- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07575893
CD30 CAR-T Cells for Low Risk Relapsed Classical Hodgkin Lymphoma (REACH-CD30)
18. Mai 2026 aktualisiert von: New York Medical College
REACH-CD30: Reinduction Therapy Followed by Engineered Autologous CD30.CAR T Cells in Children, Adolescents and Young Adults With Lower-Risk CD30+ Relapsed Classical Hodgkin Lymphoma NYMC 628
Patients with relapsed low-risk CD30 classical Hodgkin Lymphoma will have autologous CD30 CAR T-cell manufactured.
Dose escalation will be used to determine the RP2D.
Following lymphodepletion, CAR T-cell will be infused.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Patients will have autologous cell collected and they will be manufactured for CD30 CAR T-cells.
Following reinduction therapy for relapsed cHL, patients with a good response will receive lymphodepletion therapy and infusion of the CAR T-cells 1-14 days after.
We incorporated a dose escalation plan to determine the RP2D.
There will be a dose-expansion cohort to collect further safety and manufacturing data.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
12
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Lauren Harrison, MSN
- Telefonnummer: 617-285-7844
- E-Mail: lauren_harrison@nymc.edu
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Mitchell S Cairo, MD
- Telefonnummer: 914-594-2150
- E-Mail: mcairo@nymc.edu
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Lansky OR Karnofsky score of ≥ 60% (see Appendix VI)
- Disease Status: Confirmed diagnosis of CD30+ classical Hodgkin Lymphoma and meets eligibility to undergo re-induction therapy.
- Confirmatory re-biopsy of relapsed CD30+ cHL prior to study entry.
Risk Factors: Patient must meet established low-risk factors:
Stage at Diagnosis = IA, IIA
- 12 months from end of therapy OR 3-12 months from end of therapy with ≤3 cycles of treatment and no radiation NO B symptoms NO extra nodal disease at relapse NO relapse in a prior radiation field Stage at Diagnosis = IB, IIB, IIIA
- 12 months from end of therapy NO B symptoms NO extranodal disease at relapse NO relapse in a prior radiation field
- Female subjects of childbearing potential must be willing to abstain from heterosexual activity or to use 2 forms of effective methods of contraception from the time of informed consent until 6 months after study treatment discontinuation. The two contraception methods can be comprised of two barrier methods, or a barrier method plus a hormonal method or an intrauterine device that meets < 1% failure rate for protection from pregnancy in the product label.
- Male subjects with female partners must have had a prior vasectomy or agree to use an adequate method of contraception (i.e., double barrier method: condom plus spermicidal agent) starting with the first dose of study therapy through 3 months after the cell infusion therapy.
- Subjects with a prior or concurrent malignancy whose natural history or treatment does not have the potential to interfere with the safety or efficacy assessment of the investigational regimen are eligible for this trial.
- Subject is willing and able to comply with study procedures based on the judgement of the investigator.
- Planned to undergo reinduction therapy and found to have a favorable response to one line of reinduction therapy. Patients who are refractory to initial reinduction attempts are considered high-risk and thus not eligible for Cell Product Administration and will be removed from study.
Exclusion:
High-risk relapsed classical Hodgkin Lymphoma with any of the following:
B symptoms extra nodal disease at relapse relapse in a prior radiation field
- Patients under 6 years and over 29 years of age.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: CD30+ CAR T-cells
Patients will receive infusion of autologous CD30+ CAR T-cells previously manufactured following lymphoma depletion with bendamustine and fludarabine.
Dose will vary until RP2D determined.
|
patients with cHL with a good response following reinduction therapy will receive autologous CD30 CAR T-cells 1-14 days following lymphodepletion
Andere Namen:
Patients will receive 70 mg/m2/day × 3 days prior to CD30 CAR T-cells
Patients will received 30 mg/m2/day × 3 days prior to CD30 CAR T-cells.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
To determine the RP2D of CD30 CAR T-cells
Zeitfenster: 1 year
|
dose escalation will occur for the CD30 CAR T-cells to determine optimal dose with no DLTs.
|
1 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Mitchell Cairo, MD, New York Medical College
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Oktober 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Dezember 2031
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Dezember 2032
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
4. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
4. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
8. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
20. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
18. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Organische Chemikalien
- Heterocyclische Verbindungen
- Benzimidazoles
- Heterocyclische Verbindungen, 2-Ring
- Heterocyclische Verbindungen, Fusionsring
- Kohlenwasserstoffe
- Säuren, acyclisch
- Carboxylsäuren
- Stickstoffsenfverbindungen
- Senfverbindungen
- Kohlenwasserstoffe, halogeniert
- Butyate
- Bendamustinhydrochlorid
- Fludarabine
Andere Studien-ID-Nummern
- NYMC 628
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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