Ta strona została przetłumaczona automatycznie i dokładność tłumaczenia nie jest gwarantowana. Proszę odnieść się do angielska wersja za tekst źródłowy.

Ryzyko CVD i zdrowie u użytkowników fitoestrogenów po menopauzie

26 lutego 2016 zaktualizowane przez: National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)
Określenie dopuszczalności i korzyści stosowania suplementu diety zawierającego fitoestrogen, genisteinę, w porównaniu z placebo na czynniki ryzyka chorób serca, gęstość kości i wyniki psychospołeczne u kobiet po menopauzie.

Przegląd badań

Szczegółowy opis

TŁO:

Estrogenowa terapia zastępcza jest korzystna dla czynników ryzyka chorób serca, a także dla gęstości kości. Jednak duży odsetek kobiet po menopauzie nie przestrzega schematów terapeutycznych. Fitoestrogeny to naturalnie występujące związki występujące w roślinach i produktach sojowych, które mają działanie estrogenne i mogą stanowić alternatywne leczenie w zapobieganiu chorobom serca i osteoporozie u kobiet po menopauzie. Jednak w kilku badaniach interwencyjnych zbadano, w jakim stopniu można poprawić czynniki ryzyka chorób serca, gęstość kości i jakość życia kobiet po menopauzie poprzez stosowanie suplementu diety zawierającego fitoestrogeny.

NARRACJA PROJEKTOWA:

Randomizowane, podwójnie ślepe badanie kontrolowane placebo. Do badania włączono łącznie 210 kobiet, które miały być obserwowane przez rok do dwóch lat. Kobiety zostały losowo przydzielone do grupy otrzymującej fitoestrogen lub placebo. Dane są zbierane podczas wizyt wyjściowych, podczas kolejnych rozmów telefonicznych po 1 i 3 miesiącach oraz podczas wizyt kontrolnych w klinice po 6, 12 i 24 miesiącach. Uzyskuje się pomiary lipoprotein o dużej gęstości i innych czynników ryzyka chorób serca, gęstości kości biodrowej i kręgosłupa oraz depresji, zadowolenia z życia i jakości dobrego samopoczucia. Przekrojowe i podłużne porównania grup leczonych i placebo przeprowadza się przed i po dostosowaniu i stratyfikacji pod kątem potencjalnie zakłócających współzmiennych.

Badanie wznowiono w marcu 2002 r., aby ocenić, czy kobiety leczone fitoestrogenami obniżyły poziom homocysteiny, interleukiny-6, białka C-reaktywnego, selektyny E oraz zmniejszyły otyłość i masę tłuszczową w ciągu dwóch lat.

Data zakończenia badania wymieniona w tym zapisie została uzyskana z „Daty zakończenia” wpisanej do rejestru Systemu Rejestracji i Wyników Protokołu (PRS).

Typ studiów

Interwencyjne

Faza

  • Faza 2

Kryteria uczestnictwa

Badacze szukają osób, które pasują do określonego opisu, zwanego kryteriami kwalifikacyjnymi. Niektóre przykłady tych kryteriów to ogólny stan zdrowia danej osoby lub wcześniejsze leczenie.

Kryteria kwalifikacji

Wiek uprawniający do nauki

45 lat do 74 lata (Dorosły, Starszy dorosły)

Akceptuje zdrowych ochotników

Nie

Płeć kwalifikująca się do nauki

Kobieta

Opis

Kobiety po menopauzie, w wieku od 45 do 74 lat.

Plan studiów

Ta sekcja zawiera szczegółowe informacje na temat planu badania, w tym sposób zaprojektowania badania i jego pomiary.

Jak projektuje się badanie?

Szczegóły projektu

  • Główny cel: Zapobieganie
  • Przydział: Randomizowane
  • Maskowanie: Podwójnie

Współpracownicy i badacze

Tutaj znajdziesz osoby i organizacje zaangażowane w to badanie.

Śledczy

  • Donna Kritz-Silverstein, University of California, San Diego

Publikacje i pomocne linki

Osoba odpowiedzialna za wprowadzenie informacji o badaniu dobrowolnie udostępnia te publikacje. Mogą one dotyczyć wszystkiego, co jest związane z badaniem.

Daty zapisu na studia

Daty te śledzą postęp w przesyłaniu rekordów badań i podsumowań wyników do ClinicalTrials.gov. Zapisy badań i zgłoszone wyniki są przeglądane przez National Library of Medicine (NLM), aby upewnić się, że spełniają określone standardy kontroli jakości, zanim zostaną opublikowane na publicznej stronie internetowej.

Główne daty studiów

Rozpoczęcie studiów

1 kwietnia 1997

Ukończenie studiów (Rzeczywisty)

1 grudnia 2004

Daty rejestracji na studia

Pierwszy przesłany

27 października 1999

Pierwszy przesłany, który spełnia kryteria kontroli jakości

27 października 1999

Pierwszy wysłany (Oszacować)

28 października 1999

Aktualizacje rekordów badań

Ostatnia wysłana aktualizacja (Oszacować)

29 lutego 2016

Ostatnia przesłana aktualizacja, która spełniała kryteria kontroli jakości

26 lutego 2016

Ostatnia weryfikacja

1 grudnia 2005

Więcej informacji

Te informacje zostały pobrane bezpośrednio ze strony internetowej clinicaltrials.gov bez żadnych zmian. Jeśli chcesz zmienić, usunąć lub zaktualizować dane swojego badania, skontaktuj się z register@clinicaltrials.gov. Gdy tylko zmiana zostanie wprowadzona na stronie clinicaltrials.gov, zostanie ona automatycznie zaktualizowana również na naszej stronie internetowej .

Badania kliniczne na suplementy diety

Subskrybuj