- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00412802
Adaptation Dose of Enoxaparin in Moderate Renal Failure Patients With Acute Coronary Syndrome
Validation of Enoxaparin Dose Adaptation in Patients With Moderate Renal Failure Hospitalized for an Acute Coronary Syndrome, the VALIDE Study
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Included patients will be those hospitalized for an acute coronary syndrome with indication of enoxaparin treatment. A same initial dose of 1 mg/kg will be administrated to all patients. According to creatinine clearance, the next doses (every 12 hours subcutaneously) will be adjusted with a 25% dose reduction if creatinine clearance is comprised between 30 and 50 ml/min. After the fourth dose, the anti-Xa plasma levels (main endpoint) will be measured at peak (between 3 and 5 hours after dose administration). Residual values of antiXa will also be measured before the fifth dose administration (secondary criteria).
The objective is to demonstrate a bio-equivalence of efficacy on the anti-Xa values obtained in patients with moderate rela failure compared with patients with creatinine clearance higher than 50 ml/min.
Thrombotic and bleeding events will be recorded during hospitalisation. 140 per-protocol evaluable consecutive patients will have to be obtained: 70 with creatinine clearance higher than 50 ml/min and 70 patients with creatinin clearance between 30 and 50 ml/min.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Besançon, Frankreich, 25030
- Chu Jean Minjoz
-
Boulogne, Frankreich, 92100
- Ambroise Paré Hospital
-
Creteil, Frankreich, 94010
- Henri Mondor Hospital
-
Lagny sur Marne, Frankreich, 77400
- Lagny center Hospital
-
Paris, Frankreich, 75013
- Pitié Salpêtrière hospital
-
Paris, Frankreich, 75018
- CHU Bichat
-
Paris, Frankreich, 75475
- Lariboisiere Hospital
-
Toulouse, Frankreich, 31000
- Rangueil Hospital
-
-
Essonnes
-
Corbeil, Essonnes, Frankreich, 91100
- Sud Francilien Hospital center
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients hospitalized for acute coronary syndrome
- Indication of enoxaparin treatment
- Informed consent
Exclusion Criteria:
- Myocardial infarction with ST elevation
- Inclusion later than 12 hours after the first enoxaparin dose administration
- Creatinine clearance lower than 30 ml/min
- History of thrombopenia induced by heparin
- Platelet count lower than 100.000 / mm3
- Age < 18
- Pregnancy
- History of hemorrhagic stroke
- Contra-indication to enoxaparin
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: 1
dose adaptation of Enoxaparine at the renal deficient patients
|
A same initial dose of 1 mg/kg will be administrated to all patients.
According to creatinine clearance, the next doses (every 12 hours subcutaneously) will be adjusted with a 25% dose reduction if creatinine clearance is comprised between 30 and 50 ml/min.
|
|
Aktiver Komparator: 2
No dose adaptation of Enoxaparine at renal normal patients
|
No dose adaptation of Enoxaparine
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
|---|
|
plasma antiXa levels at peak after the fourth enoxaparine dose administration
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
|---|
|
residual plasma antiXa level before the fifth enoxaparine dose administration
|
|
activated thromboplastin time
|
|
thrombotic events
|
|
bleeding events
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Imad ABI NASR, MD, Ambroise Paré Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Nierenerkrankungen
- Urologische Erkrankungen
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- Syndrom
- Niereninsuffizienz
- Akutes Koronar-Syndrom
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Fibrinolytische Mittel
- Fibrinmodulierende Mittel
- Antikoagulanzien
- Enoxaparin
- Enoxaparin-Natrium
Andere Studien-ID-Nummern
- 2006-01
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