- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02024490
The Effect of Maternal and Neonatal Vitamin D Levels on Respiratory Distress Syndrome in Preterm Infants
6. Januar 2014 aktualisiert von: Merih Cetinkaya, Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital
Respiratory distress syndrome (RDS) of the newborn, also called as hyaline membrane disease, is the most common cause of respiratory distress in premature infants, correlating with structural and functional lung immaturity.
The pathophysiology of RDS is complex.
Immature type II alveolar cells produce less surfactant that causes an increase in alveolar surface tension and a decrease in compliance.
This resultant atelectasis lead to pulmonary vascular constriction, hypoperfusion, and lung tissue ischemia.
RDS and prolonged ventilation and associated systemic/lung injury may also contribute to long term oxygen dependency and may result in bronchopulmonary dysplasia (BPD).
Vitamin D is a fat-soluble steroid hormone that primarily contributes to the maintenance of normal calcium homeostasis and skeletal mineralization.
In addition to its classical role in bone metabolism, vitamin D deficiency has been associated with impaired pulmonary function, increased incidence of viral and bacterial infections and inflammatory lung diseases.
Although exact mechanisms are not fully understood, vitamin D appears to impact on a variety of inflammatory and structural cells within the lung including macrophages, lymphocytes and epithelial cells.
To our best of knowledge, no study has evaluated the effect of vitamin D levels on the severity and presence of RDS in preterm infants.
Therefore, the aim of this study is to evaluate the possible role of maternal/neonatal vitamin D levels on RDS development in preterm infants.
We also aim to determine the possible association between maternal/neonatal vitamin D levels and the incidence of BPD and other neonatal morbidities.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Preterm infants with respiratory distress who are <37 weeks of gestational age and will be admitted to Neonatal Intensive Care Unit of Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital will be included in this prospective study.
Blood for neonatal and maternal vitamin D levels will be obtained from all infants and their mothers at the time of hospital admission.
The infants will be evaluated for RDS and surfactant requirement.
If they have RDS and need of mechanical ventilation, they will be intubated and given surfactant, if necessary.
The maternal and neonatal demographics of infants will be recorded.
Infants will also be followed up in terms of other morbidities including patent ductus arteriosus, necrotizing enterocolitis, retinopathy of prematurity, and especially BPD.
Then infants will be divided into three groups according to maternal/neonatal vitamin D levels (mild, moderate and severe vitamin D deficiency) and group comparisons will be performed Plasmas after separated and stored at -80 C. Levels of 25-OHD will be determined using Shimadzu LC-20AT model High Performance Liquid Chromatography (HPLC) system.
Data will be analyzed using SPSS software and appropriate statistical analyses will be performed.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
100
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Stanbul, Truthahn, 34052
- Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Nicht älter als 3 Tage (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
Premature infants admitted to neonatal intesive care unit with the diagnosis of respiratory distress syndrome (RDS) will constitute the RDS group, whereas preterm infants without RDS will constitute the non-RDS group
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Preterm infants <37 weeks of gestational age and are admitted to Neonatal Intensive Care Unit of Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital
- Preterm infants with clinical and laboratory findings of RDS
Exclusion Criteria:
- presence of maternal clinical and/or histological chorioamnionitis,
- presence of premature rupture of membranes (PROM),
- refusal of parental consent,
- lack of laboratory data,
- major congenital abnormalities
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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RDS group, non-RDS group
RDS group; infants with clinical, radiological and laboratory findings of RDS non-RDS group; infants without clinical, radiological and laboratory findings of RDS
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
development of respiratory distress in infants according to vitamin D levels
Zeitfenster: 1 year
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A total of 100 preterm infants will be included and vitamin D levels will be compared between those with and without respiratory distress syndrome
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1 year
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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presence of vitamin D deficiency and bronchopulmonary dysplasia
Zeitfenster: 1 year
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1 year
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Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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development of prematurity morbidities
Zeitfenster: 1year
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1year
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Merih Cetinkaya, MD, PhD, Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Parekh D, Thickett DR, Turner AM. Vitamin D deficiency and acute lung injury. Inflamm Allergy Drug Targets. 2013 Aug;12(4):253-61. doi: 10.2174/18715281113129990049.
- Gupta A, Bush A, Hawrylowicz C, Saglani S. Vitamin D and asthma in children. Paediatr Respir Rev. 2012 Dec;13(4):236-43; quiz 243. doi: 10.1016/j.prrv.2011.07.003. Epub 2011 Sep 1.
- Bener A, Ehlayel MS, Tulic MK, Hamid Q. Vitamin D deficiency as a strong predictor of asthma in children. Int Arch Allergy Immunol. 2012;157(2):168-75. doi: 10.1159/000323941. Epub 2011 Oct 6.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. Dezember 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
30. Dezember 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
31. Dezember 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
7. Januar 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
6. Januar 2014
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- MC10001
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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