- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04836702
Echocardiography as Risk-Assessment for Major Adverse Cardiac Events in Major Vascular Surgery Patients
5. April 2021 aktualisiert von: University of Virginia
Vascular Surgery Outcomes: Echocardiography as Risk-Assessment for Major Adverse Cardiac Events in Major Vascular Surgery Patients
Patient with coronary artery disease (CAD), heart failure and abnormal heart function undergoing major vascular surgery have a high associated high morbidity and mortality with myocardial infarction accounting for 33-50% of perioperative deaths.
The prevalence of CAD in vascular surgery patients approaches 50%.
Proper pre-procedure protocols to accurately assess patients and determine who may require further medical optimization prior to undergoing surgery help mitigate risk and improve outcomes.
The investigators designed this study as a single center, retrospective cohort analysis to explore the association between ventricular (LV and RV function) and valvular (Aortic / Mitral / Tricuspid) function and expanded major adverse cardiac events (X-MACE).
Studienübersicht
Status
Aktiv, nicht rekrutierend
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
800
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
N/A
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients who underwent major vascular surgery operations at the University of Virginia
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Major vascular surgery operation (e.g. CEA, open aortic repair, suprainguinal and infrainguinal bypasses, EVAR, TEVAR) captured in the UVA Vascular Quality Initiative database
- Echocardiography within two years of index operation
Exclusion Criteria:
- If patient had additional qualifying vascular procedure within 30 days of the index operation, this procedure was excluded
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
---|
Left ventricular function
|
Right ventricular function
|
Valvular lesions
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Expanded Major Adverse Cardiac Events
Zeitfenster: In-hospital admission (within 120 days of index surgery)
|
Composite outcome defined as any cardiovascular death, non-fatal MI, non-fatal stroke, post-operative CHF, or new dysrhythmias, all within the index hospital admission.
|
In-hospital admission (within 120 days of index surgery)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: Matthew Meyer, MD, Assistant Professor of Anesthesiology at University of Virginia
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Reis PV, Lopes AI, Leite D, Moreira J, Mendes L, Ferraz S, Amaral T, Mourao J, Abelha F. Major Cardiac Events in Patients Admitted to Intensive Care After Vascular Noncardiac Surgery: A Retrospective Cohort. Semin Cardiothorac Vasc Anesth. 2019 Sep;23(3):293-299. doi: 10.1177/1089253218825442. Epub 2019 Jan 25.
- Golubovic M, Peric V, Stanojevic D, Lazarevic M, Jovanovic N, Ilic N, Djordjevic M, Kostic T, Milic D. Potential New Approaches in Predicting Adverse Cardiac Events One Month after Major Vascular Surgery. Med Princ Pract. 2019;28(1):63-69. doi: 10.1159/000495079. Epub 2018 Nov 4.
- Ouriel K, Green RM, DeWeese JA, Varon ME. Outpatient echocardiography as a predictor of perioperative cardiac morbidity after peripheral vascular surgical procedures. J Vasc Surg. 1995 Dec;22(6):671-7; discussion 678-9. doi: 10.1016/s0741-5214(95)70057-9.
- Flu WJ, van Kuijk JP, Hoeks SE, Kuiper R, Schouten O, Goei D, Elhendy A, Verhagen HJ, Thomson IR, Bax JJ, Fleisher LA, Poldermans D. Prognostic implications of asymptomatic left ventricular dysfunction in patients undergoing vascular surgery. Anesthesiology. 2010 Jun;112(6):1316-24. doi: 10.1097/ALN.0b013e3181da89ca.
- Lerman BJ, Popat RA, Assimes TL, Heidenreich PA, Wren SM. Association of Left Ventricular Ejection Fraction and Symptoms With Mortality After Elective Noncardiac Surgery Among Patients With Heart Failure. JAMA. 2019 Feb 12;321(6):572-579. doi: 10.1001/jama.2019.0156.
- Matyal R, Hess PE, Subramaniam B, Mitchell J, Panzica PJ, Pomposelli F, Mahmood F. Perioperative diastolic dysfunction during vascular surgery and its association with postoperative outcome. J Vasc Surg. 2009 Jul;50(1):70-6. doi: 10.1016/j.jvs.2008.12.032.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
23. Juni 2020
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. September 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. April 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
5. April 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
8. April 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
8. April 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
5. April 2021
Zuletzt verifiziert
1. April 2021
Mehr Informationen
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Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 20906
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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UNENTSCHIEDEN
Beschreibung des IPD-Plans
Will be made on an individual basis in accordance with guidance from the IRB and VQI panel
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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