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Validation of a Predictive Risk Equation for Type 2 Diabetes in Families With Risk (DESCENDANCE)

Validation of a Predictive Risk Equation for Type 2 Diabetes in Children With Diabetes to Achieve a Predictive Diagnostic Biochip for the Early Detection of Individuals at Risk in Families.

Considering its epidemic-like development worldwide, associated with modifications in lifestyle, as well as its enormous social and economic weight, the prevention of type II diabetes is certain to be a central concern of health systems within the developed countries in the decades to come. However, while simple obesity concerns the entire population, type 2 diabetes affects only one sub-population at high genetic risk. To be effective and realistic in economic terms, efforts at prevention must be thus targeted towards these subjects at high risk. The key issue involves identifying such subjects early enough so that a strategy of effective prevention can be organized in good time.

Until now, efforts have been concentrated on individuals at risk for diabetes readily identifiable within the general population, typically subjects in the second half of adulthood, presenting abdominal obesity and mild abnormalities of blood sugar. Preventive lifestyle and dietary measures are proposed but are constrictive and difficult to maintain over time, and the results, although they may be significant, remain disappointing, with mere postponement of an outcome which at this stage appears inevitable. The reason is ascribable to excessively tardy intervention, when the pathogenic process has already been ongoing for some ten years and the endocrine function of the pancreas is probably already irreparably impaired.

The alternative thus is earlier intervention, in childhood, adolescence or early adulthood. The problem is to identify individuals at high risk of becoming diabetic at a time when they are presenting no simple clinical or laboratory abnormalities allowing easy diagnosis. The familial character of type 2 diabetes is now well established, and future diabetic subjects are themselves above all the children of diabetic subjects. However, the prevalence of the disease among the descendants of type 2 diabetic subjects is around 20-30% and predictive tools are needed to combat diabetes in these high-risk families.

We propose to create a risk equation using an algorithm to reliably predict children most likely to develop diabetes later in life.

The algorithm will include 3 classes of data:

  • The genotype stemming from the genetic characterization of individuals and those their parents;
  • Environmental data concerning childhood, especially eating habits and physical activity;
  • Data of the mother who was eventually diabetic during pregnancy.

From a methodological standpoint, it would be rather difficult to take blood samples from children and wait some 50 years to determine whether or not they develop diabetes. To circumvent this difficulty, we will recruit subjects in families with a history of type II diabetes:

  • Parents alive, including at least one type 2 diabetic subject
  • Adult children (aged over 35 years), some of whom are already presenting type II diabetes, and healthy brothers and sisters, who form the control population. Test will be done to determine whether healthy subjects are really safe from the risk of diabetes (HbA1c measurement and glucose load test).

The Descendence study will include 500 families at risk involving about 3000 subjects (1000 subjects with diabetes and 2000 healthy subjects). It is expected to answer the following question: for a child born in such families at risk, what is the probability of developing diabetes later in life, so that early preventive action may be taken

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

1035

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Liege, Belgien, 4000
        • CHU Sart Tilman Liege
      • Besancon, Frankreich, 25030
        • CHU Jean Minjoz
      • Bobigny, Frankreich, 93000
        • CHU Avicenne
      • Bondy, Frankreich
        • CHU de Bondy
      • Brest, Frankreich
        • Chu de Brest
      • Caen, Frankreich, 14000
        • CHu de Caen
      • Evry, Frankreich, 91000
        • CH Sud Francilien
      • Grenoble, Frankreich, 38043
        • University Hospital Grenoble
      • Le Kremlin-Bicêtre, Frankreich, 94270
        • CHU de Bicetre
      • Lille, Frankreich, 59037
        • CHRU Lille
      • Marseille, Frankreich, 13274
        • CHU Marseille Hôpitaux Sud
      • Nancy, Frankreich, 54500
        • Chu de Nancy
      • Nantes, Frankreich, 44000
        • CHU de Nantes
      • Paris, Frankreich, 75877
        • CHU Bichat
      • Reims, Frankreich
        • CHU de reims
      • Strasbourg, Frankreich, 67000
        • Centre Hospitalier Strasbourg
      • Toulouse, Frankreich, 31403
        • CHU Toulouse

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

25 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Families at risk for diabetes defined by the existence of the disease in two successive generations and consists with healthy subject in the two generations.
  • Subjects must be aged over 25 years

Exclusion Criteria:

  • subject refusing to participate
  • pregnant women

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Type 2 diabetic subject
Subject with type 2 diabetes
Sonstiges: healthy subject
Healthy subjet from family where there is the existence of the disease (type 2 diabetes) in two successive generations
Oral Glucoce Tolerance Test

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Measure of risk of developing type 2 diabetes in at-risk families
Zeitfenster: participants will be followed from the moment where they sign consent form and until they have sent back questionnary and done the blood test, an expected average of 4 weeks
Oral Glucose Tolerance Test (only for health volunteers) HbA1c assay (for type 2 diabetic subject)
participants will be followed from the moment where they sign consent form and until they have sent back questionnary and done the blood test, an expected average of 4 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

14. Dezember 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

24. November 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

24. November 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. November 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. November 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. November 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Mai 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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