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Adhesiveness of Coronary Drug-Eluting Stents to the Delivery Balloon-Catheter: A Randomized Comparison

17. Januar 2006 aktualisiert von: Foundation for Cardiovascular Research, Zurich
This study will evaluate the 3 drug-eluting stents presently marketed for intervention in the coronary artery with respect to the complications that may occur in case it becomes necessary to retract the stent during the intervention. It has been noted that stents carrying a drug for local application may be more difficult to retract than the more smooth bare metal stents.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

Patients in whom DES implantation is planned will be randomized to one of the 3 commercially available stents (i.e., Cypher, Taxus-Liberté, Endeavor).

Sealed envelopes will be used for randomization purposes. Should additional stents be required in the same patient for the same or other lesions, another stent of the same type of stents will be implanted.

The following assessments will be made:

  • Unblinded subjective operator assessment based on a questionnaire. The questionnaire will include questions on problems encountered during stent-balloon retrieval, special maneuvers performed (e.g., retrieval of the catheter during device removal, and possible complications associated with device retrieval).
  • Blinded measurements of following parameters:

    1. Minimal and maximal distance between the tip of the guiding catheter and the proximal stent end during stent-balloon retrieval.
    2. Minimal and maximal distance between the tip of the guidewire and the distal portion of the stent during stent-balloon retrieval.
    3. To do so the retrieval of the stent-balloon will be documented on ciné-angiography. The measurements will be performed by a qualified technician/physician blinded to the type of device used.
  • Clinical endpoints:

    d. In-Hospital mortality, myocardial infarction, or need for unplanned urgent repeat revascularization.

    e. Myocardial infarction defined as creatine kinase MB-isoform [CK-MB] ≥3x upper limit of normal within 24 hours of the procedure or ≥2x upper limit of normal after 24 hours of the procedure in the presence of new ischemic symptoms.

  • Target enrollment of 150 patients

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

150

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with a planned angiography and percutane coronary intervention
  • Age 18 years or above
  • Informed consent to PCI and to participation in this trial

Exclusion Criteria:

  • Patients who after angiography are deemed not suitable for stent implant (operators discretion)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
In-Hospital mortality, myocardial infarction, or need for unplanned urgent repeat revascularization.
Myocardial infarction defined as creatine kinase MB-isoform [CK-MB] ≥3x upper limit of normal within 24 hours of the procedure or ≥2x upper limit of normal after 24 hours of the procedure in the presence of new ischemic symptoms.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Franz R Eberli, MD, University Hospital, Zürich

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2006

Studienabschluss

1. März 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Januar 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Januar 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Januar 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. Januar 2006

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Januar 2006

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2006

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Perkutane Koronarintervention

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