Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Coronary Assessment for Mortality Prediction (CAMP)

3. September 2019 aktualisiert von: University Hospital Plymouth NHS Trust

The study will investigate whether the presence of coronary artery calcium as demonstrated on pre-operative, thoracic staging Computed Tomography (CT) is an independent risk factor for 90 day mortality in patients undergoing major abdominal surgery.

The study research question: Do higher levels of coronary calcification correlate to an increased risk of post-operative mortality in patients undergoing major abdominal surgery?

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The study uses a retrospective observational study design.

Due to the nature of the subject of the study and its retrospective design no patient contact will be necessary and all imaging reviewed will have been acquired as part of their routine level of care.

Plan for the gathering of study data

A list of patients with the following surgical codes will be identified from the hospital surgical performance database to create retrospective dataset of 5 years' worth of cases (to December 2013). This date range may be extended to ensure an adequate sample size. :

Surgical codes (Healthcare Resource Groups (HRG) codes) to be included:

F31 Large Intestine - Complex Procedures F32 Large Intestine - Very Major Procedures F33 Large Intestine - Major Procedures with complications and comorbidities (w cc) F34 Large Intestine - Major Procedures without complications and comorbidities (w/o cc) F36 Large Intestinal Disorders >69 or w cc F37 Large Intestinal Disorders <70 w/o cc

F41 General Abdominal - Very Major or Major Procedures patients over 69 years of age (>69) or w cc F42 General Abdominal - Very Major or Major Procedures patients under 70 years of age (<70) w/o cc F46 General Abdominal Disorders >69 or w cc F47 General Abdominal Disorders <70 w/o cc

Cross-reference with Somerset Cancer Register and remove any who were not recognised as having bowel cancer.

This patient list will be cross-referenced with records of peri-operative mortality (within 90 days)

Propensity match each deceased patient to a patient who survived beyond 90 days. Our matching rules will be in descending order of importance :

  • HRG code
  • gender,
  • cancer staging
  • Age+/-5yrs.
  • American Society of Anesthesiologists (ASA) Grade

Where there are multiple potential matches then this will be resolved by consultation between the research team members.

Pairs of CT scans (deceased plus matched control) will be procured from WebPACS (Web Picture Archival Communication System).

Scans will be anonymised and stored on a dedicated secure radiology research server.

Abbreviated Calcium scores will be generated for all patients in the trial by a trained radiologist using the calcium scoring method. Calcium burden will be recorded on a scale of 1-12 . The radiologist will be blinded to the group that the patient belongs to, to minimise bias.

Scans (deceased patients and matched controls) will be analysed in batches of 30 pairs. Radiologist (s) will be blinded to group allocation. Scans will not be "paired" at the time of reading.

Interim statistical analysis (of calcium scores) will be performed after each batch of scans.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

90

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Plymouth Hospital NHS Trust patients

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All adults ≥18yrs old
  • Major abdominal surgery (See HRG Codes)
  • Bowel Cancer
  • Elective admission

Exclusion Criteria:

  • <18 yrs old
  • No suitable matched patient
  • No CT Chest available
  • Emergency admission

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Deceased
Peri-operative mortality (within 90 days). Pairs of CT scans (deceased plus matched control) will be anonymised and stored on a secure server. Abbreviated Calcium scores will be generated for all patients in the trial by a trained radiologist using a calcium scoring method. The radiologist will be blinded to the group that the patient belongs to, to minimise bias. Scans (deceased patients and matched controls) will be analysed in batches of 30 pairs. Radiologist (s) will be blinded to group allocation. Scans will not be "paired" at the time of reading.
Matched control
Patients who survived beyond 90 days peri-operatively. Pairs of CT scans (deceased plus matched control) will be anonymised and stored on a secure server. Abbreviated Calcium scores will be generated for all patients in the trial by a trained radiologist using a calcium scoring method. The radiologist will be blinded to the group that the patient belongs to, to minimise bias. Scans (deceased patients and matched controls) will be analysed in batches of 30 pairs. Radiologist (s) will be blinded to group allocation. Scans will not be "paired" at the time of reading.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The primary outcome measure is an abbreviated calcium score
Zeitfenster: 5 years
To investigate whether the presence and severity of coronary calcification identified on routine, pre-operative staging CT scans of the chest are an independent risk factor for patients undergoing major surgery. Techniques have now been validated where calcium scores can be estimated from routine CT scans of the chest (Shemesh et al. 2006).
5 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To assess the use of the calcium scoring technique in contrast enhanced studies.
Zeitfenster: 5 years
5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Carl Roobottom, MBChB(Hons), Plymouth Hospital NHS Trust

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

31. Oktober 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

11. November 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

11. November 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. August 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. August 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

5. August 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. September 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. September 2019

Zuletzt verifiziert

1. September 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Perioperative Mortalität

3
Abonnieren