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BEAT-SHOCK Registry (BEAT-SHOCK)

8. Juni 2026 aktualisiert von: University Hospital, Basel, Switzerland

BEAT-SHOCK (Basel Evaluation of Acute Therapy in Cardiogenic SHOCK) Registry

This regulation defines the purpose, the operational processes, and the organization of the registry BEAT-SHOCK (Basel Evaluation of Acute Therapy in cardiogenic SHOCK). It describes the requirements for collecting, storing, processing, managing and sharing health-related registry data.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

8000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Canton of Basel-City
      • Basel, Canton of Basel-City, Schweiz, 4031
        • Rekrutierung
        • University Hospital Basel
        • Hauptermittler:
          • Jasper Boeddinghaus, PD Dr. med.
        • Kontakt:
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Gregor Leibundgut, Prof. Dr. med.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Adult patients who are treated at the University Hospital Basel and are diagnosed with cardiogenic shock, irrespective of underlying etiology or therapeutic strategy. The registry includes a wide range of cardiogenic shock etiologies, including:

  • Myocardial infarction (MI)
  • Fulminant myocarditis
  • Acute decompensated heart failure
  • Severe valvular disease
  • Post-cardiotomy or perioperative cardiogenic shock

Beschreibung

  • Patients admitted with cardiogenic shock to the University hospital Basel (diagnosis at the time of admission) or development of cardiogenic shock during the hospital stay
  • Age ≥18 years
  • Provision of written ICF
  • Clinical diagnosis of cardiogenic shock.
  • impaired organ perfusion due to primary cardiac dysfunction,
  • persistent systolic blood pressure (SBP) <90 mmHg for ≥30 minutes, or the need for vasopressors, inotropes, or mechanical circulatory support (MCS) to maintain adequate perfusion and
  • evidence of systemic hypoperfusion with arterial lactate ≥2 mmol/L or venous lactate ≥3 mmol/l and ≥1 of the following:
  • Cold or clammy extremities
  • Altered mental status
  • Reduced urine output
  • Signs of volume overload or congestion (on clinical exam, imaging, or invasive monitoring)
  • Patients with normotensive cardiogenic shock (SBP ≥90 mmHg without vasopressors or MCS) may also be included if clear signs of hypoperfusion (arterial lactate ≥2 mmol/L or venous lactate ≥3 mmol/l) and cardiac dysfunction are present and alternative causes are excluded

Exclusion criteria:

  • Age <18 years
  • Refusal to provide informed consent by the patient or their legally authorized representative

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
In-Hospital all-cause mortality occurring before discharge from the participating study centre
Zeitfenster: 10 years
In-hospital all-cause mortality is defined as death occurring before discharge from the participating study centre. Deaths occurring after transfer to an external hospital are not counted as in-hospital deaths, but are captured through follow-up for 30-day and 90-day mortality.
10 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
30-day and 90-day all-cause Mortality
Zeitfenster: 30, 90 days
30-day and 90-day all-cause mortality occuring after discharge from the participating study centre.
30, 90 days
Need for organ support at any time during hospitalization
Zeitfenster: 30, 60, 360 days
The need for organ support at any time during hospitalization (including renal replacement therapy, mechanical circulation support irrespective of type, and vasoactive or inotropic therapy)
30, 60, 360 days
Acute kidney injury (AKI) within 36 hours after index diagnosis of cardiogenic shock/index presentation
Zeitfenster: Within 36 hours after index diagnosis of cardiogenic shock/ index presentation.
Occurence of AKI (defined as an increase in serum creatinine of at least 26 µmol/L (0.3 mg/dL)
Within 36 hours after index diagnosis of cardiogenic shock/ index presentation.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Oktober 2025

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2035

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2035

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

Not necessary, only data registry.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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