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High Dose IL-2 and Stereotactic Ablative Body Radiation Therapy for Metastatic Renal Cancer

28. Juli 2021 aktualisiert von: Raquibul Hannan, University of Texas Southwestern Medical Center

A Phase II Trial of High Dose IL-2 and Stereotactic Ablative Body Radiation Therapy (SABR) for Patients With Metastatic Clear Cell Renal Cell Cancer (mRCC)

In this i-SABR (immunotherapy + Stereotactic Ablative Body Radiation) trial, the stereotactic radiation to multiple metastatic sites is delivered not only to eradicate sites of bulky progressive disease, but also to provide antigen presentation and immune stimulation which is expected to act synergistically when immediately followed by the non-specific immune stimulation provided by treatment with HD IL-2 and thereby increase the response rate and complete response for metastatic clear cell renal cell cancer patients. Both HD IL-2 and SABR are FDA approved therapeutic cancer treatment

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Texas
      • Dallas, Texas, Vereinigte Staaten, 75390
        • University of Texas Southwestern Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 99 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Biopsy-proven metastatic clear cell RCC.
  2. Radiographic evidence of metastatic disease. 2.1 Patients with any number of metastatic site are allowed to enroll. However, only up to six sites will be selected for SBRT treatment, at the discretion of the treating radiation oncologist.
  3. Patient must have ≥1 lesion of size >1.5cm.
  4. Previous treatment with surgery, radiation, chemotherapy, immunotherapy or any targeted agents are allowed 28 days before the start of HD IL-2
  5. Age ≥ 18 years.
  6. Performance status ECOG 0, 1.
  7. Patient must be eligible for HD IL-2 treatment
  8. Patient must be eligible for SABR to one or more extra cranial sites.
  9. Adequate organ and marrow function as defined below:

    • leukocytes ≥ 3,000/mcL
    • absolute neutrophil count ≥ 1,500/mcL
    • platelets ≥ 50,000/mcl
    • total bilirubin ≤ 2mg/dL
    • AST(SGOT)/ALT(SPGT) ≤ 2.5 X institutional upper limit of normal
  10. Women of child-bearing potential and men must agree to use adequate contraception (hormonal or barrier method of birth control; abstinence) prior to study entry, for the duration of study participation. Should a woman become pregnant or suspect she is pregnant while participating in this study, she should inform her treating physician immediately.

    10.1 A female of child-bearing potential is any woman (regardless of sexual orientation, having undergone a tubal ligation, or remaining celibate by choice) who meets the following criteria:

    • Has not undergone a hysterectomy or bilateral oophorectomy; or
    • Has not been naturally postmenopausal for at least 12 consecutive months (i.e., has had menses at any time in the preceding 12 consecutive months).
  11. Ability to understand and the willingness to sign a written informed consent
  12. Adequate Renal function with Cr ≤ 1.6 mg/dL.
  13. Adequate cardiac function (adequate perfusion; no ischemia) on thallium (or Tc) stress test
  14. Adequate pulmonary function on PFT (FEV1 >65%; DLCO>60%).

Exclusion Criteria:

  1. Subjects who have had chemotherapy or radiotherapy within 4 weeks prior to entering the study
  2. History of HIV, Hepatitis B, Hepatitis C and HTLV serology
  3. Subjects may not be receiving any other investigational or standard antineoplastic agents.
  4. Subjects with known brain metastases should be excluded from this clinical trial because of their poor prognosis
  5. Subjects with life expectancy < 6 months.
  6. History of allergic reactions to recombinant IL-2
  7. Uncontrolled recurrent illness including, but not limited to, ongoing or active infection, symptomatic congestive heart failure, unstable angina pectoris, cardiac arrhythmia,.
  8. Psychiatric illness/social situations that would limit compliance with study requirements.
  9. Subjects must not be pregnant or nursing due to the potential for congenital abnormalities and the potential of this regimen to harm nursing infants.
  10. Systemic or topical steroid use or other immunosuppressive therapy within the past 28 days
  11. Subjects required to take corticosteroids or other immunosuppressive therapy such as those with organ allograft

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: treatment
HD IL-2 (brand name Proleukin), 600,000 U/kg q8h X 14 dose, IV infusion; SABR dose varying from 8Gy-20Gy in 1-3 fractions.
HD IL-2 (brand name Proleukin), 600,000 U/kg q8h X 14 dose, IV infusion
SABR dose varying from 8Gy-20Gy in 1-3 fractions
Andere Namen:
  • SABR, SBRT

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Response Rate
Zeitfenster: 6 months
Treatment response will be measured using the immune related Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) criteria (iRECIST) which are a minor modification of RECIST 1.1 for immunotherapy
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall Survival
Zeitfenster: 4 years
Overall Survival (OS), which is defined as the time between date of registration and the date of death due to any cause.
4 years
Progression Free Survival
Zeitfenster: 4 years
Progression Free Survival (PFS), which is defined according to the immune Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (iRECIST) as the time between date of registration and the first date of documented disease progression or date of death due to any cause.
4 years
Time to Progression
Zeitfenster: 4 years
Time to Progression (TTP), which is defined as time between date of registration and date of documented progression
4 years
Local Control Rate
Zeitfenster: 4 years
Local recurrence is defined as tumor recurrence within the planning target volume. Local control rate will be evaluated by imaging techniques such as CT or MRI. Local recurrence will be defined as an increase of > 20% in tumor size.
4 years
Median Response Duration
Zeitfenster: 4 years
Median response duration, which is defined as the time between the date a response (CR or PR) was first seen until date of progression
4 years
Tumor-specific Immune Response
Zeitfenster: 4 years
Immune response will be measured using ELISpot assay, T-cell proliferation assay and ELISA.
4 years
Number of Participants With Adverse Events
Zeitfenster: 4 years
Adverse events will be determined according to Common Terminology Criteria for Adverse Events (CTCAE) Version 4.0.
4 years
Health-related Quality of Life (HRQoL).
Zeitfenster: 4 years
4 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Raquibul Hannan, MD, PhD, University of Texas Southwestern Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

2. Oktober 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

25. August 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. April 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juli 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Juli 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Juli 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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