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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02211937
Relative Oral Bioavailability of BI 44847 as Suspension Compared to Tablet and the Influence of Food Anf of BI 44847 as Solution Compared to Tablet in Healthy Male Volunteers
7. August 2014 aktualisiert von: Boehringer Ingelheim
Relative Oral Bioavailability of 400 mg BI 44847 as Suspension Compared to 400 mg BI 44847 as Tablet and the Influence of Food (Standardised High Fat Breakfast) on the Tablet in a Single Dose, Open-label, Randomised Three-way Crossover Trial and Relative Oral Bioavailability of 40 mg BI 44847 as Solution Compared to 40 mg BI 44847 as Tablet in Healthy Male Volunteers in a Single Dose, Open-label, Randomised Two-way Crossover Trial
Study to investigate the relative oral bioavailability of 400 mg BI 44847 as suspension vs. 400 mg BI 44847 as tablet, to investigate a food effect on the 400 mg tablet pharmacokinetic (PK) and to investigate relative oral bioavailability of 40 mg BI 44847 as solution vs. 40 mg BI 44847 as tablet.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
25
Phase
- Phase 1
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
21 Jahre bis 50 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Männlich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Healthy males according to the following criteria based upon a complete medical history, including the physical examination, vital signs (BP, PR), 12-lead ECG, clinical laboratory tests
- Age ≥ 21 and Age ≤ 50 years
- BMI ≥ 18.5 and BMI ≤ 29.9 kg/m2 (Body Mass Index)
- Signed and dated written informed consent prior to admission to the study in accordance with Good Clinical Practice and the local legislation
Exclusion Criteria:
- Any finding of the medical examination (including BP, PR and ECG) deviating from normal and of clinical relevance
- Any evidence of a clinically relevant concomitant disease
- Gastrointestinal, hepatic, renal, respiratory, cardiovascular, metabolic, immunological or hormonal disorders
- Diseases of the central nervous system (such as epilepsy) or psychiatric disorders or neurological disorders
- History of relevant orthostatic hypotension, fainting spells or blackouts
- Chronic or relevant acute infections
- History of relevant allergy/hypersensitivity (including allergy to drug or its excipients)
- Intake of drugs with a long half-life (> 24 hours) within at least one month or less than 10 half-lives of the respective drug prior to administration or during the trial
- Use of drugs which might reasonably influence the results of the trial based on the knowledge at the time of protocol preparation within 10 days prior to administration or during the trial
- Participation in another trial with an investigational drug within two months prior to administration or during the trial
- Smoker (> 10 cigarettes or > 3 cigars or > 3 pipes/day)
- Inability to refrain from smoking on trial days
- Alcohol abuse (more than 60 g/day)
- Drug abuse
- Blood donation (more than 100 mL) within four weeks prior to administration or during the trial
- Excessive physical activities (within one week prior to administration or during the trial)
- Any laboratory value outside the reference range that is of clinical relevance
- Inability to comply with dietary regimen of study centre
- Any ECG value outside of the reference range and of clinical relevance including, but not limited to QRS interval > 120 ms. A marked baseline prolongation of QT/QTc interval (e.g., repeated demonstration of a QTc interval > 450 ms or QT> 500 ms)
- A history of additional risk factors for torsade de pointes (e.g., heart failure, hypokalemia, family history of Long QT Syndrome)
- The use of concomitant medications that prolong the QT/QTc interval
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Aktiver Komparator: Treatment A
BI 44847 suspension high dose, fasted
|
|
Experimental: Treatment B
BI 44847 tablet high dose, fasted
|
|
Experimental: Treatment C
BI 44847 tablet high dose, fed
|
|
Aktiver Komparator: Treatment D
BI 44847 solution low dose, fasted
|
|
Experimental: Treatment E
BI 44847 tablet low dose, fasted
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
AUC0-∞ (Fläche unter der Konzentrations-Zeit-Kurve des Analyten im Plasma über das Zeitintervall von 0 extrapoliert bis unendlich)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
AUC0-tz (area under the concentration-time curve of the analyte in plasma over the time interval from 0 to the time of the last quantifiable data point)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
|
up to 48 hours after drug administration
|
Cmax (maximum concentration of the analyte in plasma)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
|
up to 48 hours after drug administration
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Beurteilung der Verträglichkeit durch den Prüfer auf einer 4-Punkte-Skala
Zeitfenster: Tag 3
|
Tag 3
|
λz (Endgeschwindigkeitskonstante im Plasma)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
t1/2 (terminale Halbwertszeit des Analyten im Plasma)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
Vz/F (scheinbares Verteilungsvolumen während der terminalen Phase λz nach einer extravaskulären Dosis)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
fet1-t2 (Anteil des Analyten, der vom Zeitpunkt t1 bis zum Zeitpunkt t2 im Urin ausgeschieden wird)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
CLR,t1-t2 (renale Clearance des Analyten vom Zeitpunkt t1 bis zum Zeitpunkt t2)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
%AUCtz-∞ (der Prozentsatz der AUC0-∞, der durch Extrapolation erhalten wird)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
tmax (time from dosing to maximum concentration)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
|
up to 48 hours after drug administration
|
MRTpo (mean residence time of the analyte in the body after po administration)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
|
up to 48 hours after drug administration
|
CL/F (total clearance of the analyte in the plasma after extravascular administration)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
|
up to 48 hours after drug administration
|
Aet1-t2 (amount of analyte that is eliminated in urine from the time point t1 to time point t2)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
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up to 48 hours after drug administration
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Number of patients with clinically relevant changes in vital signs
Zeitfenster: up to 3 days after last drug administration
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up to 3 days after last drug administration
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Number of patients with clinically relevant findings in 12-lead electrocardiogram (ECG)
Zeitfenster: up to 3 days after last drug administration
|
up to 3 days after last drug administration
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Number of patients with adverse events
Zeitfenster: up to 3 days after last drug administration
|
up to 3 days after last drug administration
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2007
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2007
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. August 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. August 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
8. August 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
8. August 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. August 2014
Zuletzt verifiziert
1. August 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 1224.2
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