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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00220129
Neoadjuvant Epirubicin, Cisplatin and Capecitabine (ECX) Followed by Definitive Chemoradiation With/Without Surgery for Squamous Cell Carcinoma of the Oesophagus
15. Dezember 2009 aktualisiert von: Royal Marsden NHS Foundation Trust
Neoadjuvant Epirubicin, Cisplatin and Capecitabine (Xeloda) [ECX] Followed by Definitive Chemoradiation With or Without Surgery for Patients With Newly Diagnosed Localized Squamous Cell Carcinoma of the Oesophagus
This is a study to investigate the efficacy and safety of epirubicin, cisplatin and capecitabine (ECX) as neoadjuvant therapy prior to radical chemoradiotherapy using capecitabine and cisplatin as radio-sensitisers in patients with newly diagnosed localized squamous cell carcinoma of the oesophagus.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
16
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Surrey
-
Sutton, Surrey, Vereinigtes Königreich, SM2 5PT
- Royal Marsden Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age > 18 years.
- Histologically verified squamous cell carcinoma of the cervical or thoracic oesophagus
- American Joint Committee on Cancer (AJCC) Stage I-III (T1-3 N0-1 M0) (33), as assessed by spiral or multi-slice computed tomography (CT) and endoscopic ultrasound, where radical chemoradiation would be considered with curative intent.
- No previous chemotherapy, radiotherapy or other investigational drug treatment for this indication.
- World Health Organization (WHO) performance status 0,1 or 2.
- Adequate bone marrow function with platelets > 100 x 10^9/l; white blood cells (WBC) > 3 x 10^9/l; neutrophils > 1.5 x 10^9/l at the time of study entry.
- Serum bilirubin < 35 micromol/l.
- Serum creatinine < 180 micromol/l and measured creatinine clearance over 60 ml/min.
- No concurrent uncontrolled medical condition.
- No previous malignant disease other than non-melanotic skin cancer or carcinoma in situ of the uterine cervix in the last 10 years.
- Life expectancy > 3 months.
- Adequate contraceptive precautions if relevant.
- Informed written consent.
Exclusion Criteria:
- The presence of locally advanced or metastatic disease precluding curative chemoradiation (T4 or Stage IV or M1a-b) or disease not encompassable in a radical radiotherapy field.
- Total dysphagia (O'Rourke's swallowing function scoring system 5) precluding swallowing of capecitabine even when crushed.
- Medical or psychiatric conditions that compromise the patient's ability to give informed consent.
- Intracerebral metastases or meningeal carcinomatosis.
- New York Heart Association classification Grade III or IV.
- Uncontrolled angina pectoris.
- Pregnancy or breast feeding.
- Impaired renal function with measured creatinine clearance less than 60 ml/min.
- Previous investigational study drug
- Known malabsorption syndromes
- Patients with a known hypersensitivity to fluorouracil (5-FU) or with a dihydropyrimidine dehydrogenase (DPD) deficiency
- Hearing loss
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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2 year overall survival
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
|---|
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Progressionsfreies Überleben
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Behandlungsbedingte Toxizität
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Zeit für eine Besserung der Dysphagie
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Muster des Behandlungsversagens
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Objective clinical response rate assessed by computed tomography (CT), endoscopic ultrasound (EUS) and endoscopic biopsy
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Proportion of patients not achieving clinical complete response and requiring surgery after chemoradiation
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: David Cunningham, Royal Marsden NHS Foundation Trust
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. November 2002
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
19. September 2005
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. September 2005
Zuerst gepostet (Schätzen)
22. September 2005
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
16. Dezember 2009
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. Dezember 2009
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2009
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
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- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
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- Antibiotika, antineoplastische
- Capecitabin
- Epirubicin
Andere Studien-ID-Nummern
- 2186
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