- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07655674
Endofaster Robot for Gastroesophageal Submucosal Tumors: A Randomized Controlled Study
17. Juni 2026 aktualisiert von: The First Affiliated Hospital of Soochow University
Effectiveness and Safety of the Endofaster Surgical Robot System for Precise Dissection of Gastroesophageal Submucosal Tumors: A Single-Center Randomized Controlled Study
In endoscopic treatment for gastric submucosal tumors arising from the muscularis propria, does robot-assisted surgery yield a higher serosa preservation rate, shorter operative time and lower complication rates than conventional endoscopic procedures?
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
For endoscopic treatment of gastric submucosal tumors originating from the muscularis propria, this study aims to explore whether robot-assisted therapy can improve serosa preservation rate, shorten operative time and reduce complications compared with conventional endoscopic surgery.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
110
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Chenhuan Tan
- Telefonnummer: +86 18860928860
- E-Mail: tanchenhuan2013@163.com
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Aged 18 to 80 years old;
- Submucosal tumors originating from the muscularis propria of gastric fundus, highly suspected as gastrointestinal stromal tumor (GIST) confirmed by endoscopic ultrasonography (EUS) and contrast-enhanced computed tomography (CT);
- Tumor diameter ranging from 1.0 cm to 3.0 cm;
- No active ulcer or bleeding on the lesion surface before operation;
- American Society of Anesthesiologists (ASA) physical status class I-III;
- Voluntarily signed written informed consent.
Exclusion Criteria:
- Tumor adhesion to serosa with unclear interface shown on EUS;
- High-risk GIST or distant metastasis indicated by imaging or endoscopy;
- History of gastric surgery or radiotherapy;
- High bleeding risk including coagulation disorders and patients unable to discontinue anticoagulant medications;
- Pregnant or breastfeeding women;
- Failure to cooperate with follow-up.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: RG(Robot group)
1.Marking and mucosal incision.2.Grasp the tumor or its pedicle with the robotic flexible arm, apply continuous and steady traction toward the luminal side to dynamically expose the anatomical space between the tumor capsule and normal muscular layer.3.Perform meticulous dissection along the capsule-muscular layer interface using an ESD knife, and preserve the integrity of the serosa as much as possible.4.En bloc resection and removal of the tumor.5.Verification of serosal integrity: The procedure can be completed only if air/water insufflation test shows negative results.
Mucosal defects are closed by standard techniques.
|
After Marking and mucosal incision,Grasp the tumor or its pedicle with the robotic flexible arm, apply continuous and steady traction toward the luminal side to dynamically expose the anatomical space between the tumor capsule and normal muscular layer.
|
|
Aktiver Komparator: TG(Traditional Group)
The procedures are performed by surgeons of equivalent seniority via conventional endoscopic full-thickness resection (EFTR) or modified endoscopic submucosal dissection (modified ESD).
If a safe dissection plane cannot be established, full-thickness incision is conducted followed by closure using over-the-scope clip (OTSC), covered stent or suturing techniques.
Leakage is assessed and managed in accordance with standard protocols.
|
Conventional endoscopy without Robot
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Serosa integrity rate
Zeitfenster: perioperative
|
En bloc resection rate with serosa preserved
|
perioperative
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Duration of the surgical procedure
Zeitfenster: Intraoperative
|
Total duration of the surgical procedure
|
Intraoperative
|
|
Dissection time
Zeitfenster: perioperative
|
Dissection time of tumor
|
perioperative
|
|
Intraoperative blood loss
Zeitfenster: perioperative
|
Intraoperative blood loss during surgury
|
perioperative
|
|
Postoperative fever rate
Zeitfenster: Within 7 days after surgery
|
Postoperative fever is defined as a body temperature ≥ 37.5 ℃ within 7 days after surgery.
All febrile cases during this period are included, including non-infectious absorption fever.
|
Within 7 days after surgery
|
|
Postoperative infection
Zeitfenster: Within 30 days after surgery
|
Postoperative infection is diagnosed when body temperature reaches ≥ 38.5 ℃, or temperature ≥ 38.0 ℃ persists for more than 3 consecutive days starting from postoperative day 3. Diagnosis shall be confirmed by clinical symptoms, abnormal laboratory inflammatory indicators or positive microbial culture results.
Simple absorption fever is excluded.
|
Within 30 days after surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Rui Li, The First Affiliated Hospital of Soochow University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juli 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
31. Dezember 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
30. Juni 2028
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
18. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
18. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- 2026250
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
JA
Beschreibung des IPD-Plans
The shared datasets cover all collected de-identified individual participant data related to this trial, such as demographic data, imaging findings, surgical data, complication records and pathological results.
No personal identifiable information will be retained.
Data will be available to qualified researchers for legitimate scientific research use.
IPD-Sharing-Zeitrahmen
Beginning 6 months after publication of study results and ending 2 years thereafter
IPD-Sharing-Zugriffskriterien
Access is limited to qualified researchers for legitimate scientific research purposes.
All de-identified IPD and selected supporting documents are available.
Researchers need to submit a formal application, and data will be provided upon approval.
Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen
- STUDIENPROTOKOLL
- SAFT
- ICF
- ANALYTIC_CODE
- CSR
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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