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Irinotecan Plus Cyclosporine and Phenobarbital in Treating Patients With Solid Tumors or Lymphoma

4. Februar 2013 aktualisiert von: National Cancer Institute (NCI)

A PHASE I STUDY OF IRINOTECAN (CPT-11) WITH PHARMACOKINETIC MODULATION BY CYCLOSPORINE A AND PHENOBARBITAL

Phase I trial to study the effectiveness of irinotecan plus cyclosporine and phenobarbital in treating patients who have solid tumors or lymphoma that is refractory to standard therapy. Drugs used in chemotherapy use different ways to stop cancer cells from dividing so they stop growing or die. Cyclosporine and phenobarbital may enhance the effectiveness of irinotecan.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

I. Determine the maximum tolerated dose of irinotecan (CPT-11) when infused weekly with cyclosporine (CYSP) in patients with solid tumors or lymphoma refractory to standard therapy.

II. Determine whether CYSP modulates the pharmacokinetics and pharmacodynamics of CPT-11 and its active metabolite, SN-38.

III. Determine whether phenobarbital modulates the pharmacokinetics and pharmacodynamics of CPT-11 and SN-38.

OUTLINE: This is a dose escalation study of irinotecan. Patients are stratified according to gender.

Part I: Patients receive cyclosporine IV over 6 hours and irinotecan IV over 90 minutes weekly for 4 weeks. Courses repeat every 6 weeks in the absence of unacceptable toxicity or disease progression. Cohorts of 3-12 patients receive escalating doses of irinotecan until the maximum tolerated dose (MTD) is determined. The MTD is defined as the dose at which at least one third of patients experience dose limiting toxicity (DLT).

Part IIA: If the DLT is diarrhea in part I, then part IIA is opened. Patients receive oral phenobarbital, cyclosporine as in part I, and irinotecan at the MTD from part I. Dose escalation occurs as in part I to determine a new MTD. If the DLT continues to be diarrhea, the study is closed. Part IIB: If the DLT is neutropenia in part I, then part IIB is opened. Patients receive cyclosporine as in part I and escalating doses of irinotecan to determine a new MTD.

Part III: If the DLT is neutropenia in part IIA or any DLT in part IIB, patients receive phenobarbital, cyclosporine, and irinotecan at the MTD determined as in part IIA or part IIB. Dose escalation continues until a new MTD is determined.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

3

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60637-1470
        • University of Chicago Cancer Research Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Malignant solid tumor or lymphoma refractory to standard therapy or for which no therapy of proven benefit exists
  • No leukemia
  • Measurable or evaluable disease

PATIENT CHARACTERISTICS:

  • Age: 18 and over
  • Performance status: Karnofsky 70-100%
  • Life expectancy: At least 3 months
  • WBC at least 3,500/mm3
  • Absolute neutrophil count at least 1,500/mm3
  • Platelet count at least 100,000/mm3
  • Hemoglobin at least 9 g/dL
  • Bilirubin no greater than 1.5 mg/dL
  • AST/ALT less than twice normal (unless due to disease)
  • PT and PTT normal
  • Creatinine no greater than 1.5 mg/dL
  • Creatinine clearance at least 60 mL/min
  • No history of congestive heart failure requiring medical therapy
  • No clinically significant or life threatening cardiac arrhythmia
  • No history of significant pulmonary disease or lymphangitic lung disease
  • No hypersensitivity to cyclosporine or cremophore
  • No history of manifest or latent porphyria or hypersensitivity to barbiturates (for parts of study using phenobarbital)
  • No history of inflammatory bowel disease requiring therapy
  • No chronic diarrhea syndrome or paralytic ileus
  • No medical or psychiatric condition that precludes informed consent
  • Not pregnant
  • Effective contraception required of fertile women

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

  • At least 4 weeks since prior biologic therapy
  • At least 2 weeks since prior colony stimulating factors
  • At least 4 weeks since prior chemotherapy (at least 6 weeks since nitrosoureas or mitomycin)
  • No prior bleomycin or irinotecan
  • At least 4 weeks since prior radiotherapy to greater than 25% of bone marrow
  • Minimum time interval between prior therapy and eligibility shortened by 2 weeks when phenobarbital is administered
  • Concurrent use of medications that affect the central nervous or cardiovascular systems (e.g., anticonvulsants, calcium channel blockers, oral contraceptives) must be approved by the Principal Investigator

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Arm I
Siehe ausführliche Beschreibung.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Mark J. Ratain, MD, University of Chicago

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 1996

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2002

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. November 1999

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. März 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. März 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

5. Februar 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Februar 2013

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2006

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • NCI-2012-02242
  • UCCRC-8033
  • NCI-T95-0100H
  • CDR0000064707 (Registrierungskennung: PDQ (Physician Data Query))

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Klinische Studien zur Lymphom

Klinische Studien zur Irinotecanhydrochlorid

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