Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Treatment With AMD3100 (Plerixafor) in MM Patients to Mobilize PBCs For Collection and for Transplantation

10. Februar 2014 aktualisiert von: Genzyme, a Sanofi Company

Treatment With AMD3100 in Multiple Myeloma Patients to Mobilize Peripheral Blood Progenitor Cells For Collection and for Transplantation

This study will examine whether 240 µg/kg plerixafor given alone for up to 4 days is safe and well tolerated in multiple myeloma (MM) patients. In addition, this study determines if plerixafor alone can be used to mobilize peripheral blood progenitor cells (PBPCs) for transplantation in MM patients. The minimum number of CD34+ cells to collect is 2*10^6 CD34+ cells/kg and the target is ≧4*10^6 CD34+ cells/kg. Success of transplant engraftment will be measured by the number of days to polymorphonuclear leukocytes (PMN) and platelet (PLT) engraftment. Durability of transplant will be assessed for a minimum of one year.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This study will examine whether 240 µg/kg plerixafor given alone for up to 4 days is safe and well tolerated in multiple myeloma (MM) patients. In addition, this study determines if 240 µg/kg plerixafor alone can be used to mobilize peripheral blood progenitor cells (PBPCs) for transplantation in MM patients. The minimum number of CD34+ cells to collect is 2*10^6 CD34+ cells/kg and the target is ≧4*10^6 CD34+ cells/kg. Success of transplant engraftment will be measured by the number of days to polymorphonuclear leukocytes (PMN) and platelet (PLT) engraftment. Durability of engraftment will be assessed for a minimum of one year.

This study was previously posted by AnorMED, Inc. In November 2006, AnorMED, Inc. was acquired by Genzyme Corporation. Genzyme Corporation is the sponsor of the trial.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

9

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10021
        • Memorial Sloan-Kettering Cancer Center
    • Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19107
        • Thomas Jefferson University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Diagnosis of multiple myeloma (MM)
  • Eligible for autologous transplantation
  • Patients in first or second partial remission (PR) or complete remission (CR)
  • Patients who have received ≦2000 rads of prior radiation therapy
  • Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0 or 1
  • Recovered from all acute toxic effects of prior chemotherapy
  • White blood cells (WBC) >3.0*10^9/l
  • Absolute polymorphonuclear leucocyte (PMN) count >1.5*10^9/l
  • Platelet (PLT) count > 150*10^9/l
  • Serum creatinine ≦2.2 mg/dl
  • Serum glutamic oxaloacetic transaminase (SGOT), serum glutamic pyruvic transaminase (SGPT) and total bilirubin <2 x upper limit of normal (ULN)
  • Negative for HIV
  • Signed informed consent
  • Patients of childbearing potential agree to use an approved form of contraception

Exclusion Criteria:

  • Patient received 2 or more alkylating agents, such as VBMCP (a combination of Vincristine, BCNU (Bis-Chloronitrosourea), Melphalan, Cyclophosphamide, and Prednisone)
  • Patient received a total dose of ≧200 mg of prior melphalan
  • A co-morbid condition which, in the view of the investigators, renders the patient at high risk from treatment complications
  • Patient has failed previous collections or collection attempts
  • A residual acute medical condition resulting from prior chemotherapy
  • Brain metastases or carcinomatous meningitis
  • Acute infection
  • Fever (temperature >38 °C / 100.4 °F)
  • Hypercalcemia (>1mg/dl above ULN)
  • Positive pregnancy test in female patients
  • Lactating females
  • Patients of childbearing potential unwilling to implement adequate birth control
  • Patients whose actual body weight exceeds 175% of their ideal body weight
  • History of ventricular arrhythmias
  • Patient received thalidomide within 10 days prior to receiving the first dose of plerixafor
  • Patients who previously received experimental therapy within 4 weeks of enrolling in this protocol or who are currently enrolled in another experimental protocol during the mobilization phase

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Participants with Multiple Myeloma (MM)
Participants with MM who were eligible for autologous peripheral blood stem cell transplantation.
Participants were given a 240 µg/kg dose of plerixafor by subcutaneous injection in the morning followed by apheresis 6 hours later. Daily treatment with plerixafor followed by apheresis was administered for up to 4 consecutive days or until 4*10^6 CD34+ cells/kg body weight had been collected.
Andere Namen:
  • AMD3100
  • Mozobil

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Participants Who Achieved ≥4*10^6 CD34+ Cells/kg
Zeitfenster: Day 1 up to day 4
Number of participants achieving a target of ≥ 4*10^6 CD34+ cells/kg during apheresis for up to 4 consecutive days. Apheresis was performed six hours following treatment with plerixafor 240 µg/kg (alone). Target was calculated as the sum of all daily values collected from central laboratory data over up to 4 apheresis days.
Day 1 up to day 4
Participant Counts of Summarized Adverse Events (AE) During Treatment
Zeitfenster: 1 month
Participant counts of summarized adverse events (AEs) which occurred from the first dose of plerixafor up to the day prior to chemotherapy/ablative treatment. Events were graded according to World Health Organization criteria: Mild (awareness of sign or symptom, but easily tolerated), Moderate (discomfort enough to cause interference with usual activity), Severe (incapacitating with inability to work or do usual activity).
1 month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Transplantations That Achieved Polymorphonuclear Leukocyte (PMN) Engraftment Grouped by Days to Engraftment
Zeitfenster: Approximately 2 months
Polymorphonuclear cell (PMN) engraftment was defined as a PMN count ≥ 0.5*10^9/L for 3 consecutive days or ≥ 1*10^9/L for 1 day. Days to engraftment corresponded to the first day that the criteria were met after transplantation.
Approximately 2 months
Number of Transplantations That Achieved Platelet (PLT) Engraftment Grouped by Days to Engraftment
Zeitfenster: Approximately 2 months
Platelet (PLT) engraftment was defined as a PLT count of ≥ 20*10^9/L for 7 days without transfusion. Days to engraftment corresponded to the first day that the criteria were met after transplantation.
Approximately 2 months
Number of Participants With a Durable Graft at 12 Months Post Transplantation
Zeitfenster: Approximately month 13
Graft durability was assessed by the Investigator based on complete blood count (CBC) and differential analyses at 12 months post transplantation.
Approximately month 13

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. November 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. November 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. November 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. März 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Februar 2014

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Multiples Myelom

Klinische Studien zur plerixafor

3
Abonnieren