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Improving Medication Adherence in Hypertensive Patients (HTNmobile)

24. Januar 2014 aktualisiert von: Duke University
The study team is proposing a single arm intervention to test the effect of an electronic intervention on medication use among individuals with a prescription for hypertension/high blood pressure. The investigator proposes that technology like text messaging, email, web applications and mobile apps with proven, nurse intervention scripts, will lead to significant, cost-effective improvements in hypertension medication use.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The intervention will incorporate a scalable electronic intervention using Email/Web Apps and Short Message Service (SMS)/Mobile Web Apps. The study team will examine the participants' responses to the electronic encounters in the technology-only intervention throughout the 3-month study timeframe.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • North Carolina
      • Durham, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27705
        • Duke University Health System Clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Enrolled in the primary care clinic for the past 6 months
  • New or existing prescription for hypertension
  • Poorly controlled mean systolic blood pressure (SBP) in the last 12 months (>140/90 Hg)

Exclusion Criteria:

  • Hospitalized for a stroke, myocardial infarction, coronary artery revascularization in the past 3 months,
  • Diagnosis of metastatic cancer;
  • Active diagnosis of psychosis or dementia documented in medical record;
  • Does not have access to the appropriate technology required
  • Is not willing to use said device to receive notifications for the study;
  • Does not live independently (assisted living or nursing home residents) or otherwise institutionalized or receiving home health care
  • Severely impaired hearing, vision or speech (unless technological aides allow them full functionality)
  • Planning to leave the area or change primary care clinics prior to the anticipated end of participation;
  • Unable to read and understand spoken English
  • Participation in another cardiovascular disease (CVD) study
  • Another household member enrolled in study;
  • Arm size > 50cm

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Electronic Intervention
Over the three months, participants will receive a technology intervention. This will include text or email encounter notifications associated with appropriate mobile or online self-management information for medication adherence and behavior change.
Patients will be able to receive the intervention notifications over the electronic/multimedia mode they prefer; selecting either text messaging/mobile web and/or email/online web. Text message or email alerts with an included uniform resource locator (URL) link to the specified mobile or online web site will be utilized to notify patients of a pending encounter available on mobile. Topics that will be addressed in the intervention include medication and side effects, social support, hypertension knowledge, memory and smoking. All intervention encounters that are designed to collect responses from the patient will require the patient to supply credentials before responding to the encounter; thus, ensuring privacy of the patient session, as well as patient-specific tracking of responses.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion of Days Covered (PDC)
Zeitfenster: 3 months
Proportion of Days Covered (PDC), a Pharmacy Quality Alliance (PQA)-recommended metric for estimation of medication adherence for patients using chronic medications, will be used to identify the percentage of patients taking medications in a particular drug class with high adherence (PDC > 80% for the individual). Participants with a PDC ≤0.8 will be categorized as having "poor" adherence, and those with a PDC >0.8 will be categorized as having "good" adherence. For analyses, the PDC will be dichotomized at 0.8 (PDC >0.8) over the entire 3 month follow-up, yielding a single assessment of pill refill adherence that will be used as the primary outcome.
3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2014

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. April 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. April 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

8. April 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. Januar 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Januar 2014

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • Pro00043793

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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