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Voluntary HIV Counseling, Testing, and Medication for Pregnant Women to Prevent Mother-to-Child HIV Transmission

Mother Infant Rapid Intervention at Delivery (MIRIAD)

Voluntary HIV counseling and testing (VCT) and anti-HIV drugs for pregnant women and their newborns decrease rates of mother-to-child transmission (MTCT) of HIV. This study will determine the acceptability of HIV counseling and rapid testing prior to delivery and will compare the usefulness of VCT prior to birth versus after birth in preventing MTCT of HIV in pregnant women in Cape Town, South Africa. This study will also determine the acceptability and effectiveness of giving anti-HIV medications to prevent MTCT of HIV.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Pediatric HIV infection is a major public health problem in South Africa, and is primarily caused by MTCT of HIV. Strategies to prevent MTCT have been successfully employed when a mother's HIV status is known. However, there is concern in South Africa that it is unethical to offer HIV testing to women in the intrapartum period when they are experiencing the physical and emotional stress of labor. This study will compare the acceptability and accuracy of intrapartum and postpartum VCT in pregnant women of unknown HIV status in Cape Town, South Africa.

Pregnant women of unknown HIV status coming to a participating hospital to deliver will be asked to enter the trial. Women will be assigned to either intrapartum or postpartum VCT depending on the week during which they come to the hospital. The intervention (intrapartum or postpartum VCT) for the week will be randomly assigned and all women enrolling in the trial in a given week will receive the same intervention.

All women will receive HIV counseling prior to testing. Women in the intrapartum VCT group who are HIV infected will receive antiretrovirals (ARV) prior to delivery to prevent MTCT, and their infants will receive ARV within 3 days of birth. Infants born to HIV infected women in the postpartum VCT group will receive ARV as soon as possible after confirmation of the mother's positive test. All women will receive post-test counseling prior to discharge.

HIV VCT, medical history assessment, and physical exam will occur at study entry. A small subset of both HIV infected and uninfected mothers will be asked for their opinions regarding peripartum HIV VCT and MTCT prevention strategies during qualitative assessments.

Infants will undergo physical exam within 2 days of birth, medical history assessment within 2 days of birth and at 3 additional times between 6 and 14 weeks of age, and HIV testing within 2 days of birth and at 2 additional times between 6 and 12 weeks of age.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

283

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cape Town, Südafrika, 7505
        • Hottentots Holland Hospital
      • Cape Town, Südafrika, 7505
        • Maccassar Community Health Clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

14 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria for Women:

  • Unknown HIV infection status
  • At least seven months pregnant
  • Women in active labor who have planned induction or Caesarean delivery or any other condition requiring planned delivery

Inclusion Criteria for Infants:

  • Mother is participating in study
  • Mother is HIV infected

Exclusion Criteria for Women:

  • Women in labor who need immediate delivery
  • Obstetrical emergencies in which the woman is medically unstable or requires emergency delivery
  • Diagnosed fetal death or fetal condition requiring abortion

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Time required to obtain informed consent
time from initiation of HIV pre-test counseling until test results are available
proportion of test evaluations completed before delivery
proportion of test evaluations completed before hospital discharge
proportion of women who agree to HIV testing
proportion of women identified as HIV infected during labor who accept ARV prophylaxis
proportion of women identified as HIV infected after birth who accept ARV therapy for their infants
timing of infant ARV prophylaxis initiation after birth, as a proportion of infants born to women identified as HIV infected after birth and as a continuous variable
timing of mother ARV initiation as a proportion of women identified as HIV infected during labor and as a continuous variable
qualitative measures (defined as available space, study staff allocation, support for counseling and testing, and women's perceptions and opinions of counseling and testing)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Proportion of women with undocumented HIV infection who are tested and determined to be HIV infected peripartum
performance of rapid HIV tests as measured by sensitivity and specificity
proportion of infants who complete the Week 6 study visit and efforts needed to accomplish this visit
proportion of infants being fed according to the method chosen at discharge (defined as exclusive breastfeeding, exclusive formula feeding, or mixed feeding), as reported by the mother at Week 6
proportion of HIV-exposed infants who acquire HIV infection during delivery and after birth
acceptance of HIV counseling and testing among clinical personnel at primary, secondary, and tertiary care facilities

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Robert Maupin, Jr., MD, Louisiana State University Health Science Center
  • Studienstuhl: Mitchell Besser, MD, Department of Obstetrics and Gynecology, Groote Schuur Hospital Observatory

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2004

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2006

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Juni 2004

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Juni 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. Juni 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

30. Oktober 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Oktober 2012

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur HIV-Infektionen

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