- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00068432
Gemcitabine and Celecoxib in Treating Patients With Metastatic Pancreatic Cancer
A Phase II Trial of Gemcitabine and Celecoxib as First-Line Treatment for Patients With Advanced Metastatic Pancreatic Cancer
RATIONALE: Drugs used in chemotherapy, such as gemcitabine, use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Celecoxib may stop the growth of pancreatic cancer by stopping blood flow to the tumor and blocking the enzymes necessary for tumor cell growth. Combining gemcitabine with celecoxib may kill more tumor cells.
PURPOSE: This phase II trial is studying how well giving gemcitabine together with celecoxib works in treating patients with metastatic pancreatic cancer.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
OBJECTIVES:
- Determine the overall survival at 6 months in patients with metastatic pancreatic cancer treated with gemcitabine and celecoxib.
- Determine the objective tumor response, progression-free survival, and median survival of patients treated with this regimen.
- Determine the safety and toxicity of this regimen in these patients.
OUTLINE: This is a nonrandomized, open-label, multicenter study.
Patients receive gemcitabine IV over 65 minutes on days 1, 8, and 15 and oral celecoxib twice daily on days 1-28. Courses repeat every 4 weeks in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.
Patients are followed monthly for 6 months from study entry and then every 3 months thereafter.
PROJECTED ACCRUAL: A total of 40 patients will be accrued for this study within 8 months.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Arkansas
-
Fort Smith, Arkansas, Vereinigte Staaten, 72913
- Hembree Mercy Cancer Center at St. Edward Mercy Medical Center
-
-
Florida
-
Orlando, Florida, Vereinigte Staaten, 32806-2134
- M.D. Anderson Cancer Center - Orlando
-
-
Georgia
-
Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30342-1701
- CCOP - Atlanta Regional
-
-
Illinois
-
Urbana, Illinois, Vereinigte Staaten, 61801
- CCOP - Carle Cancer Center
-
-
Kansas
-
Wichita, Kansas, Vereinigte Staaten, 67214-3882
- CCOP - Wichita
-
-
Missouri
-
Kansas City, Missouri, Vereinigte Staaten, 64131
- CCOP - Kansas City
-
Springfield, Missouri, Vereinigte Staaten, 65807
- CCOP - Cancer Research for the Ozarks
-
-
Ohio
-
Dayton, Ohio, Vereinigte Staaten, 45429
- CCOP - Dayton
-
-
Oregon
-
Portland, Oregon, Vereinigte Staaten, 97225
- CCOP - Columbia River Oncology Program
-
-
Texas
-
Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030-4009
- M.D. Anderson Cancer Center at University of Texas
-
-
Wisconsin
-
Racine, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53405
- All Saints Cancer Center at All Saints Healthcare
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
DISEASE CHARACTERISTICS:
- Histologically or cytologically confirmed metastatic pancreatic cancer
- Radiographic evidence of disease
- No known brain metastases
PATIENT CHARACTERISTICS:
Age
- Any age
Performance status
- ECOG 0-2 OR
- Karnofsky 60-100%
Life expectancy
- Not specified
Hematopoietic
- WBC at least 3,000/mm^3
- Absolute neutrophil count at least 1,500/mm^3
- Platelet count at least 100,000/mm^3
Hepatic
- Bilirubin no greater than 1.5 times upper limit of normal (ULN)
- AST/ALT no greater than 2.5 times ULN
Renal
- Creatinine normal OR
- Creatinine clearance at least 60 mL/min
Cardiovascular
- No symptomatic congestive heart failure
- No unstable angina pectoris
- No cardiac arrhythmia
Gastrointestinal
- No history of peptic ulcer disease
- No gastrointestinal bleeding within the past 3 months
Other
- Not pregnant or nursing
- Negative pregnancy test
- Fertile patients must use effective contraception
- No prior allergic reactions to compounds of similar chemical or biological composition to study drugs or to sulfonamides
- No prior allergic reaction, asthma, or urticaria after taking aspirin or NSAIDs
- No ongoing or active infection
- No other uncontrolled illness
- No psychiatric illness or social situation that would preclude study compliance
- No other malignancy within the past 5 years except basal cell skin cancer or carcinoma in situ of the cervix
PRIOR CONCURRENT THERAPY:
Biologic therapy
- Not specified
Chemotherapy
- No prior chemotherapy for metastatic pancreatic cancer
- More than 6 months since prior neoadjuvant or adjuvant chemoradiotherapy (including gemcitabine) for pancreatic cancer
Endocrine therapy
- Not specified
Radiotherapy
- See Chemotherapy
- More than 6 months since prior radiotherapy
Surgery
- Not specified
Other
- More than 30 days since prior investigational agents
- No other concurrent investigational or commercial agents or therapies for the malignancy
- No other concurrent nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs)
- No other concurrent cyclo-oxygenase-2 (COX-2) inhibitors (e.g., rofecoxib)
- Concurrent acetaminophen-containing medications or low-dose aspirin (up to 325 mg/day) for cardiac prophylaxis allowed
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Gemcitabine + Celecoxib
Oral celecoxib twice daily on days 1-28.
Gemcitabine by vein (IV) over 65 minutes on days 1, 8 and 15.
Courses repeat every 4 weeks.
|
Oral celecoxib twice daily on days 1-28.
Courses repeat every 4 weeks.
Andere Namen:
Receive gemcitabine by vein (IV) over 65 minutes on days 1, 8 and 15.
Courses repeat every 4 weeks.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Overall Survival at 6 months
Zeitfenster: 6 Months
|
6 Months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Gesamtantwortquote
Zeitfenster: 6 Monate
|
6 Monate
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Henry Q. Xiong, MD, PhD, M.D. Anderson Cancer Center
Publikationen und hilfreiche Links
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Erkrankungen des endokrinen Systems
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Neoplasmen der endokrinen Drüse
- Erkrankungen der Bauchspeicheldrüse
- Neoplasmen der Bauchspeicheldrüse
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Antivirale Mittel
- Enzym-Inhibitoren
- Analgetika
- Agenten des sensorischen Systems
- Entzündungshemmende Mittel, nichtsteroidal
- Analgetika, nicht narkotisch
- Entzündungshemmende Mittel
- Antirheumatika
- Cyclooxygenase-Inhibitoren
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Cyclooxygenase-2-Inhibitoren
- Gemcitabin
- Celecoxib
Andere Studien-ID-Nummern
- 2003-0288
- P30CA016672 (US NIH Stipendium/Vertrag)
- MDA-2003-0288 (Andere Kennung: UT MD Anderson Cancer Center)
- NCI-6167
- CDR0000322827 (Registrierungskennung: NCI PDQ)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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