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The Changes of Plasmacytoid Dendritic Cells Frequency and Function During Antiviral Therapy

4. Juli 2017 aktualisiert von: Yao Xie, Beijing Ditan Hospital

The Changes of Plasmacytoid Dendritic Cells Frequency and Function During Pegylated Interferon α-2a and Entecavir(ETV) Treatment in Patients With Chronic Hepatitis B.

Pegylated interferon(IFN) α-2a(Peg-IFN-α) not only inhibit viral replication, but also play an important role in immune regulation, while entecavir(ETV) drugs only inhibit viral replication. In hepatitis B infection, Plasmacytoid Dendritic Cells(pDCs) are the main effector cells in early antiviral innate immune response. This study was aimed at investigating the changes of pDCs frequency and function, and the expression of costimulatory molecules CD86(Cluster of Differentiation antigen 86) during Peg-IFN-αand entecavir(ETV) therapy.Meanwhile, investigators want to verify whether Peg-IFN-α suppressed the virus and the reduction of virus led to the recovery of pDCs function, or Peg-IFN-α enhanced pDCs function which gave rise to the decline of the virus.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Pegylated interferon α-2a(Peg-IFN-α)and entecavir(ETV) drugs can inhibit viral replication , but Peg-IFN-α also play an important role in immune regulation . In hepatitis B infection, Plasmacytoid Dendritic Cells (pDCs) are the main effector cells in early antiviral innate immune response.Peg-IFN-α recommended as the first-line treatment has a higher chance to achieve HBeAg seroconversion and even HBsAg disappearance than entecavir(ETV) drugs, which may be related to the functional activation of pDCs in the case of hepatitis and the function enhancement of pDCs during Peg-IFN-α therapy. This study was aimed at investigating the changes of pDCs frequency and function, and the expression of costimulatory molecules CD86 during Peg-IFN-αandentecavir(ETV) therapy.Meanwhile,investigators want to explore whether the decline of HBsAg and HBeAg resulted in recovery of CD86+pDC function, or recovery of CD86 + pDC function led to the decrease of HBsAg and HBeAg. Several studies demonstrated that HBsAg and HBeAg could damage pDC function, and the loss of HBsAg and HBeAg led to recovery of CD86+pDC function.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

120

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100015
        • Rekrutierung
        • Beijing Ditan Hospital,Capital Medical University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

the population in this study was composed of HBeAg positive chronic hepatitis B patients defined as HBsAg positive, HBeAg positive, and detectable HBVDNA load with ALT(alanine aminotransferase) level ≥190 U/L for more than 6 months.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • HBsAg and HBeAg positive for more than 6 months, HBVDNA detectable with ALT(alanine aminotransferase) level abnormal lasted for three months and at least time190 IU/L or liver puncture biopsy demonstrated apparent inflammation, never treated before enrolled.

Exclusion Criteria:

  • Active consumption of alcohol and/or drugs
  • Co-infection with human immunodeficiency virus, hepatitis C virus, or hepatitis D virus
  • History of autoimmune hepatitis
  • Psychiatric disease
  • Evidence of neoplastic diseases of the liver

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
experimental group
patients who were untreated ever in immune-active phase were given subcutaneous injection of Peginterferon Alfa-2a with starting dose of 180 mg/weekly till 48 weeks.
control group
patients who were untreated ever in immune-active phase took entecavir(ETV) for maintenance treatment.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
the change of pDC%
Zeitfenster: after treatment 24 weeks
The host immune function will be evaluated by pDC. pDC% will be measured by flow cytometry after Pegylated Interferon α-2a and entecavir(ETV) Treatment 24 weeks.
after treatment 24 weeks
the change of CD86+pDC%
Zeitfenster: after treatment 24 weeks
CD86+pDC% will be measured by flow cytometry after Pegylated Interferon α-2a and entecavir(ETV) Treatment 24 weeks.
after treatment 24 weeks
the change of mean fluorescence intensity of costimulatory molecules CD86(CD86-MFI)
Zeitfenster: after treatment 24 weeks
mean fluorescence intensity of costimulatory molecules CD86(CD86-MFI) will be measured by flow cytometry after Pegylated Interferon α-2a and entecavir(ETV) Treatment 24 weeks.
after treatment 24 weeks
the change of absolute molecular counting of costimulatory molecules CD86
Zeitfenster: after treatment 24 weeks
absolute molecular counting of costimulatory molecules CD86 (CD86-ABC) will be measured by flow cytometry after Pegylated Interferon α-2a and entecavir(ETV) Treatment 24 weeks.
after treatment 24 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
the change of HBVDNA levels (IU/ML)
Zeitfenster: after treatment 48 weeks
the curative effect of antiviral therapy will be evaluated by HBV DNA levels
after treatment 48 weeks
the change of ALT levels(U/L)
Zeitfenster: after treatment 48 weeks
the curative effect of antiviral therapy will be evaluated by ALT levels
after treatment 48 weeks
the change of AST levels(U/L)
Zeitfenster: after treatment 48 weeks
the curative effect of antiviral therapy will be evaluated by AST levels
after treatment 48 weeks
the change of HBsAg levels (IU/ML)
Zeitfenster: after treatment 48 weeks
the curative effect of antiviral therapy will be evaluated by HBsAg levels
after treatment 48 weeks
the change of HBeAg levels (IU/ML)
Zeitfenster: after treatment 48 weeks
the curative effect of antiviral therapy will be evaluated by HBeAg levels
after treatment 48 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Juli 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • DTXY011

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