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Preventing Falls Through Enhanced Pharmaceutical Care

16. September 2011 aktualisiert von: Susan Blalock, PhD, University of North Carolina, Chapel Hill
The objective of the proposed study is to reduce the incidence of falls and fall-related injuries among community-dwelling older adults by better utilizing community pharmacists to advise patients and physicians on medication management.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Falls are the leading cause of both fatal and nonfatal injuries among older adults in the United States. Past research suggests that individuals taking four or more prescription medications are at increased risk for falls. CNS-active drugs (e.g., benzodiazepines), in particular, have been associated with increased risk. Research also suggests that interventions to reduce inappropriate medications can reduce the risk of falls. This finding comes primarily from multifaceted interventions, however, and the impact of medication modification, by itself, remains largely unknown.

This study is using a a randomized controlled clinical trial design to evaluate a falls prevention program targeting community-dwelling older adults through community pharmacies. The study focuses on individuals at high risk for future falls. Individuals in the intervention group receive an in-depth consultation concerning their current medications, conducted by a community pharmacist. The consultation is designed to elicit medication-related problems (e.g., orthostatic hypotension, daytime sedation). Problems identified during the consultation, and therapeutic recommendations designed to address these problems, are communicated to the prescribing physician. With physician approval, appropriate modifications are made to the patient's medication regimen. The primary study endpoints are: time to first fall and proportion of individuals who fall during the one-year follow-up period.

Two primary hypotheses will be tested.

  1. Compared to individuals in the control group, individuals in the intervention group will experience a 30% reduction in the hazard of falling (hazard ratio=0.70) for time to first fall following randomization.
  2. Compared to individuals in the control group, 25% fewer people in the intervention group will experience a fall during the one-year follow-up period.

If the intervention is effective in reducing falls, these effects should be mediated by improvements in the overall quality of medication use. Thus, we will also assess effects of the intervention on: change in the number of inappropriate medications prescribed and change in the number of CNS-active medications prescribed.

One secondary hypotheses will be tested.

1. Compared to individuals in the control group, individuals in the intervention group will experience a 40% reduction in the use of high-risk medications during the one-year follow-up period.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • North Carolina
      • Chapel Hill, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27599-7505
        • Injury Prevention Research Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Currently taking at least four prescription medications
  • Currently taking at least one high risk medication
  • At least one fall during 12 month period before study entry
  • Able to speak and read English

Exclusion Criteria:

  • Resident of a long-term care facility
  • Cognitive impairment
  • Housebound

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Pharmacist Care
Pharmacist Intervention
Participants receive written information about falls prevention and a personal consultation from a community pharmacist concerning their medication regimen. The pharmacist follows up, as required, with participants' physicians to coordinate any recommended medication changes.
Aktiver Komparator: Control
Written information only group
Participants receive written information about falls prevention.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Time to first fall
Zeitfenster: One Year
One Year
Proportion of participants who fall
Zeitfenster: One Year
One Year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Use of high-risk medications
Zeitfenster: One Year
One Year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Susan J. Blalock, PhD, University of North Carolina, Chapel Hill

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Februar 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Februar 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Februar 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. September 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. September 2011

Zuletzt verifiziert

1. September 2011

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 5-38047/0-401-4974

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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