvular lesions

    1. No valvular lesion
    2. Mild stenosis / regurgitation of above mentioned lesions

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Expanded Major Adverse Cardiac Events
Zeitfenster: In-hospital admission (within 120 days of index surgery)
Composite outcome defined as any cardiovascular death, non-fatal MI, non-fatal stroke, post-operative CHF, or new dysrhythmias, all within the index hospital admission.
In-hospital admission (within 120 days of index surgery)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Matthew Meyer, MD, Assistant Professor of Anesthesiology at University of Virginia

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

23. Juni 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. April 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. April 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. April 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. April 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. April 2021

Zuletzt verifiziert

1. April 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

Will be made on an individual basis in accordance with guidance from the IRB and VQI panel

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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