- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01296594
Improving Antihypertensive Medication Adherence
5. April 2019 aktualisiert von: UConn Health
Poor adherence to antihypertensive medications is associated with morbidity, and data suggest that substance abuse may contribute to poor adherence.
Contingency management (CM), an intervention highly efficacious for improving outcomes of substance abusers, shows promise in improving medication adherence in a handful of small trials.
CM involves providing tangible reinforcement each time the behavior (medication ingestion) is exhibited.
Thus far, studies evaluating CM for increasing medication adherence have utilized MEMS caps, but reinforcement of adherence via MEMS caps is done relatively infrequently and with delay, hindering its efficacy.
A widely utilized technology that may be more appropriate for reinforcing medication adherence is cell phones, which can record the process of pill ingestion through video functions.
As regular monitoring and feedback is important in the efficacy of CM, patients can be provided with daily messages regarding adherence and CM earnings.
In this pilot study, we propose to randomize 40 hypertensive substance abusing patients with suboptimal adherence to antihypertensive medications to one of two 12-week treatment conditions: (1) usual care, or (2) usual care with cell phone monitoring and CM.
In the CM condition, patients will carry a cell phone and record and send in time- and date-stamped self videos of medication ingestion.
These patients will receive congratulatory messages or reminders about adherence, and they will earn vouchers each time medication ingestion occurs at the appropriate time, along with bonuses for sustained adherence.
We hypothesize that the CM condition will improve self report and pill count measurements of medication adherence and that it will result in decreased blood pressure.
Results from this study may have widespread implications for the use of cell phones as a novel technology to improve medication adherence.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
30
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Connecticut
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Farmington, Connecticut, Vereinigte Staaten, 06030
- University of Connecticut Health Center
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- age >18 years
- have been prescribed one or more antihypertensive medications
- blood pressure of >120 mmHg systolic or >80 mmHg diastolic
- substance use problem
- willing to use a cell phone to record medication ingestion for three months
- have a valid photo ID (driver's license, passport, state ID) and are willing to sign an off-campus property transfer form and return study equipment at the end of study participation
Exclusion Criteria:
- uncontrolled psychiatric disorders
- significant cognitive impairment
- non-English speaking
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Aktiver Komparator: Übliche Pflege
|
Übliche Pflege
|
Experimental: usual care with cell phone monitoring and CM
In the CM condition, patients will carry a cell phone and record and send in time- and date-stamped self videos of medication ingestion.
|
This intervention consists of congratulatory messages or reminders about adherence, and participants will earn vouchers each time medication ingestion occurs at the appropriate time, along with bonuses for sustained adherence.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
self reports of medication adherence
Zeitfenster: month 3
|
month 3
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
ambulatory (24-hour) blood pressure
Zeitfenster: month 3
|
month 3
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Nancy M Petry, Ph.D., University of Conncecticut Health Center
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Februar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. Februar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
15. Februar 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
9. April 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
5. April 2019
Zuletzt verifiziert
1. April 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 11-080-3
- P30DA023918 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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