Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

ADjuVant Apatinib in Nasopharyngeal Carcinoma Patients With Residual Epstein-Barr Virus (EBV) DNA Following Radiotherapy (ADVANCE)

25. Dezember 2021 aktualisiert von: Jun Ma, MD, Sun Yat-sen University

ADjuVant Apatinib in Nasopharyngeal Carcinoma Patients With Residual Epstein-Barr Virus (EBV) DNA Following Radiotherapy With or Without Chemotherapy

This study will enroll patients with non-metastatic nasopharyngeal carcinoma (NPC) that have residual Epstein-Barr virus (EBV) DNA after curative radiotherapy or chemoradiotherapy. The purpose is to evaluate the survival in these patients treated with apatinib (YN968D1), an inhibitor of vascular endothelial growth factor receptor (phase IIa) and to compare the survival in these patients treated with apatinib versus placebo (phase IIb).

Studienübersicht

Status

Beendet

Detaillierte Beschreibung

This study has two parts. In the single arm phase IIa part, we will enroll 25 patients that have residual Epstein-Barr virus (EBV) DNA after curative radiotherapy or chemoradiotherapy. All patients will receive apatinib. The purpose is to evaluate the disease free-survival (DFS) in these patients treated with apatinib. In the phase IIb part, patients will be randomized to apatinib or placebo in a ratio of 1:1. The estimated sample size is 78 in phase IIb. However, the final sample size in phase IIb will be determined based on results of the phase IIa part.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

25

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Guangdong
      • Foshan, Guangdong, China, 528000
        • Affiliated Foshan Hospital of Sun Yat-sen University
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510060
        • Sun Yat-sen University Cancer Center
    • Guangxi
      • Guilin, Guangxi, China, 541000
        • Affiliated Hospital of Guilin Medical University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Biopsy proven nasopharyngeal carcinoma, with detectable pretreatment plasma EBV DNA
  2. Have detectable plasma EBV DNA at the end of (+/- 1 week) curative radiotherapy or chemoradiotherapy (radiation dose > 66Gy), determined by the central lab
  3. No clinical evidence of persistent loco-regional disease
  4. No evidence of distant metastasis, based upon skeletal scintigraphy, chest X-ray examination, and liver ultrasound or other appropriate workup (e.g., CT, MRI or positron emission tomography (PET)/CT]) within 21 days prior to registration
  5. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status 0-1
  6. Anticipated survival >= 3 months
  7. Absolute neutrophil count (ANC) >= 1,500 cells/mm^3
  8. Platelets > 80,000 cells/mm^3
  9. Hemoglobin >= 8.0 g/dl (no transfusion within the last 14 days)
  10. Total bilirubin =< 1.5 x institutional upper limit of normal (ULN)
  11. Aspartate aminotransferase (AST) or alanine aminotransferase (ALT) =< 2.5 x institutional ULN
  12. Creatinine clearance (CC) >= 50 ml/min estimated by Cockcroft-Gault formula

Exclusion Criteria:

  1. Patients with stage III-IV disease (American Joint Committee On Cancer/Union for International Cancer Control 7th) and no contraindication to chemotherapy that didn't receive platinum based concurrent chemotherapy during radiation
  2. Patients with tumor possibly invaded main vessels (e.g. encasement of the internal jugular artery/vein) at diagnosis; or tumor that, in the judgment of the investigator, likely to invade main vessels and cause life-threatening hemorrhage events during study
  3. History of serious hemorrhage events or grade 3 or higher hemorrhage within 4 weeks prior to registration
  4. Hypertension that couldn't be well controlled with single medication; unstable angina; angina diagnosed within the last 3 months; myocardial infarction within the last 6 months; cardiac arrhythmia that need long-term medication; grade 2 or higher cardiac dysfunction (NYHA)
  5. Proteinuria
  6. Coagulation dysfunction or predisposition to hemorrhage; on treatment of anticoagulation medication or vitamin K antagonist; low dose warfarin (1mg po qd) or aspirin (less than 100mg daily) were permitted as long as the international normalized ratio (INR) = < 1.5
  7. Thrombosis within the last 1 year, except cured vein thrombosis related to vein indwelling catheter
  8. Unhealed bone fracture or chronic unhealed wound
  9. Illness that would interfere with oral medication, including dysphagia, chronic diarrhea, or ileus
  10. Pregnant or lactating women
  11. Women of childbearing potential and men who are sexually active and not willing/able to use medically acceptable forms of contraception during and within 6 months after study
  12. Current drug abuse or mentally disabled
  13. History of congenital or acquired immune deficiency disease or organ transplantation
  14. Major medical illness, which in the investigator's opinion would endanger the patients or interfere with the completion of therapy and follow up

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Apatinib
In the phase IIb part of this trial, patients in this arm will take oral apatinib until disease progression, intolerable toxicity, death or to a maximum of 2 years.
Patients will take oral apatinib. The initial dose is 500 mg once daily. 28 days as one cycle. After 1 cycle, the dose will be escalated to 750 mg once daily in patients with good tolerance. Dose interruption or reduction is permitted in case of adverse events per protocol.
Andere Namen:
  • YN968D1
Placebo-Komparator: Placebo
In the phase IIb part of this trial, patients in this arm will take oral placebo until disease progression, intolerable toxicity, death or to a maximum of 2 years.
Patients will take oral placebo. The initial dose is 500 mg once daily. 28 days as one cycle. After 1 cycle, the dose will be escalated to 750 mg once daily in patients with good tolerance. Dose interruption or reduction is permitted in case of adverse events per protocol.
Andere Namen:
  • Placebo-Tablette

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Krankheitsfreies Überleben
Zeitfenster: 3 Jahre
3 Jahre

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gesamtüberleben
Zeitfenster: 5 Jahre
5 Jahre
Anzahl der Teilnehmer mit behandlungsbedingten unerwünschten Ereignissen gemäß CTCAE v4.0
Zeitfenster: Zwei Jahre
Zwei Jahre
Changes in quality of life (QOL) as assessed by EORTC QLQ-C30
Zeitfenster: 2 years
2 years
Distance Metastasis Free Survival
Zeitfenster: 3 years
3 years
locoregional relapse free survival
Zeitfenster: 3 years
3 years
Correlation of plasma EBV DNA load with the effect of apatinib on survival
Zeitfenster: 3 years
3 years
Correlation of pretreatment serum VEGF level with the effect of apatinib on survival
Zeitfenster: 3 years
3 years
Correlation of pretreatment serum VEGFR-2 level with the effect of apatinib on survival
Zeitfenster: 3 years
3 years
Correlation of adverse event (hypertension) with the effect of apatinib on survival
Zeitfenster: 3 years
3 years
Correlation of adverse event (hand-foot syndrome) with the effect of apatinib on survival
Zeitfenster: 3 years
3 years
Correlation of the change from baseline in serum VEGF level at 4 weeks with the effect of apatinib on survival
Zeitfenster: 3 years
3 years
Correlation of the change from baseline in serum VEGFR-2 level at 4 weeks with the effect of apatinib on survival
Zeitfenster: 3 years
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

29. November 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

27. August 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. August 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. August 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. August 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Januar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Dezember 2021

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2021

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Nasopharyngeale Neoplasmen

Klinische Studien zur Apatinib

3
Abonnieren