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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07653438
In-vivo Fluorescence Molecular Bronchoscopy of Dur-valumab-680LT in Patients With Unresectable Stage III NSCLC After Chemoradiation (PulmoPrint)
11. Juni 2026 aktualisiert von: University Medical Center Groningen
In-vivo Fluorescence Molecular Bronchoscopy of Dur-valumab-680LT in Patients With Unresectable Stage III NSCLC After Chemoradiation - PulmoPrint
PulmoPrint is a clinical study at UMCG that investigates why some patients with unresectable stage III lung cancer stop responding to immunotherapy after chemoradiation.
To do this, a small dose of a fluorescently labeled version of the immunotherapy drug durvalumab is given via an IV drip, after which a camera bronchoscopy is performed to visualize where and how much of the drug actually reaches the tumor and lymph nodes - before the actual durvalumab treatment starts.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
20
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Frederike Bensch, MD, PhD
- Telefonnummer: 0031503610280
- E-Mail: f.bensch@umcg.nl
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Signed informed consent prior to participation in the study.
- Age ≥ 18 years.
- Histologically or cytologically confirmed unresectable stage III NSCLC.
- Completion of concurrent platinum-based CRT
- Eligibility for adjuvant durvalumab per standard of care.
- At least one tumor lesion or involved lymph node accessible by bronchoscopy or endoscop-ic/endobronchial ultrasound, suitable for biopsy/FNA and fluorescence measurement.
- ECOG performance status 0-2.
- Patient is considered fit to undergo a research bronchoscopy (with or without addition of endobronchial ultrasound; including propofol sedation or general anesthesia if either is indicated).
Exclusion Criteria:
- Known history of infusion reactions to durvalumab, other anti-PD-L1 antibodies, or other monoclonal antibodies, according to the patient's medical history.
- Contraindication for bronchoscopy or endoscopic/endobronchial ultrasound (if applicable), including severe uncorrectable coagulopathy, pre-existing severe respiratory insufficiency, or any other clinical reason as judged by the investigator.
- Medical or psychiatric conditions compromising the patient's ability to provide informed consent, according to the treating physician.
- Pregnancy or breastfeeding. A negative pregnancy test must be available for women of childbearing potential on the day of tracer administration.
- Use of an investigational medicinal product within 30 days prior to tracer administration.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Fluorescence molecular imaging during bronchoscopy with durvalumab-680LT at dose of 15 mg
Patients will receive an intravenous administration of 15 mg durvalumab-680LT before the bronchoscopy procedure.
The bronchoscopy will start with high-definition white light bronchoscopy, followed by fluorescence molecular bronchoscoy to observe the fluorescence signal and MDSFR-SFF spectroscopy to quantify the fluores-cence signal in vivo.
|
Fluorescence molecular imaging during bronchoscopy with durvalumab-680LT
|
|
Experimental: Fluorescence molecular imaging during bronchoscopy with durvalumab-680LT at dose of 25 mg
Patients will receive an intravenous administration of 25 mg durvalumab-680LT before the bronchoscopy procedure.
The bronchoscopy will start with high-definition white light bronchoscopy, followed by fluorescence molecular bronchoscoy to observe the fluorescence signal and MDSFR-SFF spectroscopy to quantify the fluores-cence signal in vivo.
|
Fluorescence molecular imaging during bronchoscopy with durvalumab-680LT
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
In vivo fluorescent signal of malignant lesions (pulmonary nodule or involved lymph node metastasis)
Zeitfenster: Assessed directly during the bronchoscopy procedure
|
In vivo fluorescent signal of malignant lesions (pulmonary nodule or involved lymph node metastasis) assessed semi-quantitatively (tumor-to-background ratio [TBR]/contrast-to-noise ratio) and quantitatively (continuous data by MDSFR/SFF spectroscopy [pulmonary lesion] and/or USNB/SFF spectroscopy [lymph nodes] measurement).
The signal is considered sufficient when a TBR greater than 2 is achieved, assessed both by the fluorescence camera system and by the spectroscopy system.
(The comparison of the fluorescence signal between lesion and background is a supportive exploratory analysis intended to characterize signal distribution; it does not constitute evidence of diagnostic or comparative performance.)
|
Assessed directly during the bronchoscopy procedure
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Correlation of fluorescence signal with IHC
Zeitfenster: Up to 2 years
|
In vivo and ex vivo fluorescence signal, PD-L1 IHC score (assessed according to standard pathology protocols).
|
Up to 2 years
|
|
Correlation of fluorescence signal with EFS
Zeitfenster: Up to 2 years
|
In vivo and ex vivo fluorescence signal, 1-, 2-and 5-year (long-term exploratory endpoint) event-free survival.
|
Up to 2 years
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|
Safety of single durvalumab-680LT injection
Zeitfenster: Within 1 week after tracer injection
|
Adverse events according to CTCAE v5.0
|
Within 1 week after tracer injection
|
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Comparison of the 15 and 25 mg dose durvalumab-680LT
Zeitfenster: Assessed directly during the bronchoscopy procedure
|
in vivo tumor-to-background ratio of 15 mg versus 25 mg
|
Assessed directly during the bronchoscopy procedure
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. September 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. März 2028
Studienabschluss (Geschätzt)
1. März 2031
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
11. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
11. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
17. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
11. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 24296
- 2026-526251-60-00 (Ctis)
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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