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Hemoglobin A1c and Immediate Postsurgical Complications Diabetes Type 2 (HbA1c)

9. August 2019 aktualisiert von: Diego Hernan Giunta, MD, Hospital Italiano de Buenos Aires

Hemoglobin A1c and Immediate Postsurgical Complications Diabetes Type 2 (HbA1c)

The purpose of this study is to evaluate Hemoglobin A1c values previous to a surgery in patients with diabetes type II and the complication incidence in immediate post surgery.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The diabetes is a highly prevalent disease in patients who undergo an evaluation previous to a surgery. The most efficient glucose control, in patients with diabetes type II, reduces the risk of microvascular complications. Diabectic patients who underwent scheduled cardivacular or noncardiovascular surgeries show an increase rate of immediate and long-term complications. The most frequent complications are infections, cardiovascular events and death.

Intensive insulinisation during cardiovascular surgery reduces the risk of a new coronary event in the immediate post surgery. No studies have been found that show the evaluation of Hemoglobin A1c values before the surgery and the immediate post surgery complications.

A poor glycemic control has been associated to a large number of chronic complications like diabetic neuropathy, nephropathy, retinopathy and infection disease. The Hemoglobin A1c is used like a marker of the glycemic control in the last 120 days and has a correlation with the no enzyme glicosilation. This marker could have a relation with the complication after the programmed surgery.

This study will evaluate the incidence of complications in the immediate post operatory in patients with diabetes type II in relation to the hemoglobin A1c before the surgery. If the hemoglobin A1c has a correlation with the incidence of cardiovascular complications, this could mark a change in the therapeutic measures prior the programmed surgery.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1760

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Buenos Aires, Argentinien, C1181ACH
        • Hospital Italiano de Buenos Aires

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

adult diabetic patients

Beschreibung

Inclusion Criteria

  1. Patients older than 18 years with diagnosed of diabetes type 2
  2. Programmed major surgery with expected hospitalization longer than 24 hours

Exclusion Criteria

  1. Refusal to participate in the study or the informed consent process.
  2. Programmed cardiac or coronary surgery
  3. Technical complications inherent to surgical or anatomical abnormalities.
  4. Pregnant women.
  5. Active infection prior to performing surgery

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
HbA1c > 7
Diabetic patients with HbA1c > 7
HbA1c ≤ 7
Diabetic patients with HbA1c ≤ 7

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Compare incidence of immediate post surgery complications in diabetic patients with HbA1c > 7 and patients with HbA1c ≤ 7
Zeitfenster: 30 days postsurgery
Incidence of death, infections, cardiovascular o brainvascular disease
30 days postsurgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Diego Giunta, MD, AIMI. HIBA.
  • Studienleiter: Javier GIunta, MD, HIBA
  • Studienstuhl: Carlos Bonofiglio, MD, HIBA
  • Studienstuhl: Leon Litwak, MD, HIBA

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juli 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Juli 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juli 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Juli 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. August 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. August 2019

Zuletzt verifiziert

1. August 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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