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The Effect of Maternal and Neonatal Vitamin D Levels on Respiratory Distress Syndrome in Preterm Infants

6. Januar 2014 aktualisiert von: Merih Cetinkaya, Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital
Respiratory distress syndrome (RDS) of the newborn, also called as hyaline membrane disease, is the most common cause of respiratory distress in premature infants, correlating with structural and functional lung immaturity. The pathophysiology of RDS is complex. Immature type II alveolar cells produce less surfactant that causes an increase in alveolar surface tension and a decrease in compliance. This resultant atelectasis lead to pulmonary vascular constriction, hypoperfusion, and lung tissue ischemia. RDS and prolonged ventilation and associated systemic/lung injury may also contribute to long term oxygen dependency and may result in bronchopulmonary dysplasia (BPD). Vitamin D is a fat-soluble steroid hormone that primarily contributes to the maintenance of normal calcium homeostasis and skeletal mineralization. In addition to its classical role in bone metabolism, vitamin D deficiency has been associated with impaired pulmonary function, increased incidence of viral and bacterial infections and inflammatory lung diseases. Although exact mechanisms are not fully understood, vitamin D appears to impact on a variety of inflammatory and structural cells within the lung including macrophages, lymphocytes and epithelial cells. To our best of knowledge, no study has evaluated the effect of vitamin D levels on the severity and presence of RDS in preterm infants. Therefore, the aim of this study is to evaluate the possible role of maternal/neonatal vitamin D levels on RDS development in preterm infants. We also aim to determine the possible association between maternal/neonatal vitamin D levels and the incidence of BPD and other neonatal morbidities.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Preterm infants with respiratory distress who are <37 weeks of gestational age and will be admitted to Neonatal Intensive Care Unit of Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital will be included in this prospective study. Blood for neonatal and maternal vitamin D levels will be obtained from all infants and their mothers at the time of hospital admission. The infants will be evaluated for RDS and surfactant requirement. If they have RDS and need of mechanical ventilation, they will be intubated and given surfactant, if necessary. The maternal and neonatal demographics of infants will be recorded. Infants will also be followed up in terms of other morbidities including patent ductus arteriosus, necrotizing enterocolitis, retinopathy of prematurity, and especially BPD. Then infants will be divided into three groups according to maternal/neonatal vitamin D levels (mild, moderate and severe vitamin D deficiency) and group comparisons will be performed Plasmas after separated and stored at -80 C. Levels of 25-OHD will be determined using Shimadzu LC-20AT model High Performance Liquid Chromatography (HPLC) system. Data will be analyzed using SPSS software and appropriate statistical analyses will be performed.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Stanbul, Truthahn, 34052
        • Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 3 Tage (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Premature infants admitted to neonatal intesive care unit with the diagnosis of respiratory distress syndrome (RDS) will constitute the RDS group, whereas preterm infants without RDS will constitute the non-RDS group

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Preterm infants <37 weeks of gestational age and are admitted to Neonatal Intensive Care Unit of Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital
  • Preterm infants with clinical and laboratory findings of RDS

Exclusion Criteria:

  • presence of maternal clinical and/or histological chorioamnionitis,
  • presence of premature rupture of membranes (PROM),
  • refusal of parental consent,
  • lack of laboratory data,
  • major congenital abnormalities

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
RDS group, non-RDS group
RDS group; infants with clinical, radiological and laboratory findings of RDS non-RDS group; infants without clinical, radiological and laboratory findings of RDS

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
development of respiratory distress in infants according to vitamin D levels
Zeitfenster: 1 year
A total of 100 preterm infants will be included and vitamin D levels will be compared between those with and without respiratory distress syndrome
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
presence of vitamin D deficiency and bronchopulmonary dysplasia
Zeitfenster: 1 year
1 year

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
development of prematurity morbidities
Zeitfenster: 1year
1year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Merih Cetinkaya, MD, PhD, Kanuni Sultan Suleyman Training and Research Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Dezember 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

31. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. Januar 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Januar 2014

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • MC10001

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