- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00759629
Beyond 12 Hours Reperfusion AlternatiVe Evaluation Trial (Brave-2)
24. September 2008 aktualisiert von: Deutsches Herzzentrum Muenchen
An International, Multicenter, Randomized Trial Assessing the Value of Mechanical Reperfusion in Patients With Acute Myocardial Infarction Presenting > 12 Hours From Onset of Symptoms
The objective of this international, multicenter, randomized study is to assess whether coronary artery stenting is associated with a reduced infarct size in patients with AMI presenting between 12 and 48 hours after onset of symptoms compared to medical treatment alone
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Between 8.5% and 40% of patients with acute myocardial infarction present late after symptom onset, no longer being eligible for thrombolysis.Despite efforts to reduce time to presentation, recent studies have demonstrated that time-to-arrival has not changed.The lack of efficacy of thrombolysis in patients with acute MI presenting > 12 hours after symptom onset may be a reason why current guidelines oppose reperfusion therapy in this setting.Several findings suggest, however,that reperfusion therapy may be beneficial even among these patients.
First, recent studies have shown that viable salvageable myocardium exists even after >12 hours of severe ischemia.
Second, previous studies have not only demonstrated that PCI is better than thrombolysis in patients with acute MI,but also that the time window of efficacy for PCI may be wider than that for thrombolysis.Third, observational studies suggest that PCI is effective even when performed after 12 hours from symptom onset in patients with acute MI.
The goal of our trial was to assess whether an invasive strategy based on PCI with stenting is associated with reduction of infarct size in patients with acute STEMI presenting > 12 hours after symptom onset compared with a conventional conservative treatment strategy.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
365
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Bad Reichenhall, Deutschland
- Staedtisches Krankenhaus Bad Reichenhall
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Erding, Deutschland, 85435
- Kreiskrankenhaus Erding/Dorfen
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Freilassing, Deutschland
- Kreiskrankenhaus Freilassing
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Fuerstenfeldbruck, Deutschland
- Kreisklinik Fuerstenfeldbruck
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Garmisch-Partenkirchen, Deutschland, 82467
- Klinikum Garmisch-Partenkirchen
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Munich, Deutschland, 80636
- Deutsches Herzzentrum Muenchen
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Munich, Deutschland, 81675
- 1st Medizinische Klinik, Klinikum rechts der Isar
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Ruhpolding, Deutschland
- Krankenhaus Vinzentinum Ruhpolding
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Schongau, Deutschland
- Krankenhaus Schongau
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Traunstein, Deutschland, 83278
- Klinikum Traunstein
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Trostberg, Deutschland
- Kreisklinik Trostberg
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Florence, Italien
- Azienda Ospedaliera Careggi
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Mestre, Italien
- Ospedale, "Umberto I"
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Feldkirch, Österreich
- Landeskrankenhaus Feldkirch
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- patients fulfilling the criteria of AMI and presenting at the hospital between 12 and 48 hours after onset of symptoms. The criteria of AMI are fulfilled when at least one episode of typical chest pain lasting ≥ 20 minutes is combined with either unequivocal ECG changes (≥ 0.1 mV of ST-segment elevation in ≥ 2 limb leads or ≥ 0.2 mV in ≥ 2 contiguous precordial leads or new pathological Q-waves) or CK plus concomitant CK-MB increase above twice the upper normal threshold. All patients have to be informed of the nature of the study and should give their informed consent for participation in the study.
Exclusion Criteria:
- Age <18 years and > 80 years
- Cardiogenic shock (systolic blood pressure < 80 mm Hg unresponsive to fluids or necessitating the infusion of catecholamines: GUSTO I criteria)
- Persistent severe chest pain
- Prior thrombolysis (for index AMI)
- Malignancies with life expectancy < 1year
- History of bleeding diathesis, coagulopathy
- Contraindications to the antithrombotic therapy used in conjunction with coronary stenting (clopidogrel and abciximab)
- Stroke within the past 3 months
- Major surgery within the past 30 days
- Platelets < 100000/mm3 or >700000/mm3, Hb < 10g/dl, white blood cell count <3000/mm3
- Percutaneous coronary intervention within the past 30 days
- Inability to cooperate with study procedures and/or follow-up
- Previous enrollment in this trial
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
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Experimental: A
Interventional treatment group - Patients assigned to PCI will receive the loading dose of clopidogrel, aspirin plus a bolus of heparin and be transferred immediately for interventional treatment.
They will receive abciximab as a bolus followed by a continuous infusion of for 12 hours.
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Patients assigned to PCI will receive the loading dose of clopidogrel (300 mg), 500 mg aspirin plus a bolus of 70 U/kg heparin i.v. and be transferred immediately for interventional treatment.
They will receive abciximab as a bolus of 0.25 mg/Kg of body weight followed by a continuous infusion of 0.125 µg/Kg/minute (up to a maximal dose of 10 µg/minute) for 12 hours.
All patients will undergo coronary angiography and left ventriculography in the conventional way.
During the procedure patients will receive the weight-adjusted heparin doses (70 U/ kg).
Post-procedural antithrombotic therapy will consist of clopidogrel in a daily dose of 75 mg for at least 4 weeks (6 months recommended) and aspirin, 100 mg to 350 mg daily, indefinitely.
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Aktiver Komparator: B
Conservative treatment group - Patients assigned to this group will receive the usual therapy in the intensive care unit of the admitting hospital according to local standards.
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Patients assigned to this group will receive the usual therapy in the intensive care unit of the admitting hospital according to local standards.
Per protocol, all patients in this arm will receive a loading dose of clopidogrel (300 mg) followed by 75 mg/day for at least 4 weeks (6 months recommended) after randomization and aspirin, indefinitely.
Recommended additional regimen will include heparin, ß-blockers, ACE inhibitors and statins
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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The primary endpoint of the study is the infarct size calculated as the final perfusion defect (% of left ventricle) at the scintigraphic study
Zeitfenster: 5-10 days
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5-10 days
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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Secondary endpoint of the study is the composite of all-cause death, recurrent MI, or stroke within 30 days after randomization.
Zeitfenster: 30 days
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30 days
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2001
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2005
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2005
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
24. September 2008
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
24. September 2008
Zuerst gepostet (Schätzen)
25. September 2008
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
25. September 2008
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
24. September 2008
Zuletzt verifiziert
1. September 2008
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- GE IDE No. I00800
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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