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Comparing Post-Op Narcotic Usage in Patients Receiving Periarticular Exparel vs. Standard Periarticular Joint Inj

5. Juli 2017 aktualisiert von: Joseph Brian Rinehart, University of California, Irvine

A Double Blind, Randomized Clinical Trial Comparing Postoperative Narcotic Usage in Patients Receiving Periarticular Liposomal Bupivicaine vs. Those Patients Receiving Standard Periarticular Joint Injections

This study seeks to determine whether a new sustained-release local anesthetic solution (Exparel - Liposomal Bupivacaine) injected into the soft tissues around the joint after surgery will decrease opioid consumption and adverse events in opioid-tolerant patients presenting for total knee arthroplasty. The research hypothesis is that the Exparel (study) group will use less opioid in the first 48 hours post-operatively than the control group.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Opioids have been prescribed with increasing frequency for non-acute, non-cancer pain in the last 15 years. Because of this, opioid tolerance in the general population has grown markedly, and opioid tolerant patients can be especially difficult to manage in the perioperative period. In general, they require much higher doses of opioids to obtain similar levels of pain-control compared to opioid-naïve patients and are susceptible to respiratory depression and other adverse events. This study seeks to determine whether a new sustained-release local anesthetic solution (Exparel - Liposomal Bupivacaine) injected into the soft tissues around the joint after surgery will decrease opioid consumption and adverse events in opioid-tolerant patients presenting for total knee arthroplasty.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

38

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Orange, California, Vereinigte Staaten, 92868
        • UC Irvine Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Males and Females age 18+ years old having total knee arthroplasty at UCI
  • Meet at least one of the following criteria "opioid tolerant":
  • Taking 50mg oral morphine equivalent or more per day
  • On long-acting opioids (fentanyl pathc, oxycontin, methadone, etc.)
  • Being followed by a chronic pain physician
  • All subjects must be free of renal or hepatic dysfunction; defined as:
  • Glomerular filtration rate >60 mL/min/1.73m^2
  • AST & ALT <150, total bilirubin <1.0, INR <1.3 (if not taking anticoagulants)
  • No active hepatitis, no jaundice

Control group- received standard periarticular injection Research group- receives Exparel injection

Exclusion Criteria:

  • Allergy to local Anesthetic
  • Pregnancy
  • Nursing mothers
  • Children<18 years of age
  • Renal impairment (GFR<60 mL/min/1.73 m^2
  • Hepatic impairment (active hepatitis, elevated AST or ALT, jaundice)
  • Any history of ventricular arrhythmia or supraventricular tachycardia, or myocardial infarction within the last six months.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: EXPAREL® Bupivacaine Liposome Suspension
Instead of injecting the standard joint injection for a case of total knee arthroplasty, Exparel-Liposomal Bupivicaine will be administered at the end of the surgery. A new sustained-release local anesthetic solution (Bupivacaine Liposome Injectable Suspension) will be injected into the soft tissues around the join after surgery. Exparel is a novel-composition of bupivacine in which the drug is dissolved into liposomes which release it slowly over a period of 72 hours.
Instead of injecting the standard joint injection for a case of total knee arthroplasty, Exparel-lipsomal bupivacaine will be administered at the end of the surgery.
Andere Namen:
  • EXPAREL®
Aktiver Komparator: Standard periarticular joint injection
A standard joint injection of 100ml (Clonidine 80 mcg, Epinephrine 0.5mg, Ketorolac 30mg, Ropivacaine 246.25mg, and Sodium Chloride 0.9% 48.45 ml) will be injected into the soft tissues around the joint after surgery.
A standard joint injection of 100ml (Clonidine 80 mcg, Epinephrine 0.5mg, Ketorolac 30mg, Ropivacaine 246.25mg, and Sodium Chloride 0.9% 48.45 ml) will be injected into the soft tissues around the joint after surgery.
Andere Namen:
  • Standard Periarticular Joint Injection

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
48 Hour Post-surgical Opioid Use
Zeitfenster: 48 hours
A comparison of group means between the control group and study group with regards to 48 hour opioid use.
48 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Recovery Room Opioid Use
Zeitfenster: Up to 48 hours
Post anesthesia care unit (recovery room) opioid use in total mg morphine IV equivalent in comparison of standard knee injection post-operatively.
Up to 48 hours
Average Daily Opioid Use During Admission
Zeitfenster: Up to 48 hours
Opioid use will be monitored daily from the time of admission in comparison of standard knee injection post-operatively.
Up to 48 hours
Average Daily Patient Pain Score
Zeitfenster: Up to 48 hours
Examining the average daily patient pain score in comparison of standard knee injection post-operatively. The measure is the Visual-Analog-Scale (VAS) for subjective pain reporting. The minimum 0 (no pain) and the maximum is 10 (worst pain imagineable). There is only one measure in the scale (i.e. there are no subscales). Lower scores on the VAS scale equate to less pain and are therefore desirable.
Up to 48 hours
Post-operative Complications
Zeitfenster: Up to 1 month
Examining the post-operative complication in comparison of standard knee injection post-operatively.
Up to 1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Joseph Rinehart, M.D., University of California, Irvine

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Februar 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Februar 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. Februar 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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