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Lomustine Combined With Anlotinib as Interventional Therapy for Extensive-stage Small Cell Lung Cancer Resistant to Second-line and Above Treatment (Aurora003)

2. Juni 2026 aktualisiert von: Yayi He

A Single-arm, Phase II Interventional Study to Evaluate the Efficacy and Safety of Lomustine Combined With Anlotinib in Patients With Extensive-stage Small Cell Lung Cancer Resistant to Second-line and Further Lines of Treatment

This single-arm phase II study aims to evaluate the efficacy and safety of lomustine combined with anlotinib in patients with extensive-stage small cell lung cancer resistant to second-line and above systemic treatment.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

This is a single-arm phase II clinical study evaluating the efficacy and safety of lomustine combined with anlotinib in extensive-stage small cell lung cancer resistant to second-line and subsequent treatments. A total of 46 patients with extensive-stage small cell lung cancer who have received at least two lines of prior systemic therapy will be enrolled and treated with lomustine plus anlotinib. The primary endpoint is investigator-assessed objective response rate (ORR). Secondary endpoints include investigator-assessed progression-free survival (PFS), investigator-assessed disease control rate (DCR), intracranial response rate assessed per RANO criteria (RANO-IRR), investigator-assessed overall survival (OS), adverse events, quality of life (QOL) scores and safety profiles.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

46

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 1: Aged 18-75 years, without gender restriction.

    2: Histologically or cytologically confirmed diagnosis of small cell lung cancer (SCLC), classified as extensive-stage disease according to the Veterans Administration Lung Study Group (VALSG) staging system.

    3: Has received at least two lines of prior systemic antitumor therapy.

    4: Has at least one measurable lesion as defined by RECIST 1.1 criteria.

    5: Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status score of 0 or 1.

    6: Adequate organ function meeting the following criteria: Hematological function: Absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1.5×10⁹/L; platelet count (PLT) ≥ 100×10⁹/L; hemoglobin (Hb) ≥ 90 g/L. Hepatic and renal function: Alanine transaminase (ALT) and aspartate transaminase (AST) ≤ 2.5×ULN (≤ 5×ULN for patients with liver metastases); serum creatinine (Cr) ≤ 1.5×ULN; estimated glomerular filtration rate (eGFR) ≥ 60 mL/min/1.73m². Coagulation function: International normalized ratio (INR) ≤ 1.5; activated partial thromboplastin time (APTT) ≤ 1.5×ULN.

    7: Expected survival time ≥ 3 months.

    8: Voluntarily signs the informed consent form and is willing and able to comply with the study protocol and follow-up requirements.

Exclusion Criteria:

  • 1: Previous treatment with lomustine, anlotinib, or other similar anti-angiogenic TKIs.

    2: Uncontrolled central nervous system (CNS) metastases (e.g., unstable or symptomatic brain metastases, or those requiring ongoing glucocorticoid therapy).

    3: Active bleeding or high bleeding risk (e.g., history of massive gastrointestinal hemorrhage or cerebral hemorrhage within the past 6 months, or presence of unhealed wounds or ulcers).

    4: Uncontrolled hypertension (systolic blood pressure ≥ 160 mmHg or diastolic blood pressure ≥ 100 mmHg) or severe cardiovascular diseases (e.g., myocardial infarction, severe arrhythmia, heart failure within the past 6 months).

    5: Active infection (such as pneumonia, sepsis) or uncontrolled systemic diseases (such as uncontrolled diabetes, autoimmune diseases).

    6: Pregnant or lactating females. Female participants must use effective contraception during treatment and for 6 months after the last dose of study treatment; male participants must use effective contraception during treatment and for 3 months after the last dose of study treatment.

    7: History of other malignant tumors within the past 5 years, except for cured basal cell carcinoma of the skin, carcinoma in situ of the cervix, and other cured malignancies.

    8: Known hypersensitivity to lomustine, anlotinib, or any excipient in their formulations.

    9: Any other condition deemed inappropriate for participation in this study by the investigator (e.g., mental disorders, inability to comply with follow-up procedures).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: lomustine combined with anlotinib
Oral lomustine 60 mg/m² once daily on day 1 every 6 weeks, combined with oral anlotinib. The initial dose of anlotinib is determined by the investigator, with optional doses of 12 mg, 10 mg or 8 mg once daily on days 1 to 14 every 3 weeks.
Oral lomustine 60 mg/m² once daily on day 1, every 6 weeks
Oral administration, initial dose 12 mg, 10 mg or 8 mg once daily on days 1-14 of every 3-week cycle

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objective Response Rate
Zeitfenster: Baseline at screening, after every 2 treatment cycles (each cycle is 21 days), end of treatment, up to disease progression, assessed up to approximately 24 months
Investigator-assessed ORR per RECIST 1.1 in ES-SCLC patients treated with Lomustine combined with anlotinib
Baseline at screening, after every 2 treatment cycles (each cycle is 21 days), end of treatment, up to disease progression, assessed up to approximately 24 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Unerwünschtes Ereignis (AE)
Zeitfenster: Von der Unterzeichnung der Einwilligungserklärung nach Aufklärung bis zum Studienabschluss und der Sicherheitsnachbeobachtung, bewertet über einen Zeitraum von etwa 24 Monaten
Erfassen Sie alle neuen oder sich verschlechternden ungünstigen medizinischen Ereignisse, bewerten Sie den Schweregrad und berechnen Sie die Inzidenz gemäß CTCAE 5.0
Von der Unterzeichnung der Einwilligungserklärung nach Aufklärung bis zum Studienabschluss und der Sicherheitsnachbeobachtung, bewertet über einen Zeitraum von etwa 24 Monaten
Krankheitskontrollrate (DCR)
Zeitfenster: Zeitraum: Baseline und nach jedem 2. Behandlungszyklus (jeder Zyklus dauert 21 Tage), bis zum Fortschreiten der Erkrankung, Tod oder Studienabbruch, je nachdem, was zuerst eintritt,bewertet bis zu etwa 24 Monate
Gemäß RECIST 1.1 Anteil der Teilnehmer, die eine CR, PR oder stabile Erkrankung (SD) in der gesamten eingeschriebenen Population erreichen
Zeitraum: Baseline und nach jedem 2. Behandlungszyklus (jeder Zyklus dauert 21 Tage), bis zum Fortschreiten der Erkrankung, Tod oder Studienabbruch, je nachdem, was zuerst eintritt,bewertet bis zu etwa 24 Monate
progression free survival
Zeitfenster: Date of first study treatment to date of disease progression or death from any cause, last follow-up, assessed up to approximately 24 months
Time from first treatment to disease progression or death from any cause, whichever occurs first
Date of first study treatment to date of disease progression or death from any cause, last follow-up, assessed up to approximately 24 months
Quality of Life Score(QOL Score)
Zeitfenster: At baseline, every 6 weeks during treatment until disease progression or death,assessed up to approximately 24 months
The European Organization for Research and Treatment of Cancer Quality of Life Questionnaire-Core 30 (EORTC QLQ-C30) was adopted for patient self-assessment. The scale consists of 30 items, including 5 functional scales, 9 symptom scales and 1 global health status / quality of life scale. Each item is scored on a 1-4 Likert scale, and all scale scores are standardized to a range of 0-100. Higher scores in functional and global quality of life scales and lower scores in symptom scales indicate better quality of life and health status of patients.
At baseline, every 6 weeks during treatment until disease progression or death,assessed up to approximately 24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juni 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2026LY0102
  • MR-31-26-032631 (Andere Kennung: National Medical Research Registration and Filing System)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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