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Renal Sympathetic Modification in Patients With Essential Hypertension

18. März 2019 aktualisiert von: Yuehui Yin, The Second Affiliated Hospital of Chongqing Medical University
The purpose of this study is to observe the incident of composite cardiovascular events after renal sympathetic modification using THERMOCOOL® catheter in patients with essential hypertension, and evaluate safety and efficacy of the intervention.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

Hypertension is a common cardiovascular disease, and is also an important risk factor for heart-brain-renal diseases, with relatively low controlled rate. Traditional pharmacological therapies are used in clinical practice without breakthrough for long time. Previous studies confirmed that sympathetic nerves activity contributed to development and perpetuation of hypertension. Renal ablation for sympathetic modification is a new method which is proved to be effective in decreasing sympathetic nerves activity. We assume that modifying renal sympathetic activity by ablation is effective and safe in treatment of hypertension. This trial is going to recruit 200 patients (Ablation group VS Control group = 1:1) with a follow-up duration of 3 years. Patients in ablation group will receive additional necessary anti-hypertensive medications besides expectant intervention, and patients in control group will receive appropriate anti-hypertensive medications only. We aim to observe the incident of composite cardiovascular events after renal sympathetic modification using THERMOCOOL® catheter in patients with hypertension, and evaluate safety and efficacy of the intervention.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Chongqing
      • Chongqing, Chongqing, China, 400010
        • Rekrutierung
        • 2ndChongqingMU

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ≥ 18 years old, and ≤ 75 years old of age
  • more than half a year history of hypertension, except for valvular heart disease
  • recently at least three times office blood pressure suggest systolic blood pressure of 140mmHg or more and/or a diastolic blood pressure of 90mmHg or more
  • estimated glomerular filtration rate (eGFR) of ≥ 45mL/min
  • is competent and willing to provide written, informed consent to participate in this clinical study

Exclusion Criteria:

  • secondary hypertension
  • isolated systolic hypertension
  • estimated glomerular filtration rate (eGFR) of < 45mL/min
  • has the history of renal restenosis or renal stents implantation
  • has experienced AMI (old myocardial infarction is not excluded), unstable angina pectoris, cerebrovascular accidents, and alimentary tract hemorrhage within 3 months
  • patients with sick sinus syndrome
  • pregnant women
  • mental disorders
  • patients that have allergy to contrast agent
  • patients that do not go with follow-up
  • others such as researcher considers it is not appropriate to be included into the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: renal sympathetic modification
Renal artery ablation to modify sympathetic activity in patients with essential hypertension.
Gerät: THERMOCOOL® Katheter Nierensympathikus-Modifikation mit einem katheterbasierten Verfahren
Andere Namen:
  • Nierendenervation
Kein Eingriff: Absolute medicine therapy
Maintenance of anti-hypertensive medications only

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
composite cardiovascular events
Zeitfenster: three years
Comprising myocardial infarction, stroke, heart failure, sudden death
three years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. August 2011

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. August 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. August 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. August 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. März 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. März 2019

Zuletzt verifiziert

1. März 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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