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A Study With Tarceva and Chemotherapy vs. Chemotherapy Alone in Patients With Advanced Lung Cancer

19. Juni 2013 aktualisiert von: Genentech, Inc.

A Phase III, Randomized, Double Blind, Multicenter Trial of Tarceva (Erlotinib) Plus Chemotherapy (Carboplatin and Paclitaxel) Versus Chemotherapy Alone in Patients With Advanced (Stage IIIb or IV) Non-Small Cell Lung Cancer Who Have Not Received Prior Chemotherapy

The purpose of this study is to determine if Tarceva plus standard chemotherapy is more effective than standard chemotherapy alone in the treatment of lung cancer.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Colorado
      • Denver, Colorado, Vereinigte Staaten
        • Multinational Sites
      • Denver, Colorado, Vereinigte Staaten
        • Trial Information Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Signed informed consent
  • Age >=18 years
  • Histologically documented, unresectable, inoperable, locally advanced, recurrent or metastatic Stage IIIB or Stage IV Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC)
  • A cytologic diagnosis is acceptable (i.e., FNA or pleural fluid cytology)
  • Measurable or non-measurable disease
  • ECOG performance status of 0 or 1
  • Life expectancy of >=3 months
  • >= 3 weeks since any prior surgery or radiotherapy (>=2 weeks for patients who receive <=30 Gy of radiotherapy involving <25% of the marrow reserve)
  • Use of an effective means of contraception (women of childbearing potential)
  • Able to comply with study and follow-up procedures

Exclusion Criteria:

  • Evidence of small cell, carcinoid, or mixed small cell/non-small cell histology
  • Malignancies within 3 years except for adequately treated carcinoma in situ of the cervix or basal or squamous cell skin cancer
  • Symptomatic or untreated brain metastases
  • Prior systemic chemotherapy for NSCLC
  • Prior exposure to agents directed at the HER axis (e.g., ZD1839 [Iressa], C225 [Cetuximab], Trastuzumab [Herceptin])
  • Unstable systemic disease, including active infection, uncontrolled hypertension, unstable angina, congestive heart failure, or myocardial infarction within 6 months prior to Day 1, or serious cardiac arrhythmia requiring medication (patients with chronic atrial arrhythmia, i.e., atrial fibrillation or paroxysmal supraventricular tachycardia, are eligible)
  • History of other diseases, metabolic dysfunction, physical examination finding, or clinical laboratory finding giving reasonable suspicion of a disease or condition that contraindicates the use of an investigational drug or that might affect the interpretation of the results of the study or render the patient at high risk from treatment complications
  • Gastrointestinal tract disease resulting in an inability to take oral medication or a requirement for intravenous (IV) alimentation, or prior surgical procedures affecting absorption
  • Pregnancy or lactation

Any of the following abnormal baseline hematologic values:

  • Granulocytes count <=1500/uL
  • Platelet count <100,000/uL

Any of the following abnormal baseline liver function tests:

  • Serum bilirubin >1.5× upper limit of normal (ULN)
  • Serum ALT and AST >=2.5× ULN (>5× ULN if due to liver metastases)
  • Alkaline phosphatase >=2.5× ULN

Other baseline laboratory values:

  • Serum creatinine >1.5× ULN or creatinine clearance <60 mL/min
  • Uncontrolled hypercalcemia (>11.5 mg/dL)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Maskierung: Doppelt

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2001

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2003

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Oktober 2002

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Oktober 2002

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Oktober 2002

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. Juni 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Juni 2013

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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