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New Frontiers on Bariatric Surgical Procedures: Classical Bypass for Type-2 Diabetic Patients With Obesity Grade I

7. März 2013 aktualisiert von: Bruno Geloneze, University of Campinas, Brazil

New Frontiers on Bariatric Surgical Procedures. Classical Bypass for Type 2 Diabetic Patients With BMI Between 30 and 34.9 kg/m2

Bariatric surgery leads to remission of type 2 diabetes in morbid obese patients in 80% (Roux-en-Y gastric bypass)to 90% (biliopancreatic diversion and duodenal switch) of cases. The current consensus supports bariatric surgical treatment for diabetic patients with BMI as low as 35kg/m2 but it has questioned that lower body mass patients might benefit of the surgery as well.

This study is proposed to describe the effects of Roux-en-Y gastric bypass in mild obese (BMI 30-35) human volunteers on incretins, insulin production and sensitivity and its clinical (diabetic chronic complications) and metabolic impact.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Bariatric surgery leads to remission of type 2 diabetes in morbid obese patients in 80% (Roux-en-Y gastric bypass)to 90% (biliopancreatic diversion and duodenal switch) of cases; most of the remainder achieve better glycemic control, even if they regain weight. The current consensus supports bariatric surgical treatment for diabetic patients with BMI as low as 35kg/m2 but it has questioned that lower body mass patients might benefit of the surgery as well.

Actually, many clinical researchers worldwide would consider a lower limit BMI of 30kg/m2, i.e., any grade of obesity.

This study is proposed to describe the effects of Roux-en-Y gastric bypass (Fobi-Capella technique, adapted to create a larger gastric pouch, about 80ml)in mild obese (BMI 30-35) human volunteers on incretins, insulin production and sensitivity and its clinical (diabetic chronic complications) and metabolic impact.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

36

Phase

  • Phase 2
  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • SP
      • Campinas, SP, Brasilien
        • LIMED (Laboratory of Investigation of Metabolism and Diabetes)/GASTROCENTRO/Univeristy of Campinas (UNICAMP)

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Obesity grade I (BMI 30-34,9)
  • Weight variance less than 5% in the last 3 months.
  • Previous diagnosis of diabetes type 2.
  • Insulin requirement, alone or along with oral agents
  • Capacity to understand the procedures of the study.
  • To agree voluntarily to participate of the study, signing an informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Positive Anti-GAD antibodies
  • Laboratorial signal of probable failure of insulin production, i. e., seric peptide C lesser than 1 ng/mL.
  • History of hepatic disease like cirrhosis or chronic active hepatitis.
  • Kidney dysfunction (creatinine > 1,4 mg/dl in women and > 1,5 mg/dl in men).
  • Hepatic dysfunction: aspartate aminotransferase or alanine aminotransferase 3x above upper normal limit.
  • Recent history of neoplasia (< 5 years).
  • Use of oral or injectable corticosteroids for more than consecutive 14 days in the last three months.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
Roux-en-Y bypass gastroplasty
Under open laparotomy, a stomach section separates a 80-ml proximal gastric pouch. A jejunum section below Treitz's Angle creates an excluded gastrobiliopancreatic limb of 150cm. A Roux-in-Y retrocolic anastomosis of the alimentary limb promotes the continuity between the gastric pouch and the jejunum and a silastic ring reduces the pouch outlet.The anastomosis of the excluded limb is done 100cm below the silastic ring.
Andere Namen:
  • Roux-en-Y-Magenbypass

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Verbesserung oder Umkehrung von Typ-2-Diabetes mellitus
Zeitfenster: 7 Tage, 14 Tage, 21 Tage, 1 Monat, 2 Monate, 3 Monate, sechs Monate und ein Jahr.
7 Tage, 14 Tage, 21 Tage, 1 Monat, 2 Monate, 3 Monate, sechs Monate und ein Jahr.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Veränderungen des Körpergewichts und der Fettverteilung nach dem Eingriff
Zeitfenster: 1 Monat, 2 Monate, 3 Monate, 6 Monate und 1 Jahr
1 Monat, 2 Monate, 3 Monate, 6 Monate und 1 Jahr
Regression der Karotis-Intima-Media-Dicke
Zeitfenster: 1 Monat, 3 Monate, 6 Monate und 1 Jahr
1 Monat, 3 Monate, 6 Monate und 1 Jahr
Changes in the secretion pattern of incretins, insulin and glucagon after intervention, as measured by standardized mixed meal tolerance test
Zeitfenster: 6 months and 1 year
6 months and 1 year
Improvement of insulin sensitivity as measured by insulin tolerance test
Zeitfenster: 1 month, 3 months, 6 months and 1 year
1 month, 3 months, 6 months and 1 year
Changes in seric free fatty acids, lipoproteins, adiponectin and other adipokines
Zeitfenster: one month, 2 months, 3 months, 6 months and 1 year
one month, 2 months, 3 months, 6 months and 1 year
Retardation of progression of disturbances of peripheral nerves as detected by electroneuromyography
Zeitfenster: 1 year and 2 years
1 year and 2 years
Retardation of progression of diabetic retinal complications as detected by fundoscopy and retinography
Zeitfenster: 1 year and 2 years
1 year and 2 years
Retardation of progression or regression of albuminuria as detected by microalbuminuria assay in 24-h urine collection
Zeitfenster: 6 months, 1 year and 2 years
6 months, 1 year and 2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: José Carlos Pareja, MD, PhD, University of Campinas (UNICAMP)
  • Hauptermittler: Bruno Geloneze, MD, PhD, University of Campinas (UNICAMP)

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. November 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. November 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. Dezember 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

8. März 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. März 2013

Zuletzt verifiziert

1. März 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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