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Dietary Approach to Stop Hypertension With Sodium (Na) Reduction for Chinese Canadians (DASHNa-CC)

19. Oktober 2015 aktualisiert von: Ping Zou, University of Toronto
The study examined the feasibility of the Dietary Approach to Stop Hypertension with Sodium (Na) Reduction for Chinese Canadian (DASHNa-CC) intervention and its potential effects on blood pressure, health-related quality of life, and health service utilization. Half of participants received usual care while the other half received the DASHNa-CC intervention.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Hypertension has been identified as the most important risk factor for cardiovascular diseases and accounts for a large proportion of stroke, myocardial infarction and heart failure in the Chinese population. While unhealthy diet has been identified as a modifiable risk factor for hypertension, there is a lack of culturally sensitive dietary intervention targeting Chinese Canadians. The 8-week DASHNa-CC intervention incorporated Dietary Approach to Stop Hypertension (DASH) diet, sodium reduction with the food therapy of Traditional Chinese Medicine, and included an intervention manual, two sessions of classroom instruction delivered in Mandarin, and a 20-minute telephone follow-up.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

45 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • were at least 45 years old;
  • had a systolic blood pressure 140 to 159 mmHg, or a diastolic blood pressure 90 to 99 mmHg, based on pre-intervention baseline assessment;
  • were able to understand (listen) and speak in Mandarin, read and write in Chinese; and
  • had access to a telephone.

Exclusion Criteria:

  • used antihypertensive medications or other medications that raise or lower blood pressure during the previous three months;
  • used TCM or professional TCM counselling to decrease blood pressure during the previous three months;
  • used insulin or oral hypoglycemic agents during the previous three months;
  • had a history of a cardiovascular event (stroke, myocardial infarction, percutaneous transluminal coronary angioplasty, coronary artery bypass surgery, or other arteriosclerotic cardiovascular disease related therapeutic procedure) during the previous three months;
  • had a history of congestive heart failure;
  • had a cancer diagnosis or treatment during the past two years;
  • had special dietary requirements;
  • were pregnant, breast feeding, or planned for pregnancy prior to the anticipated end of study;
  • were a household member of another DASHNa-CC participant; or
  • planned to leave the area prior to the anticipated end of study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: intervention
The intervention group received usual care plus the DASHNa-CC intervention.
The 8-week DASHNa-CC intervention incorporated Dietary Approach to Stop Hypertension (DASH) diet, sodium reduction with the food therapy of Traditional Chinese Medicine, and included an intervention manual, two sessions of classroom instruction delivered in Mandarin, and a 20-minute telephone follow-up.
education booklet, encouragement of physician visit, use of public health resources if needed
Aktiver Komparator: control
The control group received usual care.
education booklet, encouragement of physician visit, use of public health resources if needed

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
blood pressure
Zeitfenster: 8 weeks post randomization
systolic and diastolic blood pressure
8 weeks post randomization

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
health related quality of life
Zeitfenster: 8 weeks post randomization
used SF-36v2
8 weeks post randomization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Oktober 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Oktober 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Oktober 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

20. Oktober 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Oktober 2015

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • UofT30496

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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