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Remote Preconditioning and Myocardial Protection

11. Dezember 2017 aktualisiert von: Sayed Kaoud Abd-Elshafy, Assiut University

Protection by Remote Ischemic Preconditioning During Congenital Cardiac Defects Repair Surgery With Sevoflurane But Not Propofol -A Clinical Trial

Remote ischemic preconditioning (RIPC) of the myocardium by limb ischemia/reperfusion may mitigate cardiac damage, but its interaction with the anesthetic regimen is unknown.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The investigators will test if RIPC will be associated with differential effects depending on background anesthesia. Specifically, the investigators hypothesized that RIPC during sevoflurane anesthesia attenuates myocardial injury in patients undergoing congenital cardiac defects repair surgery and that effects may be different during propofol anesthesia.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

91

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Assiut, Ägypten
        • Faculty of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

6 Monate bis 12 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Pediatric scheduled for cardiac surgery requiring the cardioplegic arrest and cardiopulmonary bypass

Exclusion Criteria:

  • Previous cardiac surgery
  • Urgent or emergent cases
  • Patient with the following diseases diabetes mellitus ,hypertension ,renal failure, hepatic and pulmonary diseases

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Group A
Sevoflurane plus remote ischemic preconditioning anesthesia will be induced and maintain with sevoflurane in addition to remote ischemic preconditioning which will be done after induction and before cardiopulmonary bypass by inflating the cuff of blood pressure above 200mmhg in the lower limb every 5 min for 3 cycles
Inhalational anesthesia (Sevoflurane) in addition to remote ischemic preconditioning
Andere Namen:
  • Gruppe A
Aktiver Komparator: Group B
anesthesia will be induced and maintain with total intravenous anesthesia (propofol, midazolam plus fentanyl) during plus remote ischemic preconditioning in addition to remote ischemic preconditioning which will be done after induction and before cardiopulmonary bypass by inflating the cuff of blood pressure above 200mmhg in the lower limb every 5 min for 3 cycles
Total intravenous anesthesia (propofol plus fentanyl) in addition to remote ischemic preconditioning
Andere Namen:
  • Gruppe B

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Troponin I levels
Zeitfenster: within first 24 hours after cardiac surgery
The investigators will obtain blood samples for troponin I level pre-Cardiopulmonary bypass, 6, 12 and 24 hours after the surgery. Troponin I levels, as a marker of myocardial ischemia, have been used in previous adult and pediatric studies on preconditioning.
within first 24 hours after cardiac surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sterblichkeit nach 30 Tagen
Zeitfenster: 30 Tage
Anteil der Patienten, die innerhalb von 30 Tagen nach ihrer chirurgischen Reparatur sterben
30 Tage
Highest inotropic score during the first 24 hours after cardiac surgery
Zeitfenster: within first 24 hours after cardiac surgery

Inotrope score is a useful predictor of morbidity and mortality in children who undergo heart surgery.

The inotropic score is calculated as follows: 1 point is assigned for each mcg/kg/min of dopamine and dobutamine, and 10 points is assigned for each 0.1 mcg/kg/min of epinephrine, norepinephrine, and phenylephrine. Inotrope score is a useful predictor of morbidity and mortality in children who undergo heart surgery

within first 24 hours after cardiac surgery
Cardiac function
Zeitfenster: within first 24 hours of cardiac surgery
Cardiac rhythm on return if it will be sinus rhythm or return with ventricular fibrillation
within first 24 hours of cardiac surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Sayed K Abd-Elshafy, MD, Associate professor of anesthesia

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. August 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. August 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

24. August 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Dezember 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Dezember 2017

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

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