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Relative Oral Bioavailability of BI 44847 as Suspension Compared to Tablet and the Influence of Food Anf of BI 44847 as Solution Compared to Tablet in Healthy Male Volunteers

7. August 2014 aktualisiert von: Boehringer Ingelheim

Relative Oral Bioavailability of 400 mg BI 44847 as Suspension Compared to 400 mg BI 44847 as Tablet and the Influence of Food (Standardised High Fat Breakfast) on the Tablet in a Single Dose, Open-label, Randomised Three-way Crossover Trial and Relative Oral Bioavailability of 40 mg BI 44847 as Solution Compared to 40 mg BI 44847 as Tablet in Healthy Male Volunteers in a Single Dose, Open-label, Randomised Two-way Crossover Trial

Study to investigate the relative oral bioavailability of 400 mg BI 44847 as suspension vs. 400 mg BI 44847 as tablet, to investigate a food effect on the 400 mg tablet pharmacokinetic (PK) and to investigate relative oral bioavailability of 40 mg BI 44847 as solution vs. 40 mg BI 44847 as tablet.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

25

Phase

  • Phase 1

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre bis 50 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Healthy males according to the following criteria based upon a complete medical history, including the physical examination, vital signs (BP, PR), 12-lead ECG, clinical laboratory tests
  • Age ≥ 21 and Age ≤ 50 years
  • BMI ≥ 18.5 and BMI ≤ 29.9 kg/m2 (Body Mass Index)
  • Signed and dated written informed consent prior to admission to the study in accordance with Good Clinical Practice and the local legislation

Exclusion Criteria:

  • Any finding of the medical examination (including BP, PR and ECG) deviating from normal and of clinical relevance
  • Any evidence of a clinically relevant concomitant disease
  • Gastrointestinal, hepatic, renal, respiratory, cardiovascular, metabolic, immunological or hormonal disorders
  • Diseases of the central nervous system (such as epilepsy) or psychiatric disorders or neurological disorders
  • History of relevant orthostatic hypotension, fainting spells or blackouts
  • Chronic or relevant acute infections
  • History of relevant allergy/hypersensitivity (including allergy to drug or its excipients)
  • Intake of drugs with a long half-life (> 24 hours) within at least one month or less than 10 half-lives of the respective drug prior to administration or during the trial
  • Use of drugs which might reasonably influence the results of the trial based on the knowledge at the time of protocol preparation within 10 days prior to administration or during the trial
  • Participation in another trial with an investigational drug within two months prior to administration or during the trial
  • Smoker (> 10 cigarettes or > 3 cigars or > 3 pipes/day)
  • Inability to refrain from smoking on trial days
  • Alcohol abuse (more than 60 g/day)
  • Drug abuse
  • Blood donation (more than 100 mL) within four weeks prior to administration or during the trial
  • Excessive physical activities (within one week prior to administration or during the trial)
  • Any laboratory value outside the reference range that is of clinical relevance
  • Inability to comply with dietary regimen of study centre
  • Any ECG value outside of the reference range and of clinical relevance including, but not limited to QRS interval > 120 ms. A marked baseline prolongation of QT/QTc interval (e.g., repeated demonstration of a QTc interval > 450 ms or QT> 500 ms)
  • A history of additional risk factors for torsade de pointes (e.g., heart failure, hypokalemia, family history of Long QT Syndrome)
  • The use of concomitant medications that prolong the QT/QTc interval

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Treatment A
BI 44847 suspension high dose, fasted
Experimental: Treatment B
BI 44847 tablet high dose, fasted
Experimental: Treatment C
BI 44847 tablet high dose, fed
Aktiver Komparator: Treatment D
BI 44847 solution low dose, fasted
Experimental: Treatment E
BI 44847 tablet low dose, fasted

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
AUC0-∞ (Fläche unter der Konzentrations-Zeit-Kurve des Analyten im Plasma über das Zeitintervall von 0 extrapoliert bis unendlich)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
AUC0-tz (area under the concentration-time curve of the analyte in plasma over the time interval from 0 to the time of the last quantifiable data point)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
up to 48 hours after drug administration
Cmax (maximum concentration of the analyte in plasma)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
up to 48 hours after drug administration

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Beurteilung der Verträglichkeit durch den Prüfer auf einer 4-Punkte-Skala
Zeitfenster: Tag 3
Tag 3
λz (Endgeschwindigkeitskonstante im Plasma)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
t1/2 (terminale Halbwertszeit des Analyten im Plasma)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
Vz/F (scheinbares Verteilungsvolumen während der terminalen Phase λz nach einer extravaskulären Dosis)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
fet1-t2 (Anteil des Analyten, der vom Zeitpunkt t1 bis zum Zeitpunkt t2 im Urin ausgeschieden wird)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
CLR,t1-t2 (renale Clearance des Analyten vom Zeitpunkt t1 bis zum Zeitpunkt t2)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
%AUCtz-∞ (der Prozentsatz der AUC0-∞, der durch Extrapolation erhalten wird)
Zeitfenster: bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 48 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
tmax (time from dosing to maximum concentration)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
up to 48 hours after drug administration
MRTpo (mean residence time of the analyte in the body after po administration)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
up to 48 hours after drug administration
CL/F (total clearance of the analyte in the plasma after extravascular administration)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
up to 48 hours after drug administration
Aet1-t2 (amount of analyte that is eliminated in urine from the time point t1 to time point t2)
Zeitfenster: up to 48 hours after drug administration
up to 48 hours after drug administration
Number of patients with clinically relevant changes in vital signs
Zeitfenster: up to 3 days after last drug administration
up to 3 days after last drug administration
Number of patients with clinically relevant findings in 12-lead electrocardiogram (ECG)
Zeitfenster: up to 3 days after last drug administration
up to 3 days after last drug administration
Number of patients with adverse events
Zeitfenster: up to 3 days after last drug administration
up to 3 days after last drug administration

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. August 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. August 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

8. August 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

8. August 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. August 2014

Zuletzt verifiziert

1. August 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1224.2

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