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PET / CT With 18F-FDG: Does it Optimize the I 123-MIBG Imaging Results in the Search for Discriminating Factors for the Implementation of an Implantable Defibrillator?

2. Februar 2017 aktualisiert von: Centre Hospitalier Universitaire de Nīmes

PET / CT With 18F-FDG (18F-fluorodeoxyglucose Positron Emission Tomography/Computed Tomography): Does it Optimize the I 123-MIBG (Iodine 123 Metaiodobenzylguanidine) Imaging Results in the Search for Discriminating Factors for the Implementation of an Implantable Defibrillator for Primary Prevention in Patients With Heart Failure of Ischemic Origin?

The main objective of this study is to determine among the patients included a subpopulation that does not need a defibrillator.

This will be done by comparing the number of discordant segments (mismatch) between patients who have a severe arrhythmia (ventricular tachycardia or ventricular fibrillation) with appropriate electrical therapy within 3 years of monitoring and others. "Mismatch" in the definition of this objective is the usual definition: score 3.4 in I123-MIBG (Iodine 123 metaiodobenzylguanidine) and PET at 0,1,2.

Studienübersicht

Status

Beendet

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

6

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Montpellier, Frankreich
        • Centre Hospitalier Universitaire de Montpellier
    • Gard
      • Nîmes, Gard, Frankreich, 30029
        • Centre Hospitalier Universitaire de Nîmes

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Coronary patients that should benefit from ICD (Implanted Cardiac Defibrillator) implantation for primary prevention according to current recommendations, that is to say with LVEF (left ventricular ejection fraction) <30% in NYHA (New York Heart Association) stage II or III and within one month of an myocardial infarction or within 3 months of a complete revascularization.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient with ischemic heart disease with heart failure
  • Patients who received myocardial perfusion scintigraphy
  • Indication for the implantation of an ICD installed according to current recommendations : LVEF <30% and NYHA (New York Heart Association) stage II, III.
  • The subject must have given his informed consent and signed consent
  • The subject must be a member or beneficiary of a social security system

Exclusion Criteria:

  • Pregnant or lactating women
  • History of "open heart" cardiovascular surgery
  • Inability to sign informed consent (patient under guardianship)
  • Patients with diabetes mellitus
  • Patient with proven dementia
  • Person refusing to sign the consent
  • Someone who already has an ICD at baseline
  • Life expectancy less than one year (NYHA IV, other diseases such as neoplastic disease in an advanced stage)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
The study population
See inclusion and exclusion criteria.
All patients will systematically have an 18F-FDG PET-CT (18F-fluorodeoxyglucose positron emission tomography/computed tomography) and a 123MIBG (Iodine 123 metaiodobenzylguanidine) scintigraphy

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Presence/absence of a triggering of the defibrillator within 3 years of follow up
Zeitfenster: 3 years
The primary endpoint is the triggering of the defibrillator within 3 years of follow up. Mismatch segments will be studied as predictors of arrhythmia.
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Vincent Boudousq, MD, Centre Hospitalier Universitaire de Nîmes

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Dezember 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Dezember 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. Dezember 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

3. Februar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Februar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • PHRC-I/2008/VB-03
  • 2008-007163-16 (Andere Kennung: RCB number)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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