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Surgery With or Without Radiofrequency Ablation Followed by Irinotecan in Treating Patients With Colorectal Cancer That is Metastatic to the Liver

13. April 2017 aktualisiert von: Raymond Yeung, University of Washington

A Phase II Study Of Adjuvant Intravenous Irinotecan Following Resection With Or Without Radiofrequency Ablation (RFA), Of Hepatic Metastases From Colorectal Carcinoma

RATIONALE: Radiofrequency ablation uses high-frequency electric current to kill tumor cells. Combining radiofrequency ablation with surgery may kill more tumor cells. Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Giving a chemotherapy drug after surgery and radiofrequency ablation may kill any remaining tumor cells.

PURPOSE: Phase II trial to determine the effectiveness of surgery with or without radiofrequency ablation followed by irinotecan in treating patients who have colorectal cancer that is metastatic to the liver.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

  • Determine the disease-free survival in patients with hepatic metastases from primary colorectal carcinoma treated with surgical resection with or without radiofrequency ablation followed by irinotecan.
  • Determine the overall survival in patients treated with this regimen.
  • Determine the treatment-related toxicity of this regimen in these patients.
  • Correlate the measurement of molecular markers with clinical outcome in patients treated with this regimen.

OUTLINE: This is a multicenter study. Patients are stratified according to treatment with radiofrequency ablation in addition to resection (yes vs no).

Patients undergo surgical resection with or without radiofrequency ablation. Beginning 4-8 weeks after surgery, patients receive irinotecan IV over 90 minutes on day 1. Chemotherapy repeats every 3 weeks for a total of 6 courses in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Patients are followed at 4 weeks, every 3 months for 2 years, every 6 months for 3 years, and then annually thereafter.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 70 patients will be accrued for this study.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5G 2M9
        • Princess Margaret Hospital
    • Ohio
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44106-5065
        • Ireland Cancer Center
    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98195
        • University of Washington School of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 120 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Histologically confirmed primary colorectal adenocarcinoma
  • Hepatic metastases that are considered completely resectable

    • No more than 4 metastases by dual phase CT scan OR
  • Hepatic metastases that are not completely resectable but are amenable to complete destruction with resection and radiofrequency ablation

    • More than 4 metastases allowed if all disease can be resected or destroyed in situ with radiofrequency ablation
  • No extrahepatic disease in any location
  • No recurrent or second primary colorectal cancer by colonoscopy within the past year
  • Received prior adjuvant chemotherapy with a fluorouracil-based regimen with the last dose at least 1 month prior to surgery
  • No prior radiofrequency ablation with residual viable intrahepatic disease by CT scan
  • No plans to be treated with radiofrequency ablation alone without surgical resection

PATIENT CHARACTERISTICS:

Age:

  • 18 and over

Performance status:

  • ECOG 0-1

Life expectancy:

  • Not specified

Hematopoietic:

  • Absolute neutrophil count at least 1,500/mm^3
  • Platelet count at least 100,000/mm^3

Hepatic:

  • Bilirubin no greater than 1.5 times upper limit of normal (ULN)
  • AST and ALT no greater than 5 times ULN
  • No Gilbert's disease or other known defect in hepatic conjugation or glucuronidation

Renal:

  • Creatinine no greater than 1.5 times ULN

Cardiovascular:

  • No myocardial infarction within the past 6 months
  • No congestive heart failure requiring therapy

Other:

  • Not pregnant or nursing
  • Fertile patients must use effective contraception during and for 30 days after study
  • No other malignancy within the past 5 years except inactive non-melanoma skin cancer or carcinoma in situ of the cervix
  • No active serious infection
  • No other serious underlying medical condition or severe concurrent disease that would preclude study participation
  • No dementia, significantly altered mental status, or psychiatric illness that would preclude study participation
  • No known hypersensitivity to irinotecan
  • No known infection with HIV or AIDS
  • No uncontrolled diabetes mellitus
  • No history of seizures
  • No drug or alcohol abuse within the past year

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

Biologic therapy:

  • Not specified

Chemotherapy:

  • See Disease Characteristics
  • No prior irinotecan

Endocrine therapy:

  • Not specified

Radiotherapy:

  • No prior radiotherapy to more than 30% of bone marrow
  • No prior radiotherapy to the liver
  • At least 3 months since prior radiotherapy to the pelvis or other areas

Surgery:

  • See Disease Characteristics
  • No prior resection of hepatic metastases (wedge biopsy allowed)

Other:

  • No concurrent phenytoin, phenobarbital, or other antiepileptic medication
  • No concurrent enrollment in other investigational drug trials

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Kevin G. Billingsley, MD, University of Washington

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2001

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2004

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2005

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Februar 2002

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Januar 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Januar 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. April 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. April 2017

Zuletzt verifiziert

1. April 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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