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Hybrid Procedure in Patients With Persistent Atrial Fibrillation

2. Februar 2017 aktualisiert von: Young Keun On, Samsung Medical Center

Comparison of Success Rate of Totally Thoracoscopic Ablation Versus Hybrid Procedure in Patients With Persistent Atrial Fibrillation

In this study, the investigators therefore comparatively analyzed the mid-term results (at 1 year) including electrocardiogram, 24 hour Holter monitoring, and 2 week long-term electrocardiogram of thoracoscopic ablation and RFCA performed individually or as a hybrid procedure in patients with long-lasting persistent atrial fibrillation. Antiarrhythmic medication, discontinuation of anticoagulation medication, and echocardiographic findings were also analyzed.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Atrial fibrillation is highly associated with sudden death and stroke, requiring definitive treatment. In Korea, atrial fibrillation is a common disease predicted to affect more than 5% of the population over 65 years of age and more than 10% over 80 years.

Totally thoracoscopic ablation has been adopted and performed successfully on February 2012 at Samsung Medical Center for the first time in Korea. More than 120 operations have been performed up to date.

In Korea, treatment for atrial fibrillation is still dependent on percutaneous RFCA, and life-long medication and anticoagulation is needed when recurrent atrial fibrillation occurs. The investigators expected thoracoscopic ablation to be an alternative to overcome this limitation. Also, thoracoscopic ablation and RFCA are recently being performed simultaneously or stage by stage as a hybrid procedure, and the results are being reported.

In this study, the investigators therefore comparatively analyzed the mid-term results (at 1 year) including electrocardiogram and 24 hour Holter monitoring of thoracoscopic ablation and RFCA performed individually or as a hybrid procedure in patients with long-lasting persistent atrial fibrillation. Antiarrhythmic medication, discontinuation of anticoagulation medication, and echocardiographic findings were also analyzed.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Long-lasting persistent atrial fibrillation
  2. Persistent atrial fibrillation refractory to antiarrhythmic drug therapy
  3. over 18 years

Exclusion Criteria:

  1. Valvular heart disease of more than moderate degree
  2. Unresponsive ischemic cardiomyopathy
  3. Follow-up of over 1 year was not possible
  4. Warfarin was unable to be used
  5. Refusal of informed consent
  6. Left atrial thrombus

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Thoracoscopic ablation group
Patients who will undergo thoracoscopic ablation only
Aktiver Komparator: Hybrid procedure
Patients who will undergo hybrid procedure (thoracoscopic ablation and eletrophyologic study with or without additional ablation)
Eletrophysiologic study via femoral vein approach to confirm pulmonary vein isolation lesion and box lesions in left atrium
Andere Namen:
  • Postprocedural electrophysiological study

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cardiac related death
Zeitfenster: one year
medical records review
one year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Stroke
Zeitfenster: postoperative one year
medical records review at 3, 6 and 12 months follow up
postoperative one year
Bleeding
Zeitfenster: postoperative one year
medical records review at 3, 6 and 12 months follow up
postoperative one year
Embolism
Zeitfenster: postoperative one year
medical records review at 3, 6 and 12 months follow up
postoperative one year
Recurred atrial arrhythmia
Zeitfenster: postoperative one year
medical records review at 3, 6 and 12 months follow up
postoperative one year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Young Keun On, MD,PhD, Samsung Medical Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. November 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. März 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. März 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

3. Februar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Februar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2012-10-090

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

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