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Nesiritide and Renal Function After the Total Artificial Heart

13. Januar 2016 aktualisiert von: Virginia Commonwealth University

The Impact of Nesiritide on Renal Function After Implantation of the Total Artificial Heart and Left Ventricular Assist Devices

The prevalence of renal dysfunction after implantation of the artificial heart is high. The infusion of exogenous B-type natriuretic peptide (BNP) after implantation of the total artificial heart (TAH) improves renal function in a sustained manner. The renal protective and hormone-modulating effects of nesiritide may be enhanced with ventriculectomy compared to heart failure surgery that leaves the native myocardium intact. The goal of this project is to determine the renal protective effects of nesiritide after implantation of a mechanical device.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a randomized, double blinded placebo controlled study that will take place in the Cardiac Surgery Intensive Care Unit, at Virginia Commonwealth University (VCU) Hospital Center.

This study will enroll 20 adult patients who have undergone implantation of a circulatory support device (10 TAH patients, 10 Left ventricular assist device (LVAD) patients). Patients will receive standard postoperative care, including anticoagulation, continuous hemodynamic monitoring with an arterial line and central venous line and hemodynamic support as determine by the cardiac surgery clinical team. We will exclude patients who are receiving renal replacement therapy at the time of device implantation or those that have had previous solid organ transplantation in order to remove the confounding influence of calcineurin inhibitor exposure on renal function. Patient unable to provide informed consent will also be excluded.

Nesiritide Infusion

The patients will be randomized (stratified by device type) to either the study drug (nesiritide at 0.005 mcg/kg/min without a bolus) or placebo. A fixed-dose infusion will be initiated 6 hours after the patients having come off of cardiopulmonary bypass and continued for 48 hours.

Laboratory Measurements

Acute and chronic effects of nesiritide on Glomerular Filtration Rate (GFR) and Renal Plasma Flow (RPF) will be measured by continuous infusion of iothalamate (IOTH) and phenylalanine hydroxylase (PAH), respectively. GFR and RPF will be measured at baseline (-3 to 0 hrs) and at 3 intervals during drug/placebo administration as follows: 0 to 6, 6 to 16 and 16 to 40. Intravenous catheters will be placed as needed for infusion of PAH and IOTH and for timed blood collections.

Urine volume, creatinine, sodium excretion will also be measured. Neurohormones will be measured at all time points 3-6. Plasma renin activity will be measured with an automated chemiluminescent immunoassay (DiaSorin Liaison). Serum aldosterone concentration will be determined by liquid chromatography-mass spectrometry (Agilent, AB Sciex API 5000). Serum BNP concentration will be measured with a sandwich chemiluminescent immunoassay (Siemens Healthcare Diagnostics, ADVIA Centaur BNP immunoassay).

Statistical Analysis Sample size was determined using urine output data from our preliminary observations. Power calculations showed that a total of 10 patients in this two-treatment parallel-design study to have 84 percent power to detect a change in urine output by 75 mL/hr at a two-sided 0.05 significance level (using standard deviation of 35 mL/hr for urine output). Thus 10 patient were included in each device arm of the study.Chi-square analysis was used to compare discrete variables.

A two tailed Student's t-test was used to compare continuous variables. A repeated measures analysis of variance (ANOVA) was used to compare changes in clinical variables laboratory measurements across time points. A P value < 0.05 was considered significant. For individual comparisons post-hoc testing was performed with a paired t-test analysis with Bonferroni correction for 2 comparisons and thus only a P value < 0.025 will considered significant for the repeated measures analyses. A Student 2-tailed paired t test will be used to compare placebo and active drug values for each individual time point.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

2

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Virginia
      • Richmond, Virginia, Vereinigte Staaten, 23298
        • Virginia Commonwealth University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Implanted with a total artificial heart (CardioWest) or Left ventricular assist device (HeartMate II)
  • Age > 18 years

Exclusion Criteria:

  • Previous calcineurin inhibitor (CNI) exposure
  • Hemodialysis prior to device implant

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Total Artificial Heart
Nesiritide
nesiritide at 0.005 mcg/kg/min without a bolus starting 6 hours after the subject has come off of cardiopulmonary bypass and will continue for 48 hours.
Andere Namen:
  • Natrecor
Placebo-Komparator: Total Artificial Heart: Placebo
Control arm for subjects receiving the Total Artificial Heart and randomized to receive placebo
placebo bolus starting 6 hours after the subject has come off of cardiopulmonary bypass and will continue for 48 hours.
Aktiver Komparator: LVAD: Nesiritide
Active arm of the LVAD group
nesiritide at 0.005 mcg/kg/min without a bolus starting 6 hours after the subject has come off of cardiopulmonary bypass and will continue for 48 hours.
Andere Namen:
  • Natrecor
Placebo-Komparator: LVAD: Placebo
Control arm for subjects receiving LVAD and randomized to placebo
placebo bolus starting 6 hours after the subject has come off of cardiopulmonary bypass and will continue for 48 hours.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Glomerular Filtration Rate
Zeitfenster: 46 hours
46 hours
Renal Plasma Flow
Zeitfenster: 46 Hours
46 Hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Need for Hemodialysis/Renal Replacement Therapy
Zeitfenster: 90 days
90 days
Urine Output
Zeitfenster: 46 Hours
46 Hours
Time to Renal Failure
Zeitfenster: 46 Hours
46 Hours
Total Diuretic Requirement
Zeitfenster: 46 Hours
46 Hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Keyur B. Shah, MD, Virginia Commonwealth University Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. April 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. April 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. April 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

8. Februar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Januar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2016

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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