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Sorafenib in Treating Patients With Advanced Malignant Solid Tumors

5. Januar 2018 aktualisiert von: University of California, Davis

Single Agent Sorafenib in Advanced Solid Tumors: Phase II Evaluation of Dose Re-Escalation Following a Dose Reduction (IST000375)

RATIONALE: Sorafenib may stop the growth of tumor cells by blocking some of the enzymes needed for cell growth and by blocking blood flow to the tumor.

PURPOSE: This phase II trial is studying the side effects and best dose of sorafenib and to see how well it works in treating patients with advanced malignant solid tumors.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

Primary

  • To evaluate the feasibility of re-escalating the dose of sorafenib tosylate in patients with advanced malignant solid tumors who initially required a dose reduction for toxicity, and dose escalation in those patients who are able to tolerate the initial dose.

Secondary

  • To evaluate the efficacy of this drug in these patients who are able to tolerate a dose escalation initially or after a dose reduction compared to those who are unable to tolerate a dose escalation.

Tertiary

  • To evaluate the percentage and demographic characteristics of patients who are able to tolerate 2 dose escalations without a dose reduction.

OUTLINE: This is a dose-finding study.

  • Course 1: Patients receive oral sorafenib tosylate twice daily at dose level 0 on weeks 1-4.
  • Course 2: Patients experiencing no dose-limiting or intolerable toxicities receive oral sorafenib tosylate at dose level +1 twice daily on weeks 5-8; while patients experiencing dose-limiting or intolerable toxicities receive oral sorafenib tosylate at dose level -1 once daily on weeks 5-8.
  • Course 3: Depending on whether or not patients are experiencing dose-limiting or intolerable toxicities, they are escalated to dose level 0 or dose level +2 (patients in both dose levels receive oral sorafenib tosylate twice daily) in weeks 9-12, or de-escalated to dose level 0 or dose level -2 (patients in dose level -2 receives oral sorafenib tosylate once every other day) in weeks 9-12.
  • Maintenance therapy: Patients receive oral sorafenib tosylate at the dose level* attained at the end of course 3. Treatment continues in the absence of unacceptable toxicity.
  • Dose level de-escalation for toxicity or dose re-escalation after a toxicity-related dose reduction allowed to a maximum level of the initial dose level of the maintenance therapy.

After completion of study therapy, patients are followed for up to 1 year.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

50

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Sacramento, California, Vereinigte Staaten, 95817
        • University of California Davis Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Histologically or cytologically confirmed metastatic or unresectable solid tumor for which standard curative or palliative measures do not exist or are no longer effective or solid tumor for which sorafenib is considered acceptable therapy
  • Age > 18 years old
  • Performance Status 0 - 2
  • Measurable or non-measurable disease.
  • Adequate bone marrow, liver and renal function
  • Any number of prior chemotherapy regimens are allowed.
  • Any prior chemotherapy, immunotherapy or targeted therapy must have been completed at least 2 weeks prior to start of this protocol and all side effects resolved to grade 1 or less. Any prior radiation must have been completed at least 2 weeks prior to start of therapy.
  • Women of childbearing potential must have a negative pregnancy test performed within 7 days prior to the start of treatment
  • Women of childbearing potential and men must agree to use adequate contraception prior to study entry and for the duration of study participation. Men should use adequate birth control for at least three months after the last administration of sorafenib.
  • Ability to understand and the willingness to sign a written informed consent.
  • International normalized ratio < 1.5 or a Prothrombin Time/Partial thromboplastin time within normal limits.

Exclusion Criteria

  • Prior therapy with sorafenib or sunitinib.
  • Cardiac disease: Congestive heart failure > class II New York Heart Association.
  • Symptomatic or uncontrolled brain metastasis.
  • No component of squamous carcinoma can be present in any patient with non-small cell lung cancer
  • Cardiac ventricular arrhythmias requiring anti-arrhythmic therapy.
  • Uncontrolled hypertension defined as systolic blood pressure > 150 mmHg or diastolic pressure > 90 mmHg, despite optimal medical management.
  • Known HIV infection or chronic Hepatitis B or C.
  • Active clinically serious infection > CTCAE Grade 2.
  • Thrombolic or embolic events such as a cerebrovascular accident including transient ischemic attacks within the past 6 months.
  • Pulmonary hemorrhage/bleeding event > CTCAE Grade 2 within 4 weeks of first dose of study drug.
  • Any other hemorrhage/bleeding event > CTCAE Grade 3 within 4 weeks of first dose of study drug.
  • Serious non-healing wound, ulcer, or bone fracture.
  • Evidence or history of bleeding diathesis or coagulopathy
  • Major surgery, open biopsy or significant traumatic injury within 4 weeks of first dose of study drug.
  • Use of St. John's Wort or rifampin
  • Known or suspected allergy to sorafenib or any agent given in the course of this trial.
  • Any condition that impairs patient's ability to swallow whole pills.
  • Any significant malabsorption problem.
  • Therapy with bevacizumab < 3 months prior to first dose of study drug.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Sorafenib
Dose Re-Escalation Following a Dose Reduction
Patients will be registered and started on the standard recommended dose-schedule for sorafenib (400 mg tablet by mouth twice a day continuously). Dose reductions will be instituted in the event of grade 3 or higher hematologic or non-hematologic toxicity or for any toxicity that is considered by the patient or physician as intolerable.
Andere Namen:
  • Nexavar

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Patients Tolerating Re-escalated Dose of Sorafenib for 28 Days Without Dose Interruption or De-escalation for Toxicity
Zeitfenster: At least 3 months
Overall percentage of patients tolerating a dose escalation to 600 mg twice daily for 28 days plus the percentage tolerating a re-escalation to 400 mg twice daily in Cycle 3.
At least 3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall Response Rate
Zeitfenster: At least 3 months
Per Response Evaluation Criteria In Solid Tumors Criteria (RECIST) for target lesions and assessed by MRI: Complete Response (CR), Disappearance of all target lesions; Partial Response (PR), >=30% decrease in the sum of the longest diameter of target lesions; Overall Response (OR) = CR + PR).
At least 3 months
Time to Disease Progression
Zeitfenster: Up to 2 years
Progression is defined using Response Evaluation Criteria In Solid Tumors Criteria (RECIST), as a 20% increase in the sum of the longest diameter of target lesions, or a measurable increase in a non-target lesion, or the appearance of new lesions.
Up to 2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Primo N. Lara, MD, University of California, Davis

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Dezember 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Dezember 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. Dezember 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Januar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Januar 2018

Zuletzt verifiziert

1. März 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • UCDCC#213
  • 236614 (Andere Kennung: University of California Davis)
  • IST000375 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: Bayer)
  • UCDCC-213 (Andere Kennung: University of California Davis)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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