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Study to Obtain Volume Effect and Safety Data on 6 % Hydroxyethyl Starch 130/0.4 in Pediatric and Adult Patients Undergoing Major Elective Surgery

25. Juni 2012 aktualisiert von: Fresenius Kabi Japan

Examination of Volume Effect and Safety of 6 % Hydroxyethyl Starch 130/0.4 in Patients Undergoing Major Elective Surgery - an Uncontrolled, Open-labelled, Multi-centre Study

The study shall evaluate the volume effect and safety of 6 % hydroxyethyl starch 130/0.4 for restoration and maintenance of hemodynamics during the investigational period in patients undergoing major elective surgery. Up to 50 mL 6% hydroxyethyl starch/kg body weight will be administered from start of surgery until two hours after end of surgery. The study hypothesis is that 6 % hydroxyethyl starch 130/0.4 will have a reliable volume effect and can be safely administered up to the dose limit.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

20

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Okayama, Japan, 700-8558
        • Okayama University
      • Tokyo, Japan, 162-8666
        • Tokyo Women's Medical University
      • Tokyo, Japan, 157-8535
        • National Center for Child Health and Development
    • Hokkaido
      • Sapporo, Hokkaido, Japan, 060-8543
        • Sapporo Medical University, School of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients undergoing major elective surgery
  • Adults patients (≥20 years of age): expected blood loss of ≥ 1000mL Pediatric patients (<20 years of age): expected blood loss ≥ 15 mL/kg
  • Adult patients: Routine measurement of Central Venous Pressure (CVP)

Exclusion Criteria:

  • Known or suspected allergy to hydroxyethyl starch, including its ingredients (inclusive corn) and related drugs
  • ASA classification ≥ IV
  • Adult patients: renal failure with oliguria (<400 mL urin /24hours) and anuria Pediatric patients: renal failure with oliguria and anuria not related to hypovolemia
  • Known bleeding disorders
  • Other contra-indications according to the current SmPC of Voluven 6% solution for infusion.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
1: Up to 50 ml 6 % hydroxyethyl starch 130/0.4/kg body weight administered intravenously from start of surgery (skin incision) until two hours after end of surgery.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Volume Effect
Zeitfenster: Saved albumin: during surgery; Time course of hemodynamic stability: from end of surgery until 24 h after surgery

Volume effect will be assessed by evaluating the following parameter:

  1. Saved albumin:

    For adult patients: Amount of 6 % hydroxyethyl starch 130/0.4 (HES130) administered during surgery once 1000 mL of HES130 are exceeded.

    For pediatric patients: Amount of HES130 administered during surgery once 10 mL HES130/kg body weight are exceeded.

  2. Time course of hemodynamic stability
Saved albumin: during surgery; Time course of hemodynamic stability: from end of surgery until 24 h after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Fluid Balance
Zeitfenster: From one day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia until 48 hours after end of surgery
Fluid balance = fluid input vs. fluid output
From one day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia until 48 hours after end of surgery
Hemodynamics
Zeitfenster: From one day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia until 48 hours after end of surgery
From one day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia until 48 hours after end of surgery
CVP
Zeitfenster: Immediately before or after induction of anesthesia (depending on routine procedures), every hour after skin incision, and 2 hours after surgery
Central venous pressure (CVP); not mandatory for pediatric patients
Immediately before or after induction of anesthesia (depending on routine procedures), every hour after skin incision, and 2 hours after surgery
Hematology
Zeitfenster: One day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia, every hour after skin incision (adults), end of surgery (adults), 2 hours and 24 hours after end of surgery
One day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia, every hour after skin incision (adults), end of surgery (adults), 2 hours and 24 hours after end of surgery
Clinical Chemistry
Zeitfenster: One day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia, end of surgery (adults), 2 hours after end of surgery (pediatric patients), and 24 hours after end of surgery
One day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia, end of surgery (adults), 2 hours after end of surgery (pediatric patients), and 24 hours after end of surgery
Hemostasis
Zeitfenster: One day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia, end of surgery (adults), 2 hours and 24 hours after end of surgery
One day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia, end of surgery (adults), 2 hours and 24 hours after end of surgery
Body Temperature
Zeitfenster: One day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia, end of surgery, 2 hours and 24 hours after end of surgery
One day before (pediatric patients)/ immediately before (adults) induction of anesthesia, end of surgery, 2 hours and 24 hours after end of surgery
ECG
Zeitfenster: Screening, 2 hours and 24 hours after end of surgery
Not mandatory for pediatric patients
Screening, 2 hours and 24 hours after end of surgery
Urinalysis
Zeitfenster: Immediately before or after induction of anesthesia (depending on routine procedures) and 24 hours after surgery
Not mandatory for pediatric patients
Immediately before or after induction of anesthesia (depending on routine procedures) and 24 hours after surgery
Local and Systemic Tolerance
Zeitfenster: After each administration of study drug
After each administration of study drug
(Serious) Adverse Events
Zeitfenster: From signing informed consent until 28 days follow up
From signing informed consent until 28 days follow up

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Akiyoshi Namiki, MD, PhD, Emeritus Professor Sapporo Medical University; CEO, Otaru City Hospitals, Hokkaido, Japan

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Mai 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Mai 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Mai 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. Juni 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Juni 2012

Zuletzt verifiziert

1. März 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • HE06-008-CP3

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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