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Accelerating Access and Improving Imaging in Heart Failure Care (A2I2HF) Pilot Study

28. Mai 2026 aktualisiert von: University of Alberta
This is a prospective, multicenter, cluster randomised trial which will assess the feasibility and acceptability of AI-assisted point of care echocardiography on HF detection and downstream care processes for patients with suspected HF discharged from the Emergency Department.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Heart failure remains underdiagnosed in frontline care settings, in part due to limited access to timely echocardiography. Recent advances in artificial intelligence (AI)-assisted echocardiography may facilitate scalable bedside screening through automated image acquisition support and interpretation.

This is a prospective, multicenter, cluster randomised trial which will assess the feasibility and acceptability of routine implementation of AI-assisted point of care echocardiography on HF detection and downstream processes of care for patients with suspected HF being discharged from the Emergency Department.

This study will be carried out at 2 participating Emergency Departments (EDs) in Alberta, Canada. Each ED site will alternate monthly between Intervention (AI-assisted echocardiography) and Control (Usual Care) periods.

During intervention periods, patients with suspected HF will undergo AI-assisted echocardiography using a handheld point of care EchoNous Kosmos device by the treating ED physician. The US2.ai algorithm will generate an AI-automated echo report. During control periods, patients will be managed according to usual care.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

84

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Clinical Trials Project Lead
  • Telefonnummer: 1-800-707-9098
  • E-Mail: aa2i2@ualberta.ca

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Adult patients age ≥18 years presenting to the emergency department (ED);
  2. with signs or symptoms of HF as per the treating physician and
  3. elevated natriuretic peptides (NT-proBNP >125pg/mL or BNP >50pg/mL), drawn as part of standard of care of evaluation in the ED.

Exclusion Criteria:

  1. prior documented diagnosis of HF;
  2. any patient receiving renal replacement therapy;
  3. any patient receiving comfort or palliative care;
  4. pregnant or nursing patients;
  5. patient is planned for admission.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention
During each month-long Intervention period, an AI-assisted POCUS tool will be available for ED physicians use, at their discretion, to assess left ventricular ejection fraction (LVEF) and diastolic function in patients presenting to the ED with suspected HF. The AI-automated echocardiogram report may be used in the referral pathway to the HF clinic if deemed clinically appropriate.

ED physicians at both sites will be provided with 1 session of in person training in the use of the AI-assisted POCUS device within 4 weeks of randomization including,

  • Device set up
  • Demo of patient exam with POCUS device (to be used within its CE/Health Canada marked intended purpose or where deemed clinically appropriate by the treating physician).
  • Generation of AI-automated echocardiogram report for LVEF and diastolic dysfunction.
Kein Eingriff: Control Period (Usual Care)
During each month-long Control period, the ED physicians will manage patients as close to "true" usual care as possible. There is no "placebo" arm. No actions will be undertaken to impede or prohibit care in the usual care arm.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Feasibility of AI Assisted Point of Care Echocardiography Implementation
Zeitfenster: During the enrollment period.
Proportion of eligible patients successfully undergoing AI assisted echo assessment at the point of care.
During the enrollment period.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Diagnosis of heart failure (HF) within 90 days
Zeitfenster: At 90 days.
At 90 days.
Downstream health care resource utilization at 90 days and 1 year (e.g. rates of requests for echocardiography, cardiology referral, primary care appointments, HF hospitalization).
Zeitfenster: At 90 days and 1 year.
At 90 days and 1 year.
Proportion of patients with HF receiving GDMT within 90 days
Zeitfenster: At 90 days.
At 90 days.
Difference in ratio of the incidence of diagnoses of HF via hospital admission-based versus community-based pathways
Zeitfenster: At 90 days.
At 90 days.
Uptake and utilization: differential rates of uptake and utilization of AI Assisted echocardiography in the emergency department
Zeitfenster: During the enrollment period.
During the enrollment period.
Determinants of uptake and utilization of AI assisted echocardiography in the emergency department (clinician questionnaire)
Zeitfenster: During the enrollment period.
During the enrollment period.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Justin Ezekowitz, MD, University of Alberta
  • Hauptermittler: Safia Chatur, MD, Massachusetts General Hospital/Harvard Medical School and University of Alberta

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

25. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

15. August 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

14. August 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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