- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01587482
PacLitaxel Eluting Balloon Application In Sfa In Stent Restenosis (PLAISIR)
19. Mai 2016 aktualisiert von: Nantes University Hospital
Nowadays, stenting is became a standard of care in revascularization for superficial femoral artery (SFA) atherosclerotic lesions.
However, the Achilles' heel of this technique remains in-stent restenosis (ISR).
While most of local therapies have failed to demonstrate significant benefit, studies for the treatment of SFA ISR are lacking and percutaneous transluminal angioplasty remains the current standard of care for this indication.
Recent studies have shown successful results of drug eluting balloon in the treatment of SFA de-novo lesions and of coronary ISR.
FREERIDE, a French prospective cohort has been set up to evaluate the safety and the efficacy of drug eluting balloon (DEB) for the treatment of SFA atherosclerotic lesions.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
53
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Nantes, Frankreich, 44093
- Nantes University Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
14 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
From December 2011 to December 2012 at 13 hospitals in France, we will include patients with symptomatic atherosclerotic lesions related to superficial femoral artery in-stent restenosis to undergo endovascular repair by paclitaxel drug eluting balloon.
100 patients will be included.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age ≥18 years old
- Symptomatic patient according to Rutherford Class 1, 2, 3, 4 or 5
- Clinical degradation by at least 1 Rutherford stage or absence of healing of all skin lesions
- Symptoms related to SFA ISR defined by PSVR > 2.4 within 3 to 24 months after SFA stenting of de novo atherosclerotic lesions. Each patient may have either one or both limbs treated in the study
- The target ISR lesion is fully comprised between the origin of the SFA and distally the femoropopliteal crossover (crossing by SFA of medial rim of femur in the PA projection)
- Adequate SFA inflow and outflow either pre-existing or successfully re-established (outflow defined as patency of at least one infragenicular artery)
- The target lesion must no extend beyond the stent margin
- Successful crossing of the target lesion, inflow and outflow lesions with a guidewire
- Patient belongs to the French health care system
- Written informed consent
Exclusion Criteria:
- No atheromatous disease
- Asymptomatic lesion
- Known allergies to heparin, aspirin, other anti-coagulant/antiplatelet therapies, and/or paclitaxel
- Acute limb ischemia
- Patient on oral anticoagulation therapy
- Target lesion requires / has been pre-treated with alternative therapy such as: DES, laser, atherectomy, cryoplasty, cutting/scoring balloon, etc.
- Life expectancy < 1 year
- Patient involved in another trial
- Refusing patient
- Pregnancy
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Interessent
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
drug eluting balloon
In this observationnal study, the intervention of interest is the use of drug eluting balloon in stent restenosis. Only the treated patients were included in this cohort. |
Stenting is a standard of care in revascularization for superficial femoral artery (SFA) atherosclerotic lesions.
However, the Achilles' heel of this technique remains in-stent restenosis (ISR).
While most of local therapies have failed to demonstrate significant benefit, studies for the treatment of SFA ISR are lacking and percutaneous transluminal angioplasty remains the current standard of care for this indication.
Recent studies have shown successful results of drug eluting balloon in the treatment of SFA de-novo lesions and of coronary ISR.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Target Lesion Revascularization (TLR)
Zeitfenster: at 1 year
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at 1 year
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Major Adverse Events through
Zeitfenster: at 1 year
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at 1 year
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Target extremity revascularization (TER)
Zeitfenster: at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months after surgery
|
at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months after surgery
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clinical improvement equal or above to a stage according to Rutherford classification without superficial femoral artery revascularization
Zeitfenster: at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months
|
to assess primary maintenance of clinical improvement
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at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months
|
|
peak systolic velocity index without Target Lesion Revascularization
Zeitfenster: at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months
|
to assess primary patency
|
at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months
|
|
Quality of life assessment by EQ5D questionnaire
Zeitfenster: at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 mois after surgery
|
at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 mois after surgery
|
|
|
post-angioplasty restenosis
Zeitfenster: at 1, 3, 6, 9, 12 and18 months after surgery
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at 1, 3, 6, 9, 12 and18 months after surgery
|
|
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drug relief success without balloon break
Zeitfenster: during surgery
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during surgery
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|
|
Length of hospitalization stay
Zeitfenster: at 1 year
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at 1 year
|
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clinical improvement equal or above to a stage according to Rutherford classification with possible superficial femoral artery surgery
Zeitfenster: at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months
|
to assess secondary maintenance of clinical improvement
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at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months
|
|
peak systolic velocity index
Zeitfenster: at 1 year
|
to assess secondary patency
|
at 1 year
|
|
intra-stent restenosis
Zeitfenster: at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months after surgery
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significant whether restenosis >50% and peak systolic velocity index > 2.4
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at 1, 3, 6, 9, 12 and 18 months after surgery
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Thierry Reix, PU-PH, Amiens's Univeristy Hospital
- Hauptermittler: Eric Ducasse, PU-PH, Pellegrin's University Hospital
- Hauptermittler: Patrick Lermusiaux, PU-PH, Lyon's University Hospital
- Hauptermittler: Jean-Marc Pernes, Practitioner, Antony's private Hospital
- Hauptermittler: Nicolas Louis, PH, Le Raincy-Montfermeuil Hospital
- Hauptermittler: Antoine Sauget, Practitioner, Pasteur's private Hospital
- Hauptermittler: Philippe Commeau, Practitioner, Ollioules private Hospital
- Hauptermittler: Jean-Noel Albertini, PU-PH, St Etienne University Hospital
- Hauptermittler: Olivier Planché, PH, Le Plessis-Robinson private hospital (CMC)
- Hauptermittler: Max Amor, PH, Essey-les-Nancy Private hospital (Polyclinique Pasteur)
- Hauptermittler: Jean-Marie Cardon, Dr, Nimes private Hospital (clinique des fransiscaines)
- Hauptermittler: Alain Cardon, PH, Rennes's University Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. Februar 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. April 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
30. April 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
20. Mai 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. Mai 2016
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Gefäßerkrankungen
- Arteriosklerose
- Arterielle Verschlusskrankheiten
- Atherosklerose
- Periphere arterielle Verschlusskrankheit
- Periphere Gefäßerkrankungen
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- Antineoplastische Mittel
- Tubulin-Modulatoren
- Antimitotische Mittel
- Mitose-Modulatoren
- Antineoplastische Mittel, Phytogen
- Paclitaxel
Andere Studien-ID-Nummern
- PROG/11/79
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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