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Microvascular Injury and Blood-brain Barrier Dysfunction as Novel Biomarkers and Targets for Treatment in Traumatic Brain Injury

5. Februar 2019 aktualisiert von: David Clarke, Nova Scotia Health Authority
Traumatic brain injury (TBI) is a leading cause of death and disability around the world. The social and economic burden of TBI is tremendous and the cost of TBI is estimated at $1 billion per year in Canada- $650 million in care and $580 million in lost productivity. Novel interventions aimed at TBI-linked molecular targets have been successful in limiting injury and improving neurologic recovery in animal models, thus providing compelling evidence that effective intervention is possible after injury. This study proposes to investigate traumatic microvascular injury (TMI) and specifically blood-brain barrier dysfunction (BBBD) as a candidate biomarker and therapeutic target in TBI.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

120

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Nova Scotia
      • Halifax, Nova Scotia, Kanada, B3H 3A7
        • Rekrutierung
        • Halifax Infirmary
        • Kontakt:
          • David B. Clarke, MDCM, PhD, FRCSC, DABNS, FACS
          • Telefonnummer: 902-473-4591
          • E-Mail: d.clarke@dal.ca

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

We will recruit mild (n=40), moderate (n=40) and severe (n=40) TBI patients with a TBI-linked abnormality (e.g. epidural & subdural hematomas, subarachnoid hemorrhage, contusions). TBI will be classified by severity using the Glasgow Coma Scale (GCS); mild TBI (GCS13-15), moderate TBI (GCS 9-12), and severe TBI (GCS <8).

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age 18 - 85 inclusive
  • Clinically diagnosed TBI or evidence of TBI
  • For mild TBI, as defined by the American Congress on Rehabilitation Medicine (1993), clear evidence and/or documentation of blunt head injury and any one of the following:

    • any loss of consciousness up to 30 min
    • any loss of memory for events immediately before or after the injury as much as 24 h
    • any alteration of mental state at the time of the injury
    • focal neurologic deficits that might or might not be transient

but where the severity of the injury does not exceed oss of consciousness exceeding 30 min, posttraumatic amnesia longer than 24 h, a Glasgow Coma Scale score falling below 13 after 30 min.

  • For moderate TBI (GCS 9-12) and severe TBI (GCS 4-8) CT evidence of TBI-linked abnormality (intracranial lesion including traumatic SAH, contusion, extra-axial hematoma). For patients who are intubated, use best documented GCS within first 48 hours of injury.
  • Stable respiratory or hemodynamic status allowing MRI within 2-4 days of TBI as determined by the attending physician
  • Patient or substitute decision maker can provide consent

Exclusion Criteria:

  • Pre-existing known neurologic, psychiatric disease (dementia, prior severe TBI, schizophrenia, uncontrolled epilepsy, major depressive disorder, stroke, multiple sclerosis, brain tumor)
  • Serious infection, complications (sepsis, multilobe pneumonia, etc.) < 4 days after TBI
  • Acute ischemic heart disease (MI or unstable angina)
  • SBP < 100 mm Hg, DBP < 60 mm Hg
  • MRI contraindications; patient has metal implant, pacemaker, biostimulator, neurostimulator, internal defibrillator, history of metal in eye, inner ear implant, cerebral aneurism clip, joint replacement, any known metal in their body, or are pregnant or breast feeding
  • History or evidence of active malignancy
  • History or evidence of serious kidney (GFR =<60) , heart, or liver disease
  • Pregnant or breast-feeding women
  • Inability to complete follow up visits (e.g. tourists)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in brain volume with blood brain barrier dysfunction
Zeitfenster: At < 4, 10 ± 2, and 90 ± 10 days post-injury
Measurement of change in brain volume with BBBD and extent of permeability change as measured by DCE-MRI
At < 4, 10 ± 2, and 90 ± 10 days post-injury
Change in serum biomarkers of blood brain barrier dysfunction
Zeitfenster: At < 4, 10 ± 2, and 90 ± 10 days post-injury
Measurement of change in serum biomarkers of BBBD / neural injury (vWF, BDNF, GFAP, S100β, sTau, and sNFL)
At < 4, 10 ± 2, and 90 ± 10 days post-injury
Change in Glasgow Outcome Scale-Extended (GOS-E)
Zeitfenster: At 10 ± 2 days, 90 ± 10 days, and 1 year post-injury
The GOS-E is intended to provide a general index of overall outcome that is sensitive to small but clinically relevant treatment effects in people who sustain TBI.
At 10 ± 2 days, 90 ± 10 days, and 1 year post-injury
Change in Rivermead Post Concussion Symptom Questionnaire (RPSQ)
Zeitfenster: At 10 ± 2 days, 90 ± 10 days, and 1 year post-injury
The RPSQ is a 16-item self-report measure administered to individual(s) who sustained a TBI in order to measure the severity of symptoms and assess progress.
At 10 ± 2 days, 90 ± 10 days, and 1 year post-injury
Change in Patient-Reported Outcomes Measurement Information System (PROMIS)
Zeitfenster: At 10 ± 2 days, 90 ± 10 days, and 1 year post-injury
PROMIS is a set of person-centered measures that evaluates and monitors domains such as physical, mental and social health in adults and children. For this study, we will utilize the following domains: depression, fatigue, and pain interference.
At 10 ± 2 days, 90 ± 10 days, and 1 year post-injury
Change in post-traumatic epilepsy
Zeitfenster: At 10 ± 2 days, 90 ± 10 days, 1 year, and 2 years post-injury
Screening for post-traumatic epilepsy
At 10 ± 2 days, 90 ± 10 days, 1 year, and 2 years post-injury

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: David B. Clarke, MD, PhD, Nova Scotia Health Authority

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

3. August 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

3. August 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

3. August 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. April 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Mai 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

4. Mai 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. Februar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Februar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • TMI_BBBD_2017

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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