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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01844791
An Exploratory Study of OCZ103-OS in Combination With Standard of Care in Stage IV Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC) Patients
20. Oktober 2014 aktualisiert von: Oncozyme Pharma Inc.
A Phase IIa Exploratory Study of OCZ103-OS in Combination With Platinum-Gemcitabine Based Doublet First Line Therapy in Stage IV Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC) Patients
The purpose of this study is to investigate the safety and efficacy of the use of OCZ103-OS in combination with Platinum-Gemcitabine based doublet first line therapy in stage IV non-small cell lung cancer (NSCLC) patients.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This is a single arm, open label study to investigate the safety and efficacy of the use of OCZ103-OS in combination with Platinum-gemcitabine base doublet first line therapy in stage IV non-small cell lung cancer (NSCLC) patients.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
25
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Lodz, Polen, 93-513
- Ewa Kalinka-Warzocha
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Written Informed Consent;
- Males or females;
- 18-75 years;
- Histologically or cytologically confirmed stage IV NSCLC patients that are eligible to platinum-gemcitabine based doublet therapy (M1a and M1b, seventh edition descriptor of the Revised International System for Staging Lung Cancer, adopted by the AJCC.) Patients with a prior diagnosis of stage IIIa or IIIb NSCLC who have progressed to stage IV are also eligible;
- ECOG performance 0 or 1;
- One or more tumor lesions measurable by RECIST criteria version 1.1, on CT scan or MRI;
- Patients with previous radiotherapy as definitive therapy for locally advanced non-small cell lung cancer are eligible, as long as the selected measurable lesions are outside the original radiation therapy port unless there has been demonstrated progression in the lesion. Radiation therapy must have been completed > 4 weeks prior to study entry;
- Palliative radiotherapy must have been completed > 2 weeks prior to study entry. Concomitant palliative radiotherapy to an existing bone lesion for pain control is allowed;
- Life expectancy of at least 3 months
Exclusion Criteria:
- Any prior systemic therapy for recurrent or metastatic NSCLC, except prior neoadjuvant or adjuvant systemic chemotherapy for NSCLC if administered at least 6 months prior to enrolment;
- Any of the following conditions: Ongoing cardiac dysrhythmias of NCI CTCAE grade ≥ 2; atrial fibrillation of any grade; QTc interval > 450 msec for males or > 470 msec for females or uncontrolled intercurrent illness, e.g. unstable angina; severe coronary disease, ventricular arrhythmias, bradycardia < 50 bpm; a history of additional risk factors for torsades de pointes (e.g., heart failure, hypokalemia or family history of Long QT Syndrome);
- Systolic Blood Pressure < 100 mmHg (if deemed clinically significant by the treating physician);
- Uncontrolled diabetes. Patients with well controlled diabetes, with a HbA1C of less than 7%, on stable hypoglycaemic therapy and diet, are eligible;
- Clinically significant renal impairment or chronic pancreatitis;
- History of clinically significant hypoglycemia, with fasting blood glucose < 3 mmol/L;
- Inadequate baseline organ function as shown by following laboratory values:
- Hemoglobin < 100 g/L
- Absolute neutrophil count <1.5 x 10e9/L
- Platelet count < 100 x 10e9/L
- Total bilirubin > 1.5 x ULN
- AST and ALT > 2.5 x ULN or > 5 ULN in the presence of liver metastases
- Serum creatinine > 1.5 x ULN or calculated creatinine clearance < 60 ml/min
- To be dependent of oxygen treatment;
- Active infections requiring antibiotics;
- A major surgical procedure, open biopsy, or significant traumatic injury within 28 days of beginning treatment, or anticipation of the need for major surgery during the course of the study;
- Pregnancy or breastfeeding. All women of child-bearing potential must have a negative pregnancy test prior to first receiving protocol therapy;
- Active alcohol or drug abuse;
- Known or suspected allergy/hypersensitivity to any agent given in the course of this trial;
- Any co-morbid condition that in the judgment of the investigator renders the subject at high risk of treatment complication or reduces the probability of assessing clinical effect;
- Other malignancies diagnosed within the last 5 years with the exception of Basal Cell Carcinoma of the skin;
- Patients unable to comply with the study protocol and follow-up schedule for any psychological, familial, sociological or geographical reason.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: OCZ103-OS, Platinum, Gemcitabine
OCZ103-OS in combination with Platinum-Gemcitabine as standard of care
|
OCZ103-OS is given in combination with chemotherapy each cycle
Andere Namen:
Platinum is given as standard chemotherapy each cycle
Gemcitabine is given as standard chemotherapy each cycle
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Overall Response
Zeitfenster: one year four months
|
To assess the effect of OCZ103-OS on overall objective response in subjects with stage IV non-small cell lung cancer.
|
one year four months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: Ewa Kalinka-Warzocha, MD-PhD, Wojewodzki Szpital Specjalistyczny im .M. Kopernika w
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. September 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
29. April 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. April 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
1. Mai 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
21. Oktober 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. Oktober 2014
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Lungenkrankheit
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- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Enzym-Inhibitoren
- Antimetaboliten, antineoplastisch
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- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antimykotika
- Antiprotozoenmittel
- Antiparasitäre Mittel
- Trypanozide Mittel
- Gemcitabin
- Pentamidin
Andere Studien-ID-Nummern
- OCZ103-206
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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