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Comparison of Combination Chemotherapy Regimens in Treating Patients With Advanced Stomach Cancer

20. Juni 2013 aktualisiert von: Eastern Cooperative Oncology Group

Randomized Phase II Trial of Either 5-Fluorouracil, Recombinant Alfa-2a-Interferon and Intravenous Hydroxyurea With Filgrastim Support (FHIG) or Doxorubicin/Docetaxel (Dd) in Patients With Advanced Gastric Cancer

RATIONALE: Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Giving drugs in different combinations and combining them with interferon alfa and G-CSF may kill more tumor cells.

PURPOSE: Randomized phase II trial to compare the effectiveness of different combination chemotherapy regimens in treating patients with advanced stomach cancer.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES: I. Evaluate the objective response rates for two different regimens in patients with advanced gastric cancer: the combination of fluorouracil plus hydroxyurea given as high dose 24 hour infusions plus interferon alfa-2a and filgrastim; versus the combination of doxorubicin and docetaxel. II. Evaluate the toxicities and reversibility of toxicities of each of these combinations in patients with advanced gastric cancer.

OUTLINE: This is an open label, two arm, multicenter, randomized study. Arm I: Patients receive fluorouracil (5-FU), recombinant alfa-2a interferon, hydroxyurea (HU), and filgrastim (granulocyte colony-stimulating factor; G-CSF). 5-FU is administered by 24 hour infusion on days 1, 8, 15, 22, 29, and 36 (weeks 1-6). Recombinant alfa-2a interferon is administered subcutaneously immediately before beginning the 5-FU infusion, then three times a week for 6 weeks. HU is administered by 24 hour infusion on days 1, 8, 15, 22, 29, and 36 (weeks 1-6). G-CSF is administered subcutaneously on days 3, 4, 5, and 6 on weeks 1-6. Weeks 7 and 8 are rest periods. Arm II: Patients receive doxorubicin administered by slow IV push followed (30 minutes after infusion) by docetaxel as a 1 hour IV infusion. Treatment is repeated every 21 days. All patients are assessed monthly during study and continue study treatment as long as no disease progression or unacceptable toxic effects are observed. Patients are followed every 3 months for the first 2 years, then every 6 months for years 2-5, and then annually thereafter.

PROJECTED ACCRUAL: A minimum of 26 patients (13 in each arm) and a maximum of 80 patients (40 in each arm) will be accrued in this study in approximately 2 years.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Pretoria, Südafrika, 0001
        • Pretoria Academic Hospital
    • Colorado
      • Denver, Colorado, Vereinigte Staaten, 80209-5031
        • CCOP - Colorado Cancer Research Program, Inc.
    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
        • Robert H. Lurie Comprehensive Cancer Center, Northwestern University
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
        • Veterans Affairs Medical Center - Chicago (Lakeside)
      • Peoria, Illinois, Vereinigte Staaten, 61602
        • CCOP - Illinois Oncology Research Association
      • Springfield, Illinois, Vereinigte Staaten, 62526
        • CCOP - Central Illinois
    • Iowa
      • Cedar Rapids, Iowa, Vereinigte Staaten, 52403-1206
        • CCOP - Cedar Rapids Oncology Project
    • Louisiana
      • New Orleans, Louisiana, Vereinigte Staaten, 70121
        • CCOP - Ochsner
    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02111
        • New England Medical Center Hospital
    • Michigan
      • Kalamazoo, Michigan, Vereinigte Staaten, 49007-3731
        • CCOP - Kalamazoo
    • Minnesota
      • Saint Louis Park, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55416
        • CCOP - Metro-Minnesota
    • Nebraska
      • Omaha, Nebraska, Vereinigte Staaten, 68131
        • CCOP - Missouri Valley Cancer Consortium
    • New Jersey
      • East Orange, New Jersey, Vereinigte Staaten, 07018-1095
        • Veterans Affairs Medical Center - East Orange
      • Hackensack, New Jersey, Vereinigte Staaten, 07601
        • CCOP - Northern New Jersey
    • New York
      • Bronx, New York, Vereinigte Staaten, 10461
        • Albert Einstein Comprehensive Cancer Center
      • Rochester, New York, Vereinigte Staaten, 14642
        • University of Rochester Cancer Center
    • Ohio
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44106-5065
        • Ireland Cancer Center
    • Oklahoma
      • Tulsa, Oklahoma, Vereinigte Staaten, 74136
        • CCOP - St. Francis Hospital/Natalie Warren Bryant Cancer Center
    • Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19102-1192
        • Allegheny University Hospitals- Hahnemann
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19104
        • University of Pennsylvania Cancer Center
      • Pittsburgh, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 15213
        • University of Pittsburgh Cancer Institute
      • Wynnewood, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19096
        • CCOP - MainLine Health
    • Wisconsin
      • Madison, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53705
        • Veterans Affairs Medical Center - Madison
      • Madison, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53792
        • University of Wisconsin Comprehensive Cancer Center
      • Marshfield, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 54449
        • CCOP - Marshfield Medical Research and Education Foundation

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS: Histologically confirmed adenocarcinoma of the stomach or gastroesophageal junction beyond the scope of surgical resection Must have measurable disease in either one or two dimensions either radiographically or by physical examination Measurable disease must be documented outside of a prior radiation portal Evaluable disease only not allowed

PATIENT CHARACTERISTICS: Age: 18 and over Performance status: ECOG 0-1 Life expectancy: Not specified Hematopoietic: WBC greater than 4,000/mm3 Absolute neutrophil count greater than 1,500/mm3 Platelet count greater than 100,000/mm3 Hepatic: Bilirubin no greater than upper limit of normal (ULN) SGOT no greater than 1.5 times ULN Alkaline phosphatase no greater than 5 times ULN Renal: Creatinine less than 2.0 mg/dL Cardiovascular: No New York Heart Association class III or IV heart disease No chronic or unstable angina No uncontrolled congestive heart failure No arrhythmia No chronic angina No myocardial infarction in the past 1 year If history of atherosclerotic heart disease, prior cardiac catheterization or thallium stress test must not suggest coronary artery disease Neurology: No symptomatic peripheral neuropathy greater than grade 2 No cerebellar disease No seizure disorder No organic mental syndrome No major psychoaffective disorder Pulmonary: No chronic obstructive pulmonary disease No chronic bronchitis, emphysema, sarcoid, or bronchiectasis Other: No poorly controlled diabetes mellitus No psychiatric illness No active infections, including AIDS, ARC, or HIV positive No history of hypersensitivity to products containing Polysorbate 80 No history of uncontrolled alcohol or drug abuse No uncontrolled hypercalcemia No other prior malignancy within the past 5 years other than nonmelanomatous skin cancer or cervical carcinoma in situ Not pregnant or nursing Adequate contraception required of all fertile patients

PRIOR CONCURRENT THERAPY: Biologic therapy: No concurrent immunotherapy Chemotherapy: No prior systemic chemotherapy Endocrine therapy: No chronic use of steroids No concurrent hormonal therapy (except birth control pills) Radiotherapy: At least 1 month since prior radiotherapy No concurrent palliative radiotherapy (arm I patients) Surgery: Must have fully recovered from surgery Other: At least 4 weeks since other investigational agents and recovered from all toxic effects No chronic use of aspirin, nonsteroidal antiinflammatory agents, antianginal medications, or extraordinary antihypertensive regimens

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 1997

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2004

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. November 1999

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. September 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. September 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. Juni 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Juni 2013

Zuletzt verifiziert

1. September 2002

Mehr Informationen

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