Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Effects of a Goal-directed Hemodynamic Therapy Driven by ECOM on Morbidity and Mortality After Cardiac Surgery? (ECOMIII)

16. April 2013 aktualisiert von: University Hospital, Caen

Does Goal-directed Hemodynamic Therapy Driven by Endotracheal Cardiac Output Monitoring System During Surgical Intervention Reduce Hospital Stay and Major Adverse Cardiac Events Following Cardiac Surgery?

Goal-directed hemodynamic and fluid optimizations are shown to be a key factor of the medical care during anesthesia.According to medical literature, goal-directed fluid and hemodynamic optimizations are more efficient when based on the dynamic parameters than when based on the statics ones, and the major dynamic criteria is the cardiac output. Unfortunately, transpulmonary thermodilution, the device considered as "The gold standard" to evaluate cardiac output is associated with many complications.Furthermore, devices commercialized in the past decade were not able to replace the transpulmonary thermodilution.

As all monitoring devices aren't reliable enough to be widely used in practice they are left aside in benefits of the clinical evaluation. Even though, hemodynamic optimization based on the analysis of several clinical parameters seems to guarantee good cares thanks to a favorable benefits/risks balance, it could be improved by new plug and play mini-invasive systems.

In the investigators opinion, the ECOM system seems able to provide a monitoring tool which responds to all the expectations of a modern hemodynamic monitoring device. It uses a well known technique, the bioimpedance. The investigators suppose this device should be more efficient than the one that has been used before. Indeed, as the system is build on the endotracheal tube, it comes closer to the aorta, where all the measures are made, and the recorded signal should be less affected by the passage through the surrounding tissues.

This randomized and controlled trial will study Patients scheduled for elective coronary surgery with cardiopulmonary bypass.

The purpose of this trial is to evaluate the benefits of an intraoperative goal-directed hemodynamic therapy based on the ECOM cardiac output measure on mortality and major postoperative cardiac morbidity after coronary surgery, when compared with a standard management strategy.

Patients will be allocated into control and ECOM groups, of 50 peoples each. The standard management strategy, applied to the control group, will be set and led by the attending anesthetist, based on the analysis of further clinical parameters. The ECOM Group will face the hemodynamic optimization strategy led by the ECOM evaluation of cardiac output and stroke volume variation.

The main hypothesis is that the hemodynamic strategy led by the ECOM cardiac output measure will reduce mortality and morbidity after cardiac surgery.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Calvados
      • Caen, Calvados, Frankreich, 14000
        • University Hospital of Caen

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Any man or woman
  • Over 18 year-old
  • After obtaining written informed consent
  • Scheduled for elective coronary surgery with CPB

Exclusion Criteria:

  • Emergency surgery (< 24h)
  • Combined cardiac surgery
  • Patients < 18 years-old and/or unable to give informed consent
  • Patients who refuse to give informed consent
  • Pregnancy
  • PVC allergy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: ECOM group
50 Patients scheduled for elective coronary surgery with cardiopulmonary bypass

goal directed hemodynamic therapy is based on the ECOM evaluation of stroke volume variation (SVV) & cardiac index (CI).

goals:

  • SVV < 11%
  • IC > 2,2 ml/min/m²

During the anesthesia

Andere Namen:
  • Endotracheal cardiac output monitoring
Aktiver Komparator: standard management group
50 Patients scheduled for elective coronary surgery with cardiopulmonary bypass

goal directed hemodynamic therapy will be set and performed by the attending anesthetist, based on the analysis of further clinical parameters: Standard monitoring : heart rate, saturation index

  • Diuresis > 0,5ml/kg/h
  • Blood pressure , PAM > 65 mmHg
  • Pulse pressure variation
  • CVP 8 to 12 cmH20
  • Visual aspect of the heart
  • Overload signs During the anesthesia

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
length of hospital stay
Zeitfenster: Data collected at the exit of hospital or at death, if during hospital stay.patients will be followed for the duration of hospital stay, an expected average of 10 days. expected before 1 month
Data collected at the exit of hospital or at death, if during hospital stay.patients will be followed for the duration of hospital stay, an expected average of 10 days. expected before 1 month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number of major adverse cardiac events during stay in hospital
Zeitfenster: Data collected at the exit of ICU, at the exit of hospital or at death if during hospital stay.patients will be followed for the duration of hospital stay, an expected average of 10 days.Up to 1 month
Data collected at the exit of ICU, at the exit of hospital or at death if during hospital stay.patients will be followed for the duration of hospital stay, an expected average of 10 days.Up to 1 month
Length of stay in ICU
Zeitfenster: at the exit of ICU or at death, if during hospital stay.expected before 1 month
at the exit of ICU or at death, if during hospital stay.expected before 1 month
In-hospital mortality
Zeitfenster: at the end of the study. up to 12 month
at the end of the study. up to 12 month
Number of patients with Major adverse cardiac events during in-hospital stay.
Zeitfenster: at the end of the study. Up to 12 month
at the end of the study. Up to 12 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Studienleiter: Jean-Luc Fellahi, EA3212: groupe coeur et ischémie

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Februar 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Februar 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Februar 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. April 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. April 2013

Zuletzt verifiziert

1. April 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2011-A01210-41

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

3
Abonnieren