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Adjuvant Hepatic Arterial Infusional Chemotherapy After Curative Resection of Hepatocellular Carcinoma

31. Januar 2012 aktualisiert von: Yonsei University

Adjuvant Hepatic Arterial Infusional Chemotherapy With 5-fluorouracil and Cisplatin After Curative Resection of Hepatocellular Carcinoma: A Prospective Randomized Study

Several adjuvant therapies have been attempted to reduce uni-centric, and intra- or extrahepatic recurrence after curative surgical resection for hepatocellular carcinoma (HCC). However, because the efficacy of such adjuvant therapy remains unclear, there is no standard postoperative therapy.

The investigators investigated whether adjuvant hepatic arterial infusional chemotherapy with 5-fluorouracil (5-FU) and cisplatin reduces the recurrence of HCC after curative resection.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Hepatocellular carcinoma (HCC) is one of the most common malignancies in the world. In particular, the global occurrence rate of HCC ranks first in males and fourth in females. Despite advances in diagnosis and medical, and surgical management, HCC is still considered a difficult disease to cure because of the high recurrence rate, even after surgical resection. The cumulative 3-year recurrence rate after resection with a curative aim is approximately 80%.1 Portal vein invasion and satellite nodules are important factors that predispose a patient to recurrence after resection.2 More importantly, recurrence after resection usually results in a high rate of mortality.3 Uni-centric or intrahepatic metastatic recurrence usually indicates metastatic spread from the primary tumor and is generally distinguished from multi-centric recurrence by a short interval between resection and recurrence (12 months for primary tumor spreading vs. 3 years for multi-centric recurrence).4,5 In this regard, several adjuvant therapies have been used to attempt to primarily reduce uni-centric, and intra- or extrahepatic recurrence after curative surgical resection for HCC. However, because the efficacy of adjuvant therapy after curative resection is still not clear, no recommendation for postoperative therapy exists.

Several chemotherapeutic agents, including doxorubicin, epirubicin, mitomycin C, 5-fluorouracil (5-FU), and cisplatin have been delivered into the hepatic artery via an implanted port system as the first-line regimen or adjuvant therapy after curative resection in HCC.6-8 A recent study reported that repetitive short-course hepatic arterial infusion of 5-FU and cisplatin showed significant anti-tumor effects in advanced HCC.9 With the hypothesis that post-operative chemotherapeutic agents delivered via the hepatic artery may eliminate residual cancer cells in the liver, we designed a prospective study to determine whether adjuvant hepatic arterial infusional chemotherapy (HAIC) with 5-FU and cisplatin reduced the incidence of recurrence of HCC and improved overall patient survival after curative resection.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

101

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age of 18 to 70 years old
  • appropriate blood test results (white blood cells (WBCs) ≥3,000/mm3, platelet count ≥50,000/mm3, total bilirubin <3mg/dl)
  • a patient could enter this study if one of the following was fulfilled

    1. maximum diameter of HCC ≥5 cm,
    2. microvascular or bile duct invasion upon pathological examination,
    3. capsular invasion of HCC upon pathological examination, 4) Edmonson-Steiner grade III or IV.

Exclusion Criteria:

  • patients with intra- or extrahepatic metastases at 4 weeks after resection
  • Child-Pugh class B or C (n = 4)
  • ECOG performance scale ≥2
  • prior systemic chemotherapy, radiation, or locoregional therapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Observation group
No adjuvant chemotherapy after resection
Aktiver Komparator: Adjuvant group
Adjuvant chemotherapy after resection
Adjuvant chemotherapy (5FU and cisplatin) after resection
Andere Namen:
  • Adjuvant chemotherapy after resection

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
2-year recurrence rate and adverse events
Zeitfenster: 2-year
2-year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gesamtüberleben
Zeitfenster: 2 Jahre
2 Jahre

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Seung Up Kim, MD, Yonsei University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. März 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. März 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. März 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

2. Februar 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Januar 2012

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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