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Aortic Dissection Detection Risk Score With D-dimer to Rule-Out Acute Aortic Syndrome

8. Juni 2026 aktualisiert von: Colin Graham, Chinese University of Hong Kong

The Combination of Aortic Dissection Detection Risk Score With D-dimer to Rule-Out Acute Aortic Syndrome: Multicentre Prospective Study in Emergency Departments

The goal of this study is to evaluate the safety of integrating the Aortic Dissection Detection Risk Score (ADD-RS) and D-dimer testing for ruling out acute aortic syndrome (AAS) in the emergency department (ED). The main question it aims to answer: Can the combination of the ADD-RS <2, and D dimer <500ng/mL rule-out AAS in ED patients without CTA? The researchers will recruit patients suspected with AAS in the ED, and the patients will receive a ADD-RS score, a D-dimer testing after signing a written consent.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

448

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Rebecca Li, Miss
  • Telefonnummer: 35051698

Studienorte

      • Shatin, Hongkong
        • Prince of Wales Hospital
        • Kontakt:
          • Rebecca Li
          • Telefonnummer: 35051698

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients presenting to the ED meeting the above criteria during the recruitment timeframe

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients aged ≥ 18 years; AND
  • Presentation to the ED with any of the following symptoms: acute onset (<14 days) chest pain, abdominal pain, back pain, syncope, or signs of malperfusion (e.g. limb ischemia, neurological deficit); AND
  • AAS is considered as a possible differential diagnosis by the treating physician. Enrolment in the study will be determined by the attending physician during initial medical consultation in the ED and prior to establishing a final diagnosis.

Exclusion Criteria:

  • An alternative diagnosis to AAS established by the treating physician after the initial assessment; OR
  • Trauma cases; OR
  • Patients with a known diagnosis of AAS before the index ED visit (e.g. with a diagnostic imaging done before the ED visit or referral from other institutions for AAS); OR
  • Clinical severity or other conditions not allowing complete evaluation/proper enrolment; OR
  • Patient who refuse to participate.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
incidence of missed AAS within 30 days among patients identified as low risk (ADD-RS <2 and D-dimer <500 ng/mL) who did not undergo CTA
Zeitfenster: From enrollment to 30 days after index visit
number of patients with ADD-RS <2 and a negative D-dimer who were actually AAS cases
From enrollment to 30 days after index visit

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
sensitivity of the proposed algorithm
Zeitfenster: From enrolment to 30 days after the index visit
The sensitivity of using ADD-RS and D-dimer to rule out AAS without performing CTA in the ED
From enrolment to 30 days after the index visit

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
D-dimer levels in different subgroups
Zeitfenster: After completion of recruitment, estimated 18 months
D-dimer levels will be compared across different subgroups of AAS, including aortic dissection ,intramural hematoma and penetrating aortic ulcer.
After completion of recruitment, estimated 18 months
Hospital length of stay
Zeitfenster: From enrolment to 30 day follow-up
The number of days for patients staying in the hospital
From enrolment to 30 day follow-up
proportion of patients undergoing CT imaging
Zeitfenster: From enrolment til patient discharged from the ED, estimated within the day of enrolment
the percentage of patients underwent CT imaging in the ED
From enrolment til patient discharged from the ED, estimated within the day of enrolment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

13. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. Juni 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • ADD-RS_D-dimer_Protocol_PWH_v1

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

Data collected from this study is exclusively for our own institutional research purpose.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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