- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01852175
Pharmacodynamic Effects of Prasugrel Compared With Ticagrelor in Patients With Coronary Artery Disease
26. Mai 2015 aktualisiert von: University of Florida
A head-to Head Comparison of the Pharmacodynamic Effects of Prasugrel Compared With Ticagrelor in Patients With Coronary Artery Disease
Recently, two P2Y12 receptor inhibitors have been approved for clinical use: prasugrel and ticagrelor.
Both prasugrel and ticagrelor have shown to be associated with more potent antiplatelet effects compared with clopidogrel and are associated with an improved net clinical benefit.
However, to date there are limited head-to-head comparisons of these two new agents.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Dual antiplatelet therapy consisting of aspirin and clopidogrel is the cornerstone of treatment for prevention of thrombotic events in patients with coronary artery disease (CAD) undergoing percutaneous coronary intervention (PCI).
However, there are a considerable number of patients who continue to have recurrent ischemic events despite this treatment regimen.
These observations underscore the need for more potent antiplatelet therapies.
Recently, two P2Y12 receptor inhibitors have been approved for clinical use: prasugrel and ticagrelor.
Both prasugrel and ticagrelor have shown to be associated with more potent antiplatelet effects compared with clopidogrel.
These more favorable pharmacodynamic effects translate into reduced ischemic event rates, at the expense of an increased risk of bleeding in patients with acute coronary syndromes.
Overall, these drugs are associated with an improved net clinical benefit.
These findings from large-scale clinical investigations have led to approval of prasugrel and ticagrelor.
However, to date there are limited head-to-head comparisons of these two new agents.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
110
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Florida
-
Jacksonville, Florida, Vereinigte Staaten, 32209
- University of Florida
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 74 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients with known coronary artery disease
- On maintenance treatment with aspirin (81 mg per day) and clopidogrel (75 mg per day) for at least 1-month as per standard of care.
- Age between 18 and 74 years old.
Exclusion Criteria:
- History of stroke, transient ischemic attack or intracranial bleeding.
- Known allergies to aspirin, prasugrel, ticagrelor, or clopidogrel.
- Weight <60kg
- On treatment with oral anticoagulation (coumarin derivate, dabigatran).
- Hemoglobin<10 gm/dL
- Platelet count <80x106/mL
- Active bleeding or hemodynamic instability.
- Creatinine Clearance <30 mL/minute.
- Baseline ALT >2.5 times the upper limit of normal.
- Patients with sick sinus syndrome (SSS) or high degree AV block without pacemaker protection.
- Drugs interfering with 2C19 metabolism (to avoid interaction with clopidogrel): , fluconazole (Diflucan), ketoconazole (Nizoral), voriconazole (VFEND), etravirine (Intelence), felbamate (Felbatol), fluoxetine (Prozac, Serafem, Symbyax), fluvoxamine (Luvox), and ticlopidine (Ticlid).
- Drugs interfering CYP3A4 metabolism (to avoid interaction with Ticagrelor): Ketoconazole, itraconazole, voriconazole, clarithromycin, nefazodone, ritonavir, saquinavir, nelfinavir, indinavir, atazanavir, and telithromizycin.
- Pregnant females*. *Women of childbearing age must use reliable birth control (i.e. oral contraceptives) while participating in the study.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Prasugrel
Prasugrel 60mg loading dose and 10 mg maintenance dose
|
Prasugrel 60mg loading dose and 10mg maintenance dose
Andere Namen:
|
|
Aktiver Komparator: Ticagrelor
Ticagrelor 180mg loading dose and 90mg bid maintenance dose
|
Ticagrelor 180mg loading dose and 90mg bid maintenance dose
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Platelet Reactivity by Vasodilator-stimulated Phosphoprotein (VASP)
Zeitfenster: 1 week
|
The primary end-point of the study was the comparison in the platelet reactivity index (PRI%) determined by vasodilator-stimulated phosphoprotein (VASP) at 1 week between prasugrel and ticagrelor.
|
1 week
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Platelet Reactivity Measured by Vasodilator-stimulated Phosphoprotein (VASP)
Zeitfenster: 2 hours
|
A secondary outcome was the comparison between groups of platelet reactivity index (PRI) measured by vasodilator-stimulated phosphoprotein (VASP) at 2 hours after loading dose.
|
2 hours
|
|
Platelet Reactivity Measured by Vasodilator-stimulated Phosphoprotein (VASP)
Zeitfenster: 24 hours
|
A secondary outcome was the comparison between groups of platelet reactivity index (PRI) measured by vasodilator-stimulated phosphoprotein (VASP) at 24 hours after loading dose.
|
24 hours
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Galli M, Rollini F, Been L, Zenni MM, Angiolillo DJ, Franchi F. Impact of diabetes mellitus on the pharmacodynamic effects of prasugrel and ticagrelor after switching from clopidogrel in patients with coronary artery disease. J Thromb Thrombolysis. 2022 Oct;54(3):461-469. doi: 10.1007/s11239-022-02696-4. Epub 2022 Sep 1.
- Rollini F, Franchi F, Cho JR, DeGroat C, Bhatti M, Muniz-Lozano A, Singh K, Ferrante E, Wilson RE, Dunn EC, Zenni MM, Guzman LA, Bass TA, Angiolillo DJ. A head-to-head pharmacodynamic comparison of prasugrel vs. ticagrelor after switching from clopidogrel in patients with coronary artery disease: results of a prospective randomized study. Eur Heart J. 2016 Sep 14;37(35):2722-30. doi: 10.1093/eurheartj/ehv744. Epub 2016 Feb 3.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
8. Mai 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
10. Mai 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
13. Mai 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
10. Juni 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
26. Mai 2015
Zuletzt verifiziert
1. August 2014
Mehr Informationen
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- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Thrombozytenaggregationshemmer
- Purinerge P2Y-Rezeptorantagonisten
- Purinerge P2-Rezeptorantagonisten
- Purinerge Antagonisten
- Purinerge Wirkstoffe
- Ticagrelor
- Prasugrelhydrochlorid
Andere Studien-ID-Nummern
- UFJ 2011-143
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